Dessa fantastiska fartkameror???

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Magnus-Sthlm skrev:
Om det handlade om ökade intäkter, skulle dom inte helt ha struntat i skyltarna då tror du??? Det är väl förbannat generöst att VV ger dig chansen att sänka farten. För din egen vinning i och med utebliven bot och för trafiksäkerhetens skull i och med sänkt fart. På samma sätt går polisen ut och förvarnar vart och när dom har utökad trafikövervakning, men det kanske också är för att dra in mer pengar till stadskassan.....eller är det så att det är "För ökad trafiksäkerhet" precis som med skyltarna.

Kan hålla med om att det är hyggligt att förvarna..men är det inte så att det finns en lag om att man måste upplysa om "kamerövervakning" och det är just därför skyltarna sitter där. Är osäker men jag tror det är så. Någon?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För att spara miljön och rädda oskyddade djur i skogen, borde också maxhastigheten sättas till 50 - en hastighet där de flesta bilar faktiskt jobbar riktigt snålt. Har man en tid att passa så får man helt enkelt kliva upp några timmar tidigare på morgonen, eller hur ? :tummenupp

Med sådan låg hastighet behöver man inte ens kräva att folk kan köra, utan kan släppa loss precis vilka miffon som helst i trafiken (de som inte redan är ute och kör).
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
TomK skrev:
För att spara miljön och rädda oskyddade djur i skogen, borde också maxhastigheten sättas till 50 - en hastighet där de flesta bilar faktiskt jobbar riktigt snålt. Har man en tid att passa så får man helt enkelt kliva upp några timmar tidigare på morgonen, eller hur ? :tummenupp

Med sådan låg hastighet behöver man inte ens kräva att folk kan köra, utan kan släppa loss precis vilka miffon som helst i trafiken (de som inte redan är ute och kör).

:hihi

Ja om moralkärringarna i denna tråd får bestämma så skulle det bli precis så som du skriver för de själva kör max 90km/h med sina rr hojar :tummenupp

Skärp er föffan :3freak
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Anderzzon skrev:
:hihi

Ja om moralkärringarna i denna tråd får bestämma så skulle det bli precis så som du skriver för de själva kör max 90km/h med sina rr hojar :tummenupp

Skärp er föffan :3freak

Jag antar att jag kvalificerar in som moralkärring så jag får väl försöka vara lite konstruktiv och ta mig tid att bemöta ditt hyperintelligenta inlägg.

Det är precis på samma sätt med fartkameror som med miniskyltar som med bakhjulsåkning som med fortkörning. Buhu buhu, jag blev av med körkortet för att jag körde på bakhjulet i hundratjugo blås på Nynäsvägen, buhu buhu, jag fick 300 spänn i böter för min miniskylt, buhu buhu, polisen tyckte inte att det var ok när dom klockade mig i 170 på motorvägen, det fanns ju inte en bil i närheten...Har dom inget vettigare att göra än att stoppa oss mc-åkare, så typiskt svenskt att man inte kan få ha lite kul, och för att inte tala om att politikerna bara gör allt för att vi ska betala....fan vad taskigt att man får böta om man kör för fort. Osv, osv i all evighet...amen.

Jag har miniskylt, kör ofta väldigt mycket för fort men jag förstår poängen med våra lagar och regler och att det kan bli konsekvenser om man bryter dom. Det är väldigt tröttsamt med alla som gråter ut på forumet och vill ha någon form av sympati om man får böter eller blir av med körkortet.

Dom så kallade moralkärringar som du hänvisar till och som enligt dig kör i 90km/h med rr-hojar existerar inte, däremot är vi nog ett antal som har lämnat puberteten och klarnat lite i tanken. Vem vet, snart kanske det är du som står på tur.
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
bara för eran info om fartkamrorna så ska dom nyaste tydligen kunna räkna ut din medelhastighet mellan 2 kamror så om du kommer i 110 blås där det e 110 o sedan åkar efter kamran e du torsk i nästa fastän du sänker till 110 inna kamran igen...SVERIGE är fantastiskt eller hur....
Prov finns tydligen oxo i Norrland (hm??)med att ha tvåvägskamror dvs att en kamra registrerar din hastighet o knäpper en bild framifrån o kamran på andra sidan tar ett bakifrån....allt fö att trycka dit alla hojåkare o dom utan regskylt fram....för att ta bort vandalismen mm provas oxo just nu i sthlm med högt placerade kamror...jo just det..trängselskattskamrorna testas för det syftet oxo...
GRATTIS till oss ALLA som lever i ett jävla KONTROLLSAMHÄLLE....
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
JonaZ skrev:
bara för eran info om fartkamrorna så ska dom nyaste tydligen kunna räkna ut din medelhastighet mellan 2 kamror så om du kommer

Detta kommer att (om det inte redan är satt i verket) finnas i Norge, det kommer inte att finnas med i den nya kameran i sverige, men det har varit tal om det...

Sker övervakningen på bra ställen, farliga korsningar, vägsträckor med mycket krön och där det sker mycket olyckor tycker jag att det helt ok. Men som med allt annat så finns det bruk och missbruk av allt...
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Magnus-Sthlm skrev:
Jag antar att jag kvalificerar in som moralkärring så jag får väl försöka vara lite konstruktiv och ta mig tid att bemöta ditt hyperintelligenta inlägg.

Bla, bla, bla

Dom så kallade moralkärringar som du hänvisar till och som enligt dig kör i 90km/h med rr-hojar existerar inte, däremot är vi nog ett antal som har lämnat puberteten och klarnat lite i tanken. Vem vet, snart kanske det är du som står på tur.

Du som är så gammal och vet allt, hört talas om ironi?

Nämen va kul att du tog åt dig! Grattis :tummenupp

Ok, personangrepp är din melodi tydligen, vaknat på fel sida? Inte fått något på länge? :D

Skärp dig föffan, det är bara patetiskt att läsa det du skriver...

Sorry :felämne återgå nu till FARTKAMEROR som det faktist handlade om från början...
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
FUBAR skrev:
Vad är det för fel på dig?

säger inte att alla måste tycka som mig...
tycker du inte som mig kom med nått bra argument så kanske jag kommer över till din sida.

många härinne verkar vara paragraf ryttare med gloria!
jag är inte det kör förfort ganska ofta gör omkörningar!
tycker inte om att åka fast för det även fast det är mitt fel.

men om det finns nån som vill ha en bot i brevlådan varje gång dom passerat hastighets gränsen så är det upp till dom.

fel på mig? tja ingen är felfri :)
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Anderzzon skrev:
Du som är så gammal och vet allt, hört talas om ironi?

Nämen va kul att du tog åt dig! Grattis :tummenupp

Ok, personangrepp är din melodi tydligen, vaknat på fel sida? Inte fått något på länge? :D

Skärp dig föffan, det är bara patetiskt att läsa det du skriver...

Sorry :felämne återgå nu till FARTKAMEROR som det faktist handlade om från början...

Jag tog inte bara åt mig....jag tog det som en komplimang. Hur längesedan jag fick något får du väl fråga din mamma om men tacka så mycket för senast.
Just det, fartkameror var det ja....jävla skitgrejer liksom bah, ööh...föffan....
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Magnus-Sthlm skrev:
Jag tog inte bara åt mig....jag tog det som en komplimang. Hur längesedan jag fick något får du väl fråga din mamma om men tacka så mycket för senast.
Just det, fartkameror var det ja....jävla skitgrejer liksom bah, ööh...föffan....

:rofl :rofl

Bra smak du har om du vart hos min morsa :tummenupp

Ska det inte stå -92 på din ålder? Sicken lirare :hihi
 

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
STHLM
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Magnus-Sthlm skrev:
Jag har miniskylt, kör ofta väldigt mycket för fort men jag förstår poängen med våra lagar och regler och att det kan bli konsekvenser om man bryter dom.
Dom så kallade moralkärringar som du hänvisar till och som enligt dig kör i 90km/h med rr-hojar existerar inte, däremot är vi nog ett antal som har lämnat puberteten och klarnat lite i tanken. Vem vet, snart kanske det är du som står på tur.

Mange, om du förstår poängen med lagar och regler, hur kommer det sig då att du själv kör som om var dag vore den sista? Är det moget?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
SWE 1 skrev:
Mange, om du förstår poängen med lagar och regler, hur kommer det sig då att du själv kör som om var dag vore den sista? Är det moget?

Om du bara lär dig att läsa hela tråden och alla orden så hade du inte behövt fråga det men jag får väl citera mig själv:
Jag har miniskylt, kör ofta väldigt mycket för fort men jag förstår poängen med våra lagar och regler och att det kan bli konsekvenser om man bryter dom. Det är väldigt tröttsamt med alla som gråter ut på forumet och vill ha någon form av sympati om man får böter eller blir av med körkortet.

Kan det kanske vara så att tråden med fartkameror svider lite extra i skinnet, mr 12kilometerförfortiNorgemedmassoravbötersomföljd?
 
Last edited:

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
STHLM
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Magnus-Sthlm skrev:
Om du bara lär dig att läsa hela tråden och alla orden så hade du inte behövt fråga det men jag får väl citera mig själv:
Jag har miniskylt, kör ofta väldigt mycket för fort men jag förstår poängen med våra lagar och regler och att det kan bli konsekvenser om man bryter dom. Det är väldigt tröttsamt med alla som gråter ut på forumet och vill ha någon form av sympati om man får böter eller blir av med körkortet.

Kan det kanske vara så att tråden med fartkameror svider lite extra i skinnet, mr 12kilometerförfortiNorgemedmassoravbötersomföljd?

Vart i ovanstående text hittar jag förklaringen till varför du kör på tex St:Eriksbron som om den vore Monza-banan? Allt jag kan utläsa är en spya av påhopp och personangrepp...
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
SWE 1 skrev:
Vart i ovanstående text hittar jag förklaringen till varför du kör på tex St:Eriksbron som om den vore Monza-banan? Allt jag kan utläsa är en spya av påhopp och personangrepp...

Västerbron är det väl ändå som är Monza....är inte St:Eriksbron Imola????
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tona ner dom hårda orden mot varandra. DISKUTERA.. inte stampa i ansiktet på varandra.
 

Ninja man

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
I en hydda
Hoj
Kawasaki ZX9R NINJA
Hörde på radion att om man kör över 260 km/h så hinner inte kameran med att fånga dig på bild (enligt tillverkaren av dessa kameror), så problemet är ju löst om alla kör Ferarri el Porsche etc.... :rolleyes:
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
SWE 1 skrev:
Stackars den som behöver ha dig som mentor...

Jaha, du har alltså inte ens körkort och är inne och diskuterar. Ok, då förstår jag varför du inte förstår.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
dsoders2 skrev:
säger inte att alla måste tycka som mig...
tycker du inte som mig kom med nått bra argument så kanske jag kommer över till din sida.

många härinne verkar vara paragraf ryttare med gloria!
jag är inte det kör förfort ganska ofta gör omkörningar!
tycker inte om att åka fast för det även fast det är mitt fel.

men om det finns nån som vill ha en bot i brevlådan varje gång dom passerat hastighets gränsen så är det upp till dom.

fel på mig? tja ingen är felfri :)

Alltså det jag menade var: Vad är fel på dig som gör att du måste göra "idiotomkörningar" bara för att det är kameror på vägsträckan?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Eftersom tråden redan spårat ur...

Behöver ni som inte åker turbo vara rädda för fartkameror??:hihi

:corn :corn :corn
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top