Depåstöds vara eller icke vara

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hitta en axel/rör som har samma diameter som fälghålet så kan du ju bara lägga upp på kullagren, eller köpa kullager med samma dia som fälghålet så kan du ju använda ett rör med stabilt fäste genom lagrena.

Edith: Eller ta fälgen till din lokala däcknasare, bör ju balanseras som vilken bilfälg som helst.
För egen del undviker jag hojar med enkelsving. Varför skaffa en hoj med enkelsving när man har dubbelsving på tex motogp och motocrosshojar.
För var enkelsving bättre skulle vi se det på tävlingshojarna.
Jag har varit och tittat på en Triumph Daytona 955.
Ett skäl var att det var en årsmodell med dubbelsving, men det blev av andra skäl inte affär.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
För egen del undviker jag hojar med enkelsving. Varför skaffa en hoj med enkelsving när man har dubbelsving på tex motogp och motocrosshojar.
För var enkelsving bättre skulle vi se det på tävlingshojarna.
Jag har varit och tittat på en Triumph Daytona 955.
Ett skäl var att det var en årsmodell med dubbelsving, men det blev av andra skäl inte affär.
Dubbelsving är förmodligen hälften så tung som enkelsving och stabilare. Den enda fördelen med enkelsving är ju snabbare hjulbyte men hjulet/däcket ska ju bytas fram oxå under endurance.
Kuggrem och kardan går ju också bort pga vikt och hållbarhet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dubbelsving är förmodligen hälften så tung som enkelsving och stabilare. Den enda fördelen med enkelsving är ju snabbare hjulbyte men hjulet/däcket ska ju bytas fram oxå under endurance.
Kuggrem och kardan går ju också bort pga vikt och hållbarhet.
Jag kan hålla med att detta kan gälla för amatörer men om man tjänade sekunder på hjulbytet så skulle det vara enkelsving på Isle of Man TT i tex Senior där det går åt 3 bakdäck, blir två bakhjulsbyten.
Men "eliten" kör med för däckbyte preppade dubbelsvingar och dito preppade hjul.

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping