Gabor
Guest
FreddaAbborre skrev:2536523Jodå. Visste fullt vad en Moto-Martin var för något. Därför jag köpte den. Var till och med över och kikade på Biker66s überfina MotoMartin.
Mer jämförbart är det som att det finns ett antal av Rossis MotoGP hojar, reggade och klara, i trafik och allt, men att den du köpte, som hade regpapper och allt, inte var reggad trots allt. Typ.
Köper du en "kitt-hoj", som moto martin var från början måste den reggas som amatörbyggt fordon.
Ramen (och sving har jag för mig) måste ha av ursprungsintyg utfärdat av tillverkaren (moto martin).
Var du fått tag på resterande delar räcker med ett kvitto.
Ringde och kollade med SFRO om det. Bes-killen trodde som du också.
Tyvärr saknar jag ursprungsintyget.
Vad som även är olyckligt är att ramen saknar riktigt ramnummer. Det instansade ramnummret sitter på fel sida om man jämför med "äkta" mm. Där det äkta ramnumret ska sitta sitter ingenting.
Vänta nu, klarlägg lite...innan du spyr galla över han som sålde den.
Jag har själv haft 2 st Moto Martins, hur ombyggda som helst och inga problem med besiktningar...
Stämmer ramnr med regpapper ??
Vilken är rätt sida för ramnr på en MM
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Är det slipat på andra sidan ??
Har för mig att jag haft ramnr på olika sidor , beroende på årsmodell.
Stansningarna är inte perfekt från början.
Vilken motor är den reggad med från börjanb, det är kanske där problemet sitter.
Annars normalt så kan du ha din hoj se ut hur som helst , med vilken utrustning som helst, Besiktningen har ingen aning om vad en MM är fär något , för det finns inget iriginal, alla är specialbyggda med olika motorer osv...