Har en KTM 640 LC4 -03 med ett akra slipon.
I samband med ombestyckningen söp jag till det med nålventilen. Hojjen går prima på högvarv men, låg och mellan går hackigt/svart som f_n.
Har kollat alla slangar, rengjort förgasaren två gånger, kollat flottörnivån, luftfiltret.
Vid kontroll av tändstiftet förefaller hojen gå lite "tunt", men som jag har förstått det så ska hojen inte behöva byta lågfartsmunstycke bara för att man monterat ett slipon.
Om låg/mellan -blandskruven är för snål originalställd, kan det skapa fenomenet att vid jämngas på motorväg i 110-120 börjar motorn gå ryckigt och sedan dö. När motorn väl dött får man stå vid vägkanten i tre-fyra minuter och sedan är det bara att starta igen som ingenting har hänt?
Jag bor i Skogås/Stockholm, Dirtbike har ingen ledig tid på 2-3 veckor, har själv försökt i två veckor att lista ut vad som är knas...
Hjälp, kan någon garageguru räcka mig en hjälpande hand?!? Name your price, jag vill köra hoj innan säsongen är över.
/Fenix
I samband med ombestyckningen söp jag till det med nålventilen. Hojjen går prima på högvarv men, låg och mellan går hackigt/svart som f_n.
Har kollat alla slangar, rengjort förgasaren två gånger, kollat flottörnivån, luftfiltret.
Vid kontroll av tändstiftet förefaller hojen gå lite "tunt", men som jag har förstått det så ska hojen inte behöva byta lågfartsmunstycke bara för att man monterat ett slipon.
Om låg/mellan -blandskruven är för snål originalställd, kan det skapa fenomenet att vid jämngas på motorväg i 110-120 börjar motorn gå ryckigt och sedan dö. När motorn väl dött får man stå vid vägkanten i tre-fyra minuter och sedan är det bara att starta igen som ingenting har hänt?
Jag bor i Skogås/Stockholm, Dirtbike har ingen ledig tid på 2-3 veckor, har själv försökt i två veckor att lista ut vad som är knas...
Hjälp, kan någon garageguru räcka mig en hjälpande hand?!? Name your price, jag vill köra hoj innan säsongen är över.
/Fenix