laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
1. Ja hjulen också, själva grejen med stödet, fungerar bra och känns stabilt med hojen upphöjd - helst i trånga utrymmen när man ska snurra runt. Men som jag sa tidigare skulle jag inte rekommendera att sitta på hojen i upphöjt läge för att skona infästning i ram och stöd då det redan måste ta upp ca 200kg på 2 st pinnar.
2. nej går inte att vika ihop.
3. nej, eftersom jag beställde stödet med spec. monteringsplatta med 2 st justerbara pinnar som passar hålen i ram och svingarmsfäste(hål) för R1, samt hylsa man monterade i ett av ramens motorfästehål högre upp.
4. Stödet är ganska enkelt att sätta dit samt höja med den fasta hävarmen - sen kan man justera vinkel på hojen efter eget tycke (typ om du vill ha framhjulet vinklad ner mot golvet eller om du vill ha hojen vågrätt över golvet.
5. Det är mycket pengar och ska du ha stödet till någon annan hoj kan du behöva köpa en annan monteringsplatta - men med det lilla utrymme jag har att arbeta på med min hoj så måste jag nog säga ja.
Ska du göra "tyngre" arbeten med ex momentnyckel, bör du även stadga upp hojen extra så den inte kommer i gungning och ger onödiga brytningar i ram och stödpinnar.
Det var det som behövdes, nu är det sista motståndet nedbrutet. Då ska trögot bara räkna ut hur man beställer och betalar...