Derbi 125cc eller Husky 125cc

efrigscoosc

Scott
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Östersund
Hoj
Kommer snart
men det lär väl dröjja innan den dära derbin kommer till sverige? är de tbättre drag i en senda än en ch racing?
 

efrigscoosc

Scott
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Östersund
Hoj
Kommer snart
okej, men kan du rekomendera någon bra 2 takt som man inte behöver byta kolv efter 40 timmar ? men ändån går bra och kan stunta med,?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2724682 Haha ja lite granna, ja precis den fast med runda lysen , dom dära nya finns ju inte att köpa nu?
Den och Ch:n går nog lika dåligt.

Som sagt, när det gäller 4-takts 125:eek:r så är fyra ventiler att föredra framför två.

2724692 okej, men kan du rekomendera någon bra 2 takt som man inte behöver byta kolv efter 40 timmar ? men ändån går bra och kan stunta med,?
Dt och Crm. Allt går om man vill..
 
Last edited:

efrigscoosc

Scott
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Östersund
Hoj
Kommer snart
Crm? hur ofta är kolvbyten på en sån?

Bärgren hur många mil är det ungefär? vad ör det värsta som kan hända om man kör för länge? hela cyllen skär?
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag vill inte veta hur länge min qvarna hade gått när jag fick den :näsblod

Det var iallafall hederlig svensk kvalité. Sånt skit som du kan sänka i en sjö något år, ta upp och snida din egen kolv i trä och bara gasa satan.:yoparty

Crm? hur ofta är kolvbyten på en sån?

Bärgren hur många mil är det ungefär? vad ör det värsta som kan hända om man kör för länge? hela cyllen skär?

Jag kom ungefär 453 mil eller något sådant och skulle med lätthet kunnat köra 100-150 mil till på den kolven.

Ja, det är väll ungefär det som kan hända.
 
Last edited:

efrigscoosc

Scott
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Östersund
Hoj
Kommer snart
men va fan säger alla småfittor att den inte är körsäker för då? 500mil är ju skitbra för att få sån jävla effekt på en lätt mc gasres osv? det är därför jag siktat mig in på 4 taktare kanske borde ändra inställning nu då?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2724705 Det var iallafall hederlig svensk kvalité. Sånt skit som du kan sänka i en sjö något år, ta upp och snida din egen kolv i trä och bara gasa satan.:yoparty



Jag kom ungefär 453 mil eller något sådant och skulle med lätthet kunnat köra 100-150 mil till på den kolven.

Ja, det är väll ungefär det som kan hända.
Ja fyfan!

Håller på att snajda en ny swing nu i eloxerad enkvist.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
men va fan säger alla småfittor att den inte är körsäker för då? 500mil är ju skitbra för att få sån jävla effekt på en lätt mc gasres osv? det är därför jag siktat mig in på 4 taktare kanske borde ändra inställning nu då?

För att det enda de ägt är en sketen 50cc som de körde ren bensin i cylindern och inte fattade vart det fela någonstans.

Ja fyfan!

Håller på att snajda en ny swing nu i eloxerad enkvist.

Fifan. Troru de går i någe hårdare träslag, typ ek? Om man ska SM-konvertera så kanske man vill ha en lite stiffare sving.
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2724715 men va fan säger alla småfittor att den inte är körsäker för då? 500mil är ju skitbra för att få sån jävla effekt på en lätt mc gasres osv? det är därför jag siktat mig in på 4 taktare kanske borde ändra inställning nu då?
Öhahah.

Det beror ju givetvis på hur den körs. Sen har antagligen "småfittorna" hört det av sin kompis vars bror hade en gasgas som skar efter 123 mil eftersom han inte kunde sköta sakerna.

Allt handlar om skötslen!
 

efrigscoosc

Scott
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Östersund
Hoj
Kommer snart
okej, men grabbar, haha totalt Offtopic nu men, Husqvaran å ktm 125 cc 2 takt båda två är det samma drag på det? och det finns en 02a ktm för 16 000 kr är det värt det ? att byta kolv packningar i dämparna osv?

00 menade jag
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2724719 För att det enda de ägt är en sketen 50cc som de körde ren bensin i cylindern och inte fattade vart det fela någonstans.



Fifan. Troru de går i någe hårdare träslag, typ ek? Om man ska SM-konvertera så kanske man vill ha en lite stiffare sving.
Njäääee! Du vet, motogp snubbarna kör ju med inbyggt flex nu. Nya grejjen vettu. Så därför är det nog bättre med lite mjukare träslag så att man kan maximera kurvhastigheten.

2724726 okej, men grabbar, haha totalt Offtopic nu men, Husqvaran å ktm 125 cc 2 takt båda två är det samma drag på det? och det finns en 02a ktm för 16 000 kr är det värt det ? att byta kolv packningar i dämparna osv?

00 menade jag
Ja, det är i princip skit samma mellan Gasgas, Ktm och Husqvarna.

Värt å värt, det ska registreras och grejjas med.
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Njäääee! Du vet, motogp snubbarna kör ju med inbyggt flex nu. Nya grejjen vettu. Så därför är det nog bättre med lite mjukare träslag så att man kan maximera kurvhastigheten.

Ja jävlar. Moderniteter och krafs. :jäääääääääääääääääääääääävligtgammalgubbe
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top