Det är ju rätt farligt å bara åka med jackan...

Åker du bara med skinnjackan ibland?

• Antal röstningar
    0

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Som sagt, man kanske säger, ska bara åka en kortare sträcka, å då kanske det händer??

Eller...

jag åker inte med jackan bara... Drar allt på mej brallorna med när jag ska åka iallafall...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
hehe, jooo, det är la gött....tills man klotar...eller blir påkörd...

ja ja......hmmm, det är ju lite snyggare å bara åka med jackan, men jag drar som sagt på mej brallorna även om jag ska åka kort...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ALLTID jacka, handskar och hjälm. Skiter vart jag ska.. jag vill inte ha mer skrapsår.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag ser ingen anledning till att inte göra allt för att klara sig så bra som möjligt när man vurpar/krockar. Har alltid ställ, ryggskydd, handskar och stövlar. Jo, hjälmen också :) Oavsett om jag ska åka touring eller hem till morsan ett par kilometer bort.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
kör alltid med handskar jacka och hjälm. byxorna har jag när jag ska ut och ha kul inte åka till nån kompis 100 m bort

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Köra i stan: windjacka, handskar och kruka

Köra långt eller krokigt: Stället, ryggskydd, handskar och kruka

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Har hittills bara kört med hela stället men kommer bara ta jackan när jag ska köra till skolan (ca: 1 km).

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Om man nu struntar i skyddskläder så anpassar man väl körstilen efter det???

Hur många här cyklar utan hjälm?? Skulle gissa på de flesta...

samma sak där - vinglar man fram på cykelbana i 3km/h så skiter jag i hjälmen - men susar jag fram på min panasonic-racer, i 50blås, så använder jag en bra hjälm och handskar....

Ska jag bara hämta hojjen ur garaget så åker iallafall jag i vanliga kläder (går inte att promenera/cykla i skinnstället) och jag anpassar körstilen efter det...

Brukar känna blickarna när jag passerar mcdonalds på sveavägen :p

har bara vurpat en gång - under provning av nya fjädrar i framgaffeln. då hade jag fullt skydd - skulle naturligtvis inte provocerat hojjen annars....

Det största hotet är bilarna.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ska jag bara åka och handla eller nå sånt så har jag bara hjälm och handskar och vanliga kläder.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Dessvärre åker jag nästan alltid i bara jacka, ryggskydd, handskar, stövlar & hjälm....

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Funderar starkt på att köpa ett par skinnjeans å en snygg 50 tals hoj jacka från typ handelsboden för att ha något mer "allmänt" att åka i, tyvärr blir det än del pengar... :rolleyes:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Om jag ska på bio eller nåt sånt så struntar jag i brallorna , men då kör jag på ett helt annat sätt än när hela stället är på ( ingen garanti för att inget händer bara för att man kör lungt men livet är oförutsägbart ).

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Åker inte en meter utan fullt ställ! Har varit i gatan så många gånger att jag vet vad ont det gör, tillräckligt med men som det är och vill inte utmana ödet mer.

ZXR exotic

strumpan
Gick med
4 May 2003
Hoj
FireBlade -06
Klickade i nej. men ok ibland kör jag faktiskt med bara jackan. har faktiskt hänt att jag kör i shorts och linne. men bara när ingen ser :notme

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag kör inte ens utan ryggskyddet eller handskarna när jag övningskör nere på parkeringen hur varmt det än kan tänkas vara.

Oavsett vart jag ska någonstans så är det alltid alla skydd på.
Även om jag skulle strunta i byxorna o köra därefter, dvs lungt o sansat så finns det andra snopphuvuden runtomkring som kan skada mig. Jag har inte förstått syftet att INTE åka i full skyddutrustning?
Är det tufft eller är man bara lat? Bättre att skrapa schnasen o pungen istället för bröstet eller?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...