Det är helt sjukt synd om mig!

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Har just kommit hem från sjukan. Har genomgått en operation för septumdeviation, tror jag det hette. Det innebär att mittnäsväggen är sned och i mitt fall även för tjock. Sport är farligt. Spelade fotboll i 3:an och fick en boll mitt på näsan. När man operars så skär man sig in i mittväggen längst ned på båda sidor om mitt väggen. Med snitt på båda sidorna fortsätter man lossa slemhinnorma på båda sidan ända längst upp i näsan. Sen karvar man bort brosk och ben och de slamsor som sitter fel. Sedan tar man två plastskivor och sätter en skiva på var sida om mittväggen och sen syr man raktigenom båda platorna och det som är kvar av mittväggen. Dessa plattor måste jag har i 14 dagar. Näsan är så svälld att hela mitta ansikte är fullt av en enorm jätte näsa. Nu kanske vissa experter på att bli opereras tycker att det här är inget alls. Det stämmer nog. Att detta upplevs som så plågsamt innebär att jag inte törs köra omkull. Men det värsta är att jag har blivit så fruktansvärt förskyld nu ochså. Förskyld i en jätte näsa låter ju som nått Staffan Westerberg skulle ha hittat på,,,. Det gör ont! Det spänner och det snorar och rinner blod. Aj aj oj oj!

Det är syndigast om mig! :fakta

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
okej lite då..... fast du har inte haft GIPS på näsan i tre veckor.... det fick jag ha efter att jag opererade näsan efter att jag bröt näsbenet å näsjävlen var sne....

vet hur det känns...

krya på sig.....
btw din snabel är väldigt grov

:hej

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det bästa med SH är alla "vännerna" som stöttar i torrt och blod. Tack.

:gråta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rymding skrev:

Blöder du?? :stop

Alla tusentals medlemmar här tänker bara på dig idag :)

750RR :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rymding skrev:

Blöder du?? :stop

Alla tusentals medlemmar här tänker bara på dig idag :)

750RR :hej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ajdå, lät verkligen inget vidare. Ät mkt glass är mitt tips så ordnar det sig alltid till slut.

Det ser ju i alla fall ut att fortfarande komma kärlek ur din stora näsa på avataren ;)

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Swedie skrev:
awww... snyt dig.
det e synd om dig Rymding, men för att du skall må lite bättre så kan jag berätta när allas våran egna forumskapare Swedie hade en fistel hahahahahaha

Det gjorde ont o läsa hans upplevelser samtidigt så fick man sig dock ett jävla gott skratt hehehehehehe

Krya på dig Killen.......:)

@Swedie: har du några biverkningar kvar av din fistel????

Ravetrancer @ Mr. Cap´s computer.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack alla!
Har just lyckat sova tre timmar. Vaknade med ont aj oj. Munnen uttorkad så det känns so´m alla tänder är på äg att lossna. Näsan aj oj!

Nu orkar jag inte ens klaga mera.

:död

Therudeboy

Guest
jag har opererat näsa många ggr så jag vet hur du har det. :hej

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Tackars, tackars min lilla rymdgubbe! :eek: Synd om dej..... Ska jag komma med kycklingsoppa, eller är det bättre idag?! *Kraaaaaam*

/FW

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Pröva fånga en hockeypuck med tänderna :crash
Operationerna efteråt är INTE behagliga. 15-20 bedövningssprutor i mun och näsa, känn på den! Det värsta var nog ändå när den lille tandkirurgen säger till mig att sugen inte klarar av allt blod och smörjmedel? så du måste svälja annars drunknar du, var ganska mätt och spyfärdig efter 45min på operationsbordet.

Gå sedan utan framtänder i åtta månader, se ut som ett fån när du äter (går inte att äta med löständer), försök att säga S utan framtänder och försök sedan att jobba som lärare utan att kunna prata ordentligt.

Sen kan du vurpa med hojen två veckor efter pucken i munnen, bra sätt att glömma tandskadan :rodnar

Har även lyckats bryta handen, få tummen spräckt, blivit dumpad efter sju års förhållande, allt inom åtta månader :banana

Kort sagt, har haft ett riktigt bra år :va

Allt ovan är helt sant!

Ska vi starta en tävling? Vem är det mest synd om/Är mest klantig

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
CBRDea skrev:
Pröva fånga en hockeypuck med tänderna :crash
Operationerna efteråt är INTE behagliga. 15-20 bedövningssprutor i mun och näsa, känn på den! Det värsta var nog ändå när den lille tandkirurgen säger till mig att sugen inte klarar av allt blod och smörjmedel? så du måste svälja annars drunknar du, var ganska mätt och spyfärdig efter 45min på operationsbordet.

Gå sedan utan framtänder i åtta månader, se ut som ett fån när du äter (går inte att äta med löständer), försök att säga S utan framtänder och försök sedan att jobba som lärare utan att kunna prata ordentligt.

Sen kan du vurpa med hojen två veckor efter pucken i munnen, bra sätt att glömma tandskadan :rodnar

Har även lyckats bryta handen, få tummen spräckt, blivit dumpad efter sju års förhållande, allt inom åtta månader :banana

Kort sagt, har haft ett riktigt bra år :va

Allt ovan är helt sant!

Ska vi starta en tävling? Vem är det mest synd om/Är mest klantig

Fi faan!! Är inte alls avis på dina skönhetsoperationer :3freak :eek:
Men tänk som så här, nu har du ditt gjort. Fixat alla jobbiga och smärtsamma saker för flera årtionden framåt, och det på bara 8 månader.
Nu kan du glassa bara... :crash

@Rymding: Det är synd om dig med!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...