Desperat behov av hoj..

Roddan87

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Husqvarna 701 SM -22, Yamaha R6 -99, Honda CRF 450 -05
Hejsan!

Har uppkörning nu den 29e april och har förgäves försökt få tag på en hoj att hyra! :´(

Finns det nån snäll sate där ute som kan tänka sig att hyra ut sin hoj till mig den dagen?
Är fullt medveten om att man helst inte lånar ut sin hoj till någon egentligen, speciellt inte en främling..
Men gör nu ett desperat försök här på SH.. Har redan ringt runt till ett antal trafikskolor i GBG och handlare m.m.
Mc-Uthyrningen i Sisjön måste man vara över 24 år, och jag är knappt 23.. :/
Har verkligen kollat allt..

Så är det nån som är villig till att låna ut sin hoj för en summa pengar den 29/4 så pma mig gärna!
Söker ju främst en vanlig bruks/streethoj som är lätt för uppkörningen. Minst 700cc & 35kW..
(Självklart skriver vi papper på att jag står för allt, OM oturen är där. Är en skicklig förare och vet hur en mc ska tas!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
sorry har ingen att låna dig pga 2 anledningar...
1 Du åker en sketen 600 skrmlabra!!!
2 du har ju inte ens körkort!!!!
Så med vikten på nr2: Hur skicklig kan du vara igentligen???
Hade du vart så skicklig som du får dig att vara så skulle du klara dig galant på din r6... eller haft kort i bra många år:D

Han kan inte köra upp med den pga kubiken! Annars skulle han inte behöva låna hoj!

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Köp en billig 80-tals 750 kubikare på blocket som är godkänd för uppkörning, sälj den när du är klar, skulle vara mitt tips. Att låna ut en hoj till en främling som dessutom inte ens har körkort - det är en risk som ingen är beredd att ta.

Roddan87

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
sorry har ingen att låna dig pga 2 anledningar...
1 Du åker en sketen 600 skrmlabra!!!
2 du har ju inte ens körkort!!!!
Så med vikten på nr2: Hur skicklig kan du vara igentligen???
Hade du vart så skicklig som du får dig att vara så skulle du klara dig galant på din r6... eller haft kort i bra många år:D

Varför så fientlig? Fick du för lite kärlek som barn?

Kan lägga till att jag kört motorcykel hela livet så ja, jag påstår att jag är en bra förare.
MVH

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Hade lätt lånat ut om det inte vart för att jag bor i sthlm och inte har en hoj som passar dina önskemål.

Roddan87

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Köp en billig 80-tals 750 kubikare på blocket som är godkänd för uppkörning, sälj den när du är klar, skulle vara mitt tips. Att låna ut en hoj till en främling som dessutom inte ens har körkort - det är en risk som ingen är beredd att ta.

Jo jag får väl försöka göra så kanske. Jo förstår att det inte finns så många som tar en sån risk. Men tänkte jag får göra ett försök åtminstånde:)
tack för svaret iaf:)

Hade lätt lånat ut om det inte vart för att jag bor i sthlm och inte har en hoj som passar dina önskemål.

Man får tacka för ett positivt svar iaf:) vissa verkar ju ha bekymmer=P typ vissa knektar.

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kneketen e en mysig kille...:såjaponken

Konstigt att han spammar drygheter och inte mysigheter då.

Jo jag får väl försöka göra så kanske. Jo förstår att det inte finns så många som tar en sån risk. Men tänkte jag får göra ett försök åtminstånde:)
tack för svaret iaf:)

Man får tacka för ett positivt svar iaf:) vissa verkar ju ha bekymmer=P typ vissa knektar.

Synd att du bor så långt från mig. Hade lånat ut min DR med 25 papp i näven som givetvis lämnats tillbaka vid felfritt återlämnande.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dax att komma på det här nu, en vecka före uppkörning.... Well, hoppas det löser sig, och lycka till på uppkörningen!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha