Dessa! Jehovas

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
R1 racer skrev:
He he jag funderar lite på om vi skulle slå ihopa oss o starta en sporthoj.com sekt o föra vår predikan om att fler ska ta hoj kort,ut o gasa osv.
Våran tro är ju att snart kommer våren o sommarn o då ska vi ut o ha skoj,träffa massa trevligt sporthoj folk,busa o ut o fika osv.
Vad säger du om det Mave....he he tänk o gå till deras församling o börja predika om vårat nöje....du har ju lite litteratur men dock får vi nog redigera om de lite ha ha.

Då tycker jag hellre att vi kör in o börnar upp deras mattor med SHtröjorna.

Fyller tomrummet med avgaser och kör till nästa sal. :rolleyes:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mavve skrev:
Syftet med att få med fler är för att de ska vara ett visst antal för att få frälsaren hit på jorden och världsfred och allting som blir bra. pengar trillar säkert från himlen den dan med så man kan betala av lånet på huset.
Problemet är dock (enligt deras tro) att det bara kommer finnas plats i paradiset för 144 000 personer (har jag för mig det var) när Jehova stiger ner från himlen, frågan är du vad som händer med alla andra vittnen? Jag har velat fråga dom det länge men det kommer fanimig aldrig några Jehovas Vittnen hem till mig, det har bara hänt en gång på 7 år.

Mavve skrev:
Låter dem tro att jag tillber Darwin och går därifrån med vetskapen att de är hjärntvättade.
Hehe :). Att tillbe Darwin låter som en intressant gärning, kanske borde en vetenskapssekt startas som dyrkar Darwin som Gud? Bell, Edison och Einstein kan vara apostlar. :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
sgtpepper skrev:
Problemet är dock (enligt deras tro) att det bara kommer finnas plats i paradiset för 144 000 personer (har jag för mig det var) när Jehova stiger ner från himlen, frågan är du vad som händer med alla andra vittnen? Jag har velat fråga dom det länge men det kommer fanimig aldrig några Jehovas Vittnen hem till mig, det har bara hänt en gång på 7 år.
Nja, det här stämmer inte riktigt. 144 tusen är ett stickprov valda ifrån folket som ska komma till himlen och därifrån bilda en slags regering som styr jorden tillsamman med kristus. Resten av befokningen blir kvar här på jorden, men "ondskan" kommer att rensas bort vid harmageddon, det slutliga kriget.

Visst, det är möjligt att ur ett antal bibelställen läsa ut både detta och ovan nämnda om blod och dörrknackning. För JV så är bibeln helig och varje ord som står där finns med av en anledning, vissa äldre kan halva boken utantill. Dock ska det till en rejäl bokstavstolkning, en nypa fantasi och ett ändlöst garnnystan av cirkelbevis för att få storyn att gå ihop fullt ut. Det är i varje fall vad jag har kommit fram till och det är vad de får höra när de kommer hit och knackar på.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I Bibeln säger Jesus att det är allas skyldighet att gå ut och sprida hans budskap. Som MB säger så är JV extremt bokstavstrogna och därför så gör de dessa dörrknackningsturer för att sprida sitt/Jehovas budskap.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...