Derbi Senda SM/Enduro 125

*SoWHS*

Guest
Den här värkar vara grym. snygg som fan är den också! eller vad tycker ni?
4-takt som jag älskar också ;P men frågan som jag ställer mig själv är, kan man lita på en derbi motorcykel? själv blev ja sugen på supermotarden. :yoparty

Senda 125

*SoWHS*

Guest
*SoWHS* skrev:
Den här värkar vara grym. snygg som fan är den också! eller vad tycker ni?
4-takt som jag älskar också ;P men frågan som jag ställer mig själv är, kan man lita på en derbi motorcykel? själv blev ja sugen på supermotarden. :yoparty

Senda 125

Vad jag har hört ska den bara kosta 30 tusen också.. ett minus är dock att den är luftkyld.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Läste nått om att den kostade 37 tusen.
Jag tycker dom är balla på bilderna förutom lyset , men när man kollar på deras hemsida kan man se då nån kör omkring på den och då ser den riktigt liten ut med smala däck och klen framstötdämpare.
Har hört att den ska ha samma motor som xr 125an , förutom att det är annat avgasystem som gav den nån hästkraft extra.
Men vill du prova något nytt som ingen annan har köp en sån :tummenupp .

Solid snake

Guest
Tyckte inte nån av dom var speciellt snygga. :3freak

Kan dom inte bygga så dom ser mer ut som KTM, dom e snygga. :kär

P-E

Guest
Ser väl okej ut men hade nog satsat på en Aprilia MX 125 eller en Gas Gas dock är den dyrare än MX 125:an.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
*SoWHS* skrev:
Vad jag har hört ska den bara kosta 30 tusen också.. ett minus är dock att den är luftkyld.

Öh, det är väl ett plus? En sak mindre som kan gå sönder.. Så kan man borra den mycket mer också :)

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Öh, det är väl ett plus? En sak mindre som kan gå sönder.. Så kan man borra den mycket mer också :)

Men sen är det ju 4 - takt så det är faktiskt mer som kan gå sönder. :fakta

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Den kan börna ju :yoparty :

Senda%20SM%20125-4T_11.jpg

Men seriöst så är den väl bra för pengarna, men å andra sidan är inte effekten den bästa.

P-E

Guest
En budget modell precis som xr och cbr 125, alltså inget att ha.. :fakta

P-E

Guest
Itacha75 skrev:
Du har inte ens en hoj så tyst med dig. :fatta!

Schhhh om 2 år har jag! Eller hoppas! Jag har intresset det är huvudsaken, kanske inte på det här forumet där man ska ha sporthoj. Men för alla bikers!:fakta

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
P-E skrev:
Schhhh om 2 år har jag! Eller hoppas! Jag har intresset det är huvudsaken, kanske inte på det här forumet där man ska ha sporthoj. Men för alla bikers!:fakta

Spara pengar och jobba som ett svin så kan du köpa dig en fin fin hoj, ta körlektioner och ha råd med soppa och försäkring på samma gång. Det vore kul!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag tyckte inte hojen i sig själv var så fult, Framlampan kunde ju dock designern tänka lite mer på. Men det är ju effekten det hänger på, Kanske inte så roligt att köra med så lite effekt.

P-E

Guest
Itacha75 skrev:
Spara pengar och jobba som ett svin så kan du köpa dig en fin fin hoj, ta körlektioner och ha råd med soppa och försäkring på samma gång. Det vore kul!

Nej är ändå 17 nu, ska gå ut gymnasiet bara 2 år kvar[går i 2:an nu], så ska jag jobba ett år och köpa en duke. Hade jag tänkt iallafal. Det blir nog så. En duke är inte direkt dyra. Jag bor hemma också. Plus att den är inte så dyr att försäkra. har ett fint garage, bor i en villa i ett lugnt område.. Perfekt helt enkelt!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...