Desmosedici flat tracker

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Den här tråden visar bara hur mycket åsikter och känslor han rört upp med bygget. Hade han byggt om en 1198 så hade det blivit en ombyggd 1198, när han nu tog en desmosedici så blev det en utmaning för alla intresserade och någonting som diskuteras livligt. Mission accomplished!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tycker Sand´s byggen är "göra bara för att jag kan" visst halvläckra trackers men mest attentionwhore.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nämn mig den hojbyggare som inte är en attention whore...

Det finns väl sjukt många "metallkonstnärer" som är just konstnärer.
Sen om du är bra på det du gör så får du uppmärksamhet.

Att bygga på en Desmo blir just vad som speglats i tråden:
Hur fan kan han slakta en sån hoj och inte så mycket vikt på det aktuella byggets design.

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag brukar tycka att hojbyggare över lag är ett jävligt roande kapitel. Älskar när folk förskönar en hoj, även om jag kanske inte håller med om riktningen alla gånger.

Det finns dock undantag när det gäller att "modda" sin hoj. Vissa saker är "som de ska vara" som de är. Desmosediccin och Honda NR 750 är två exempel på detta i hojvärlden t ex.

Annars kan man ju storma Louvren direkt och måla en k*k i munnen på Mona Lisa, med spritpenna, för att målningen blev ju "mer underhållande" så...

Min bestämda åsikt är att det finns tomma dukar att måla sin tavla på istället.

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Wow,:jisses De här vaa nog bland de hårigaste jag sett:tummenupp

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Njaee... här blev det fel tycker jag:va. Vissa saker ska nog låtas vara ifred från ivriga skapar(?)fingrar.

Någon här ovan gav ett utmärkt talande exempel om mona lisa. Men har han köpt hojen så gör han väl som han vill antar jag. Bättre kanske att han har den än att någon med mer pengar än skicklighet vinglar omkring på ett orört original.:rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jämförelsen med Mona Lisa haltar ju duktigt. Desmocedicin är ju kul men den har tillverkats i 1500 ex. Det är inte så jävla exklusivt och han gör ju ngt snyggt med den, dessutom körs den. :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC