Desire HD - Iphone 4

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hear hear!
Jag känner likadant, även om luren som sådan verkar bra. Det är allt den tillför vad gäller Itunes som jag innerligt hatar och MAC kopplingen..

Förr var Mac annorlunda.. idag så är de den största j*vla moneygrabbern på marknaden, vilket gör mig skeptisk till kundnöjdhetsinställningen.

Har ett par som kör Iphone 4 och några andra som kör Desire HD här på jobbet..
Konsensus bland Iphone 4 ägarna är att det är kingshit och det finns aldrig några problem någonsin.. (yeah right)
Konsensus bland Desire HD ägarna är att den funkar bra till "det mesta" men klagomål på kamera i mörker samt batteritid förekommer.

Då kanske man skall nämna att alla fick själva välja och många har gått från Iphone 3 till HTC. Jag skall till att byta bort min Sony Ericsson nu och har varit hyfsat nöjd med den. Tyvärr ställer jag högre krav på batteritid än kollegorna, så jag får se vad det blir. Definitivt ingen SE iallafall.

Tänk att så många som skall racka ned på iPhone gör det genom att försöka förklara hatkänslor och hur korkade de som har appleprodukter är eller helt enkelt ovetande om hur dålig produkten är. :död

Jag langar upp Androids "lösningar" på dina problem:

Grupp-SMS är busenkelt. Handcent SMS löser biffen.

Android synkar kalender, kontakter, mail, allt med Google utan kablar och inkoppling i datorn. När jag bytte telefon så startade jag den nya, loggade in på mitt Google-konto och telefonen frågade om jag ville tanka in kontakterna. 30 sekunder senare var allt i kalender, kontakter och sånt som i förra telefonen, helt utan en dators ikoppling. Supersmidigt

Man måste ladda dom varje kväll, det är ett faktum tills dom kommer ner på enerisnålare processorer.

Synkar inte alla smartlurar med Google nu för tiden?
Android och iPhone gör det... WP7 vet jag inte men tror de gör det.

Synkar man med iTunes så att saker försvinner så är det i min värld SBS... för gör man som man skall och har koll på det så försvinner inget, och det gäller alla sätt oavsett om det är iPhone, Android eller annan smart lur.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Konsensus bland Iphone 4 ägarna är att det är kingshit och det finns aldrig några problem någonsin.. (yeah right)

Ja, man säger ju bara att man är nöjd med en produkt för att det är, öh, ballt och trendigt typ ba lixåm.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har båda telefonerna och använder båda i dagligt bruk.

Jag skulle nog säga: Gillar du iTunes så kör på iPhone, annars Desire.

Mina generella intryck är att iPhone har något bättre "look and feel" medans Desire känns snabbare och kvalitetsmässigt bättre.

Kan även tillägga att skärmen på Desire känns marginellt bättre när de ligger brevid varandra.

Kan också lägga till att pekskärmen på iPhone funkar genom perforerade MC-handskar. Inte testat på Desire än.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tänk att så många som skall racka ned på iPhone gör det genom att försöka förklara hatkänslor och hur korkade de som har appleprodukter är eller helt enkelt ovetande om hur dålig produkten är. :död

Synkar man med iTunes så att saker försvinner så är det i min värld SBS... för gör man som man skall och har koll på det så försvinner inget, och det gäller alla sätt oavsett om det är iPhone, Android eller annan smart lur.

Alla synkar mot Google, men ingen gör det som Googles egna operativ.

Allt är knutet mot molnet, Cloud to phone, alla säkerhetskopieringar osv.

Sen att Google Apache Server gör Androiden till en FTP-server via WLAN och man kan tanka upp och ner filer trådlöst är ännu en smidig sak.

Gillar man Google (jag är såld) så väljer man Android i valfri upplaga. Diggar man iTunes och det lätt inlåsta, men bra Apple-världen väljer man Iphone.

PS. All sökimplementering i Android/Google är underbart när man väl vant sig, allt är nära i molnet, alltid.

Pips

Guest
Just nu skulle jag avvakta med Desire HD, kollega på jobbet plockade ut en precis när den släpptes. Problemet är att telefonen stänger av sig själv mer eller mindre direkt och därefter startar den, stänger av sig, startar osv osv.. Även en annan HD på jobbet verkar lida av samma problem. Nej, en mjukvaruuppdatering hjälpte inte. Förutom problemet som de verkar lida av är det en grym telefon! Toppen skärm, bra finish etc.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Just nu skulle jag avvakta med Desire HD, kollega på jobbet plockade ut en precis när den släpptes. Problemet är att telefonen stänger av sig själv mer eller mindre direkt och därefter startar den, stänger av sig, startar osv osv.. Även en annan HD på jobbet verkar lida av samma problem. Nej, en mjukvaruuppdatering hjälpte inte. Förutom problemet som de verkar lida av är det en grym telefon! Toppen skärm, bra finish etc.

Verkar ha drabbat ett fåtal Desire och Desire HD. Det stora flertalet har aldrig upplevt problemet, inkl mig.

Telefonen byter dom ut om den har problemet. DOA kallar dom det tror jag.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie

I min värld så ska man inte behöva ändra på en massa saker för att förhindra att hela kontaktlistan ska försvinna.
Som sagt, jag hade ominstallerat allt, kopplade in luren till datorn och alla kontakter försvann.
Tycker att det är lite dåligt att default är att telefonen ska ha samma innehåll som datorn (iTunes) har, tvärtom borde ju vara att föredra.

Om du är mer haj på iTunes än vad jag är (obv) så kan du väl dra några enkla settings som är att föredra?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
I min värld så ska man inte behöva ändra på en massa saker för att förhindra att hela kontaktlistan ska försvinna.
Som sagt, jag hade ominstallerat allt, kopplade in luren till datorn och alla kontakter försvann.
Tycker att det är lite dåligt att default är att telefonen ska ha samma innehåll som datorn (iTunes) har, tvärtom borde ju vara att föredra.

Om du är mer haj på iTunes än vad jag är (obv) så kan du väl dra några enkla settings som är att föredra?

Jag synkar inte lokalt utan över diverse molntjänster (Exchange, MobileMe och Google) men grejen med synk är att den tar det senaste och i det här fallet så är din nyinstallerade dator det senaste och den är tom, då tror den att iPhonen också skall vara tom.
Så nästa gång du installerar om datorn och skall synka så se till att ställa in så att iPhone skjuter över sitt till datorn vid första synken istället för en tvåvägssync.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag synkar inte lokalt utan över diverse molntjänster (Exchange, MobileMe och Google) men grejen med synk är att den tar det senaste och i det här fallet så är din nyinstallerade dator det senaste och den är tom, då tror den att iPhonen också skall vara tom.
Så nästa gång du installerar om datorn och skall synka så se till att ställa in så att iPhone skjuter över sitt till datorn vid första synken istället för en tvåvägssync.

Ärligt talat är det ju en ganska kass lösning. Om man synkar sin telefon med iSync via Bluetooth så kombinerar den det som finns på telefonen och datorn, istället för att radera rubbet. Problemet är väl att man av upphovsrättskäl inte kunnat synka musik från iPod till iTunes, och det tänkt har dumt nog hängt med som standard även för annat än musik. Utan att använda extraprogram går det väl för övrigt inte att synka icke-iTunes-köpt musik från iPhone till dator?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det blev en iphone. :)

Den gav mig bättre vibbar än Desiren (och SGS:en), kan vara att jag hyser ett svårt agg till HTC, mest beroende på Bill Gates, men allt känns lite...räppligare.

Rock on, stort tack till alla som bistått med input. :)

/J

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
en jailbreakad iphone 4 sägar jag. har en 3gs å har kört vanliga desire. smuttare gränssnitt på iphonen.

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
...det blev en iphone. :)

Den gav mig bättre vibbar än Desiren (och SGS:en), kan vara att jag hyser ett svårt agg till HTC, mest beroende på Bill Gates, men allt känns lite...räppligare.

Rock on, stort tack till alla som bistått med input. :)

/J

Grattis till ett bra köp.

Fråga: HTC och Bill Gates, hur kopplas dom ihop?

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
HTC har tillverkat, och tillverkar, massor med lurar som kör windos mobile. Alltså inte bara androider.

/Anders

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
HTC har tillverkat, och tillverkar, massor med lurar som kör windos mobile. Alltså inte bara androider.

/Anders

Aaa tack.
Typ som alla telefontillverkare utom Apple.
Så tråden är skapad i onödan, för det är bara Apple som inte kommer med Win på mobilen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Någon som tror att HTC bara gör Windowslurar och att Bill Gates fortfarande styr Microsoft antar jag... :rolleyes:

Nja, det var kanske inte riktigt så jag menade. ;)

/pyttemjuk-ifierad-konsult till vardags

Så tråden är skapad i onödan, för det är bara Apple som inte kommer med Win på mobilen.

Haha, va? Jag frågade inte Andriod eller Ios, jag frågade Desire HD - Iphone 4 av en anledning. ;)

/J

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...