Depåstöd till nsr125 (intresse koll).

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
150:- ???

Säg vilken firma som tar 150 kronor för ett depåstöd, så ska jag be dom bygga en ny ram till mig... :7peta

Räkna med att det tar minst 2 timmar att bygga ett sånt om man ska kapa fram material...då har dom ju en timlön på 75 kr...brukar ligga på runt 300:-/h för verkstads killar.

Kollade vad det kostade att köpa ett på lelles, det billigaste gick på 789:- ochdå utan bobbiner (går på 219:- ) så om man ska köpa ett stöd går det på ca 1000:-

Visst är dom fina och så men ett sånt som jag tängte bygga fyller ju sin funktion, och det borde la räcka.

Martin: visst kan man bygga bara man får mått...men tängte börja att göra till nsr eftersom det finns så många av dom här. :)

Någon som är seriöst intresserad av ett stöd då?
Bra o veta så jag kan räkna ut priset
(matieriakostnader och en vettig timmlön)

Solid snake

Guest
bossjan skrev:
Säg vilken firma som tar 150 kronor för ett depåstöd, så ska jag be dom bygga en ny ram till mig... :7peta

Räkna med att det tar minst 2 timmar att bygga ett sånt om man ska kapa fram material...då har dom ju en timlön på 75 kr...brukar ligga på runt 300:-/h för verkstads killar.

Kollade vad det kostade att köpa ett på lelles, det billigaste gick på 789:- ochdå utan bobbiner (går på 219:- ) så om man ska köpa ett stöd går det på ca 1000:-

Visst är dom fina och så men ett sånt som jag tängte bygga fyller ju sin funktion, och det borde la räcka.

Martin: visst kan man bygga bara man får mått...men tängte börja att göra till nsr eftersom det finns så många av dom här. :)

Någon som är seriöst intresserad av ett stöd då?
Bra o veta så jag kan räkna ut priset
(matieriakostnader och en vettig timmlön)

För det första så e det lite skillnad på en ram och ett stöd.

För det andra så brukar mekaniska verkstäder kapa metall väldigt fort, dom har maskiner till det med andra ord, annars så tar dom bitar som har blivit över och svetsar upp.

Har själv jobbat på mekanisk verkstad, och min morbror jobbar på ett smide, så jag vet vad jag snackar om.

För martins del, jag klankar inte ner nu, jag bidrar med fakta, bara så du vet så du inte börjar peka ditt finger.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
För det första så e det lite skillnad på en ram och ett stöd.

För det andra så brukar mekaniska verkstäder kapa metall väldigt fort, dom har maskiner till det med andra ord, annars så tar dom bitar som har blivit över och svetsar upp.

Har själv jobbat på mekanisk verkstad, och min morbror jobbar på ett smide, så jag vet vad jag snackar om.

För martins del, jag klankar inte ner nu, jag bidrar med fakta, bara så du vet så du inte börjar peka ditt finger.

Allt som solid är rätt här. Har vatt hoss hans morbror och snackat lita med honom om olika arbeten till bland annat mitt avgasrör. Det är INTE dyrt att få grejor värken lagade eller nått ihopa svetsat. Bara du själv fixar bitarna så fixar dom ju ett depå stöd på kvarten. Och inte för några stora pengar. Jag fick mitt ena avgasrör svetsat MYCKET BRA där. Har hållt kanon, och svetsningen är fin och välgjort. Det skulle dom ha en 40-50 spänn för har jag för mig. Och det lär ha tagit längre tid än dom ska fixa ihopa ett stöd för detta måste riktas och grejor, inte bara 90 gradiga vinklar.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Låter som solid är avundsjuk på att en kille kan får tjäna lite pengar ungefär :D

Kanske så det lägger jag min inte i men jag vet att man kan få ett ihopa svetsat för dom pengarna.

Men är det fina stöd och till rimmligt pris så kan jag nog också vara intresserad av ett. Klart du ska ju också ta betalt (inte du NSR_Martin utan trådskaparen :D) för att du lägger jobb på det med. Så det blir väl lite dyrare än man själv skulle köpt materialet och lämna in det med då betalar man ju för det jobbet också kan man säga.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Kanske så det lägger jag min inte i men jag vet att man kan få ett ihopa svetsat för dom pengarna.

Men är det fina stöd och till rimmligt pris så kan jag nog också vara intresserad av ett. Klart du ska ju också ta betalt (inte du NSR_Martin utan trådskaparen :D) för att du lägger jobb på det med. Så det blir väl lite dyrare än man själv skulle köpt materialet och lämna in det med då betalar man ju för det jobbet också kan man säga.
Precis, tycker bara det känns lite fult gjort o komma o vifta med flaggan att "titta här, köper ni här är ni idioter ni kan få mycket billgiare" när en kille erbjuder sig att snickra ihop lite depåstöd till folk... Och ja, citatet va överdrivet.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Pris är omöjligt att säga om du inte har en ritning på det.. modell ful med 4kantsjärn eller runda bockade bars är stor skillnad

dessutom, ska du ha färg på det?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Pris är omöjligt att säga om du inte har en ritning på det.. modell ful med 4kantsjärn eller runda bockade bars är stor skillnad

dessutom, ska du ha färg på det?
mycket bra frågor... rostar ju annars.. :D
Ang pris så tycker jag ingen ska klanka.. tänk på att ett nytt kostar ca 1000kr.. om det skulle kosta 500 så är det hälften så dyrt och det är redan bra och värt pengarna. helt klart.. :tummenupp

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Så rätt philson.

Dom kommer förmodligen vara pulverlackerade i rött.
Håller med philson, om det kostar 400-500:- så är det ju bara hälften av vad ett nytt kostar.
Plus att jag isf kommer skräddarsy dom.
Har förmodligen sålt ett till Falköping redan...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
My ass att jag ger 500 spenn för ett sånnt depåstöd, då köper ja hällre ett riktigt för 750 spenn elr går till nån firma som kan svetsa ihop skiten för 50 spenn...

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Fattat fel eller?

Har ju inte sagt 500:-, bara att man skulle kunna ta det för ett sånt...däremot kan det la va värt 300:- ???

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nja, men du kommer tjäna taskigt om du säljer dom för under 400

Material: 150kr?
Lack: 150kr?
Svetskostnad går säkert på 50 spänn

tjäna 50 spänn för att svetsa ihop ett stöd, köpa delar, lämna på lack, packetera och skicka?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Nja, men du kommer tjäna taskigt om du säljer dom för under 400

Material: 150kr?
Lack: 150kr?
Svetskostnad går säkert på 50 spänn

tjäna 50 spänn för att svetsa ihop ett stöd, köpa delar, lämna på lack, packetera och skicka?
om han ska göra många så blir det så grymt mycket billigare.. lacken går ALDRIG på 150kr.. jag fick ram, sving, fäljar, centralstöd, skutshandtag, styrkrona blästrat och det mesta pulverlacket för 500kr..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
om han ska göra många så blir det så grymt mycket billigare.. lacken går ALDRIG på 150kr.. jag fick ram, sving, fäljar, centralstöd, skutshandtag, styrkrona blästrat och det mesta pulverlacket för 500kr..

Lite måste man väl överdriva :tomten

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...