Depåstöds vara eller icke vara

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Här är en fråga för den tunga kompetenseliten här:

Mina depåstöd för bakhjul på alla mina tidigare icke-enkelsving-hojar - kan jag ha någon nytta av dem nu när jag har enkelsving bak på Trajjan?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sparas tills den dag du åter har en hoj med dubbelsving?

Min situation är den motsatta. Jag har depåstöd för enkelsving i garaget (mått på röret för Triumph) men jag har just nu ingen hoj som det passar till. Så depåstödet står i ett hörn och samlar garagedamm. En vacker dag kanske det blir en ny hoj med enkelsving?

(Eller vill någon köpa stödet av mig?)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Här är en fråga för den tunga kompetenseliten här:

Mina depåstöd för bakhjul på alla mina tidigare icke-enkelsving-hojar - kan jag ha någon nytta av dem nu när jag har enkelsving bak på Trajjan?
👋är det sista hojen du tänkt ha ? Då säljer du annars behåll -tvivlar på att det är sista 🤣

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
👋är det sista hojen du tänkt ha ? Då säljer du annars behåll -tvivlar på att det är sista 🤣
- Njaeeäääää...visst, tänkte mer på om jag kan ha någon nytta av dem till den här enkelsvings-hojen, men det går väl knappast lyfta den fram med dessa ändå.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
- Njaeeäääää...visst, tänkte mer på om jag kan ha någon nytta av dem till den här enkelsvings-hojen, men det går väl knappast lyfta den fram med dessa ändå.
Fram är väl smidigast om det lyfter i hålet för styrstammen om man ska göra nåt med gaffel/däck men då behöver du den delen också -har en sån till micronstödet i garaget .
finns väl nån variant av bobbinkrok som ska lyfta fram också men förstår inte vitsen för annat än att rulla på däckvärmare då

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Depåstöd räknas till gruppen garageutrustning/verktyg, och såna gör man sig aldrig av med :fakta Pillar du bort ovanliga bits när du köper bitssatser också? :va
- Där har du ju helt rätt.
Med tanke på alla allsköns jäkla garagetillbehör jag har, kan de här två sorteras in där under "willhöver".

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag hittade ett depåstöd i grovsoprummet. Kollade, såg fint ut.

-Jag har redan ett. Vad ska jag med två till? La tillbaka det.

Avdelning Dum i huvudet.

Biltemas lilla saxlyft köptes senare och den är väldigt bra och stadig.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag hittade ett depåstöd i grovsoprummet. Kollade, såg fint ut.

-Jag har redan ett. Vad ska jag med två till? La tillbaka det.

Avdelning Dum i huvudet.

Biltemas lilla saxlyft köptes senare och den är väldigt bra och stadig.
- Om jag får din saxlift så får du en av mina depåstöd. Tre stöd är fler än två.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag använder mina gamla depåstöd till att hänga blöta handdukar på tork efter att jag tvättat hojen.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har depåstöd fram som hjälpligt peggar upp i botten på gaffelbenen och bak med gummiklädda plattor, livrädd när nån hoj står och svajar lite lätt på dem. Går omvägar i garaget. Har räddat nån gång när man i ögonvrån ser att det börjar tippa. Ändå bra när man ska bort med hjulen för att lämna in för däckbyte. Ser lite race ut också när man vill fota. Centralstöd är en rätt bra grej egentligen annars men försvann stort i skiftet 80/90. Kanske. Eller?

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
När jag köpte min t595 så hade den ju enkelsving men jag hade ingen så lyft så jag körde igenom ett stålrör genom svingen och lyfte den med mitt vanliga depåstöd. Det går dock inte göra så om man vill ta av hjulet utan då får man hitta nån annan lösning. Jag köpte senare ett stöd för Ducatis enkelsvingar men det passade givetvis inte.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För min egen del så funderar jag mest över hur man balanserar bakhjulet med enkelsving efter däckbyte, min vanliga Biltema axel med två konor, axeln som hängs upp på 4 kullager funkar ju inte längre. :va
(Man balanserar inte bakhjulet ? och så är det löst ! ?)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Misstänkte det finns nått tillbehör.
Får jag gissa tillbehöret kostar mer än Biltemas gamla balanseringsverktyg ?! :va
Hitta en axel/rör som har samma diameter som fälghålet så kan du ju bara lägga upp på kullagren, eller köpa kullager med samma dia som fälghålet så kan du ju använda ett rör med stabilt fäste genom lagrena.

Edith: Eller ta fälgen till din lokala däcknasare, bör ju balanseras som vilken bilfälg som helst.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping