Dessa! Jehovas

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ja då var det min tur o få predikan...fy fan att dom orkar bara sa jag som första kommentar när dom presentera sig.
Ringer på dörren o där står en kärring o så en lite yngre rätt trevlig tjej till det yttre....nä fy helskotta tänkte jag när de sa Jehovas...hur kan dom hjärntvättas så.
Sen tänkte jag får ju fråga vad syftet är med att de går runt o predikar,vill jag söka mig till Gud (om nu han funnits) så hade jag då gjort det själv.Sen börja hon predika om att man har tusentals frågor om livet o dess uppkomst som man kanske undrar över kanske kan söka svar genom deras bibel o guden.Öh jade jag velat söka nåt svar så hade väl jag vänt mej till min kyrka eller nåt sa jag o föresten så har jag hoppat av kyrkan då dessa parasiter mest suger,blir ju mye pengar på skatten som man kan ha roligare för o lägga på hoj.
Sen konfrontera jag dom med pedofil skandalen,ja hon älta om ditan o dattan sitt skit...nä jag tror hellre på Insider o Aschberg.
Den unga tjejen sa inte så ycket,hälsade bara o sen sa kärringen att hon höll på att utbilda sej till ambulans personal....de hörde inte ens ihopa då kärringen var ur jugoslaviskt ursprung o faren är/var katolik o den unga tjejen som troligen hjärn tvättats var svensk.
Lite mer text ur bibeln o sen såg dom nog att man blev rödare i ansiktet o allmänt uttråkad/irriterad,vad är syftet med detta fråga jag,ska ni värva nya medlemmar så kan ni glömma det.Vill jag söka mig till gud eller få svar på frågor på det religösa sättet söker väl jag mej själv till den relgion som skulle passa mig.
Sen fråga hon vad jag trodde,ja jag tror mer på den vetenskapliga vägen men då mena hon att livet måste ändå ha skapts från någonstans...jo kanske det.
Den dag jag tror på Gud är då jag möter honom eller önskar jag mötte honom när man sitter i helvetet kanske...he he he.
Ja sen fick jag dem till att gå......drygt med såna...fast jag vet brosan min nästan på älskar när det ringer på eller om nån försäljare ringer på dörren eller telefonen.....han brukar kunna föra talan väl o driva dem till vansinne o till o med att de ibland försäger sej o undrar vad de själva håller på med har oxå hänt....man får sig goa garv iallafall.
Mvh R1 racer

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag håller med din bror, men har tyvärr inte haft glädjen att få besök av dom på många år nu...
blev stoppad på stan häromdan, av nått sånt där i kostym och tjafs, typ jesus sista dagar eller nått, svarade bara..
"att jag har det bra hos SATAN, ni ska nog gå vidare nu" hahaha, dom blev riktigt förskräckta, och jag som inte haft långt hår på snart två år.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Å andra sidan kan ju se det hela från deras synvinkel. De tror verkligen att de är ute och gör en god gärning och räddar folks liv.

Själv har jag en hel del erfarenheter av dom från släkten, så jag känner till vilka argument som biter när de kommer och knackar på dörren. Vill man inte ha besök så måste man vara mycket tydlig med detta och säga det till dom. Hela Sverige karta är indelat i olika "distrikt" eller "rutter" som olika personer inom deras församling ansvarar för under olika perioder. Deras mål är att alla boende på varje sånt distrikt ska besökas varje år. Eftersom de inte enligt datalagen inte har rätt att föra register med personuppgifter hur som helst så är de lite försiktiga med det nu för tiden. Däremot så kan de om man vill ordna så att det med "distriktet" följer en anteckning om att just du inte ska besökas. På så sätt vet varje ny person vad som gäller när de får i uppgift att besöka alla på kartan där ditt hus finns.

Last edited:

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Hehehe ja ja, kommer ihåg dom tidigare åren. Det kom knackandes varannan dag. Farsan vart ju vansinnig. Först sa han åt dom att inte komma sen började han skrika det ena och det andra till dom. Sen ringer dom på igen och då hade dom skickat en skit snygg blond tjej och en annan slickad kille. Det slutar med att farsan sparkar ner båda ner för trappan, sen dess har inga fler kommit.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Du, ta elstöten och bara stinga dem direkt när du öppnar dörren o stäng igen. de kommer bli så chockade att de får fråga sig vad som hände i en vecka :brynad

Jag brukar tigga böcker från dem när de är här. Men de kanske har märkt att jag utnyttjar dem för de har slutat att komma :(

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Darre skrev:
Det slutar med att farsan sparkar ner båda ner för trappan, sen dess har inga fler kommit.
I så fall har de troligtvis antecknat er adress såsom jag beskrev ovan, men det går som sagt att ordna utan våld.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Mavve skrev:
Du, ta elstöten och bara stinga dem direkt när du öppnar dörren o stäng igen. de kommer bli så chockade att de får fråga sig vad som hände i en vecka :brynad

Jag brukar tigga böcker från dem när de är här. Men de kanske har märkt att jag utnyttjar dem för de har slutat att komma :(

hahahaha.. jaja det ska ju mavve till det :p kan nästan se dig framför mig: "eeh du, kan jag få en såndär bok?"

Mingves

Guest
R2 skrev:
jag håller med din bror, men har tyvärr inte haft glädjen att få besök av dom på många år nu...
blev stoppad på stan häromdan, av nått sånt där i kostym och tjafs, typ jesus sista dagar eller nått, svarade bara..
"att jag har det bra hos SATAN, ni ska nog gå vidare nu" hahaha, dom blev riktigt förskräckta, och jag som inte haft långt hår på snart två år.

vilken underbar kommentar, den skall jag oxå börja använda :rofl

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
En av de finare saker man kan göra när dom kommer och knackar på dörren är att säga att man är på väg ut på krogen, men om jag kan få er hemadress så kommer jag (och kanske några kompisar) förbi när krogen stänger vid 05:00 inatt och lyssnar på vad ni har att säga.
Har aldrig hänt att dom har lämnat ut dessa uppgifter, konstigt tycker jag.

Låttext, vem kan?
Lägg en hundring i kollekten, och du blir hedersgäst i sekten ..........

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Shitbreak skrev:
gör som jag, skicka jul-kort till Rikets sal.....
Det är humor det :)

De kan ju inte gärna bli arga heller när nån har varit "snäll" och skickat kort.

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
loser skrev:
En av de finare saker man kan göra när dom kommer och knackar på dörren är att säga att man är på väg ut på krogen, men om jag kan få er hemadress så kommer jag (och kanske några kompisar) förbi när krogen stänger vid 05:00 inatt och lyssnar på vad ni har att säga.
Har aldrig hänt att dom har lämnat ut dessa uppgifter, konstigt tycker jag.

Låttext, vem kan?
Lägg en hundring i kollekten, och du blir hedersgäst i sekten ..........

fett! det e ju KSMB:s dörrterror, en av svensk punks bästa låtar :)

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
berggren_martin skrev:
I så fall har de troligtvis antecknat er adress såsom jag beskrev ovan, men det går som sagt att ordna utan våld.

Nej våld är lösningen på allt...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
He he!

Mavve skrev:

Tjena! Mave.
Tigga böcker?,ska du elda i brasan med bibeln eller är det värsta triller osv böcker du beställer av dem så är de välkommna o predika.
Mvh R1 racer

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 racer skrev:
Tjena! Mave.
Tigga böcker?,ska du elda i brasan med bibeln eller är det värsta triller osv böcker du beställer av dem så är de välkommna o predika.
Mvh R1 racer

Jag frågar bara om de har litteratur med sig.

Det är rätt spännande o se vad de blir lurade på i sina mesiga liv.
I en bok stod det att man inte skall plugga tills man blir 30+ eller gå livets hårda skola för att vakna upp som en 60årig fullärd gubbe utan nytta av det man kan.
de menar på att man bör ha den visheten som 20åring.

Det kan du få i Rikets sal :rolleyes:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Så bra! fråga släkten.

berggren_martin skrev:
Å andra sidan kan ju se det hela från deras synvinkel. De tror verkligen att de är ute och gör en god gärning och räddar folks liv.

Själv har jag en hel del erfarenheter av dom från släkten, så jag känner till vilka argument som biter när de kommer och knackar på dörren. Vill man inte ha besök så måste man vara mycket tydlig med detta och säga det till dom. Hela Sverige karta är indelat i olika "distrikt" eller "rutter" som olika personer inom deras församling ansvarar för under olika perioder. Deras mål är att alla boende på varje sånt distrikt ska besökas varje år. Eftersom de inte enligt datalagen inte har rätt att föra register med personuppgifter hur som helst så är de lite försiktiga med det nu för tiden. Däremot så kan de om man vill ordna så att det med "distriktet" följer en anteckning om att just du inte ska besökas. På så sätt vet varje ny person vad som gäller när de får i uppgift att besöka alla på kartan där ditt hus finns.

Visst det kanske sant att de tror att de är ute o gör en god gärning,men samtidigt fick jag en uppfattning av att dessa 2 som ringde på dörren verka väldigt skärpta,så då har jag lite svårt för att förstå hur de kan vara så hjärn tvättade....kanske svår barndom eller nåt?.
Fråga din släkt vad det egentliga syftet är med att de går runt o ringer på dörrar o för sin predikan,förstår de inte att de är inte så värst uppskattade o ännu mer efter pedofil skandalerna.ÄR SYFTET O VÄRVA O FÅ MED FLER TILL DERAS FÖRSAMLING?.Förstår de inte att är man intresserad så söker man sig själv till den relgion som man tycker passar en.O knappast att när dom läser ur deras bibel kan få en o tro ännu mera på deras talan.Nä tycker de gör sej till åtlöje genom o springa runt o besvära folk.Väl varit bättre om de skickar reklam så kan var o en välja om de tycker det låter intressant med Jehovas än o besvära oss stackare för o lyssna på deras blask.Nu var jag tålmodig dock,men fattar ändå inte hur de pallade o stå här i ca 30 min o prata,de borde märkt på en att man var ganska ointresserad o här skulle de då inte få en ny sekt medlem.
Fråga även om blod utbyte,i deras tro få ju inte barnet eller inom familjen vad jag vet få blod från någon annan,hur tänker de då om deras eget barn är sjukt o ända möjligheten är blod utbyte för o rädda liv.
Kärringen svara så när jag konfrontera henne med denna fråga,att dom är för kirurgi men utan blod byte,finns ju konstgjort blod osv mena hon på.
Pedofil härvan mena hon på att killen,killarna varit homosexuella sen små...nä fy fan vilket jäkla dåligt svar...troligen för att skydda sitt Jehovas.Det var ju mer eller mindre klara bilder o talan på TV (insider) att endel håller på med hyckleri o beskyddar varandra.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ska vi starta en sporthoj.com sekt?

He he jag funderar lite på om vi skulle slå ihopa oss o starta en sporthoj.com sekt o föra vår predikan om att fler ska ta hoj kort,ut o gasa osv.
Våran tro är ju att snart kommer våren o sommarn o då ska vi ut o ha skoj,träffa massa trevligt sporthoj folk,busa o ut o fika osv.
Vad säger du om det Mave....he he tänk o gå till deras församling o börja predika om vårat nöje....du har ju lite litteratur men dock får vi nog redigera om de lite ha ha.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syftet med att få med fler är för att de ska vara ett visst antal för att få frälsaren hit på jorden och världsfred och allting som blir bra. pengar trillar säkert från himlen den dan med så man kan betala av lånet på huset.

Att de inte tillåter blod från annan person är för att det är inte naturligt, det är inte meningen att göra så.
De tror väl inte på tekniska framsteg.
När nästa rikets sal skall byggas vill jag se dem bryta betongen för hand och allting ska resas med endast muskelkraft. :brynad

Länge sen de var här. träffade på 2 damer när jag gick hem från vägverket efter jag fått mitt Bkort och började reta mig på dem. de visste inte ens vem Charles Darwin var och trodde att det var en av mina egna gudar. vad man än säger kommer man ju ändå aldrig att vända på deras tro så lönt o kivas.
Låter dem tro att jag tillber Darwin och går därifrån med vetskapen att de är hjärntvättade.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...