Derbi Senda Xtreme 2018

Jonas1999

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2022
Hoj
Derbi
Jag undrade bara ifall det är någon annan som har en Derbi Senda Xtreme 2018 och vet var CDI:n sitter på den. Jag har några olika polare där ECU:n sitter på olika ställen någon under sadeln och någon vid ena sidokåpan. Så undrade bara ifall någon har en likadan hoj som mig och vet var CDI:n sitter på den. (Jag har CDI mina kompisar har ECU)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Att leta rätt på en lite lådda med tre kontakter kan väl inte vara så svårt?
Den sitter monterad på två plåtflärpar i ramen och hålls på plats med gummigördeln du ser på bilden här nedan.
CM287903.jpg

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Inte för att jag fattar varför det ska vara ok med moppefrågor på forumet, men man måste ju inte vara dryg för att det är en ny medlem.
Snart kommer det inte nya alls.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte för att jag fattar varför det ska vara ok med moppefrågor på forumet, men man måste ju inte vara dryg för att det är en ny medlem.
Snart kommer det inte nya alls.
Är man född 1999 och går in på ett forum som heter Sporthoj för att ställa frågor om hur man trimmar moped och undrar om någon har en likadan hoj så kan nog lätt folk bli lite syrliga.

Dessutom utan att titta igenom dom olika forumdelarna för att se om det finns en "teknik och mekhörna" eller något liknande.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Registrera dig inte för att diskutera mopeder
På Sporthoj.com ska det pratas om motorcyklar. Vi tillåter inte att det registreras konton för att diskutera mopedfrågor. Det finns andra forum för det.
Existerande medlemmar, som redan kör MC eller varit medlemmar en längre tid, får fråga tekniska frågor i Teknikforumet.
Du får dock registrera dig på Sporthoj.com om du kör moped, men då ska du aktivt visa ditt intresse i att du ska ta MC-körkort och börja köra motorcykel.
Om en moderator ser ett nyreggat konto som diskuterar moped enbart, kommer det tas bort utan förvarning.

Frågan är då, ska jag radera kontot, vara dryg och avvisande eller förutsätta att medlemmen ska ta MC-kort och skaffa motorcykel?

svara inte.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Frågan är då, ska jag radera kontot, vara dryg och avvisande eller förutsätta att medlemmen ska ta MC-kort och skaffa motorcykel?

svara gärna

Radera inlägget och skicka ett PM med reglerna som ändå ingen läser när dom regar sig?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag tror att det har varit uppe förut, och då kom man fram till att det skulle ändå spridas MF över forumet.
Eller var det Minimoto delen?
Låter inte helt osannolikt. Samtidigt tycker jag de borde få sin plats. Sporthoj är ju betydligt mer än ett forum för sporthojar. Alla motorcyklister är välkomna och även cross/motard etc. Då kan gott moppekillarna få vara med också.

Tror ändå att de värsa MF håller till på facebook.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Vi svara efter att ts skaffat lämpa och övningskört i 1 månad. Samt köpt en Virago. Fair?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning