Det är sånna här dagar man förstår att man lever

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Sönt att allt gick bra för dig! :tummenupp

Det får mig bara att tänka på att det kan gå åt helvete även när man gasar på på "rätt" ställe. :näsblod

Krya på dig!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
På tal om tur

Först vill jag säga att jag är glad att det gick så pass bra med dig iaf!

På tal om tur, detta hände mig idag på eftermiddagen..... Var ute och körde lite utanför stan på väg hem, drog på som bara den på nya E4:an innan jag svängde av mot centrum, tar en repa innan jag åker hem tänkte jag.

På väg mot centrum kryssar jag förbi några bilar i ca 70 km/h när jag pötsligt märker att bakhjulet slirar till utav bara helvete :)confused: :4skrika), kollar i backspegeln och ser ett vitt moln och det första som jag kommer att tänka på är; fan har jag blåst toppen eller nått?!
Men sen slirar bakhjulet till igen, dock lite mindre den här gången.
Fan har jag fått punka tänker jag då och börjar sakta in lite men bakhjulet slirar som satan när jag nuddar bromsen, kollar ner på bakhjulet och får då syn på att det bara forsar olja under motorn....:jisses

Tänkte att nu är det godnatt men jag lyckades få stopp på hojjen utan att ramla.... Kunde lika gärna blivit en rejäl vurpa... :kryckor

Tur i oturen att det hände på en raksträcka och inte i en kurva.... Blev lite skakis efter det.....:angel:angel:angel

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Skönt att det gått så bra som det gått!! Detta hade kunnat sluta mycket allvarligare..så krya på dig! Tur att du hade skyddskläder på dig, materiella ting kan man alltid ersätta.
Då du nu oxå blivit en del av olyckstetstiken, så kanske du har fått lite andra synpunkter och inställning på kostnader vid olyckor, och vem som är vållande och kör omdömmeslöst....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=147935

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Fan det där är skräcken att det bara släpper i en kurva. :gnissla

Men du hade endå tur i oturen, krya på dig nu.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
läser din historia och får rysningar i kroppen! Glad över att du klarade dig så pass bra som du gjorde, du måste ha en änglavakt! ta´t lungt därute allihopa och till trådstartaren hoppas du kommer tillbaka på två hjul snart igen!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Skönt att det gått så bra som det gått!! Detta hade kunnat sluta mycket allvarligare..så krya på dig! Tur att du hade skyddskläder på dig, materiella ting kan man alltid ersätta.
Då du nu oxå blivit en del av olyckstetstiken, så kanske du har fått lite andra synpunkter och inställning på kostnader vid olyckor, och vem som är vållande och kör omdömmeslöst....

Ändrat mig har jag inte gjort eftersom mitt förslag enbart handlade om materiella kostnader för bågen, dok skall sägas att jag kanske inte var helt tydlig med vad jag menade.

Dark_Messenger

Guest
Härligt att du klarade dig!
En fråga bara, vad fan gjorde du för att köra av i den där kurvan?? Det ser ju knappt ut som det svänger alls. Borde ju gå att hålla stumt där i princip. Det kan ju funnits rullgrus osv såklart men man tänker ju inte tänka på en livsfarlig kurva när man ser den direkt.. Har du någon uppfattning om hur fort det gick?

Anyway, krya på dig. :pannkyss

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Härligt att du klarade dig!
En fråga bara, vad fan gjorde du för att köra av i den där kurvan?? Det ser ju knappt ut som det svänger alls. Borde ju gå att hålla stumt där i princip. Det kan ju funnits rullgrus osv såklart men man tänker ju inte tänka på en livsfarlig kurva när man ser den direkt.. Har du någon uppfattning om hur fort det gick?

Anyway, krya på dig.

Orsaken till varför jag rammlade vet jag inte, det kan ha varit bakhjulet som fick punka, eller att vinden tog tag i nåt utav hjulen, men jag vet inte.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Är du säker på att den läkaren vet vad han håller på med! Be om ett utlåtande från en annan läkare, det har du rätt till.

Jag komprimerade (trykte ihop) EN kota i bröstryggen i feb -06 och är inte fullt återställd än. Dessvärre kommer jag aldrig att bli det heller...

Jag är glad att du klarade dig så pass bra som du gjorde! Man SKA ha tur när det behövs som mest...

Jag komprimerade tre kotor ganska högt upp i ryggraden för 8 år sedan. Det slumpade sig så bra att jag kunde börja jobba igen efter 5 veckor, om än lite försiktigt. Så under rätt omständigheter så kan man mycket väl vara något sånär alärt efter en månad, dock så har man en ganska så klen muskulatur....

Krya på dig Majkie!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det första jag vill säg är att jag har haft en enorm tur, en sådan tur att det är svårt att för mig att förstå att jag kunde klarat mig så pass bra under omständigheterna.

Du hade verkligen din skyddsängel med dig kompis, hoppas du repar sig snart och blir helt återställd. Läskigt med såna här olyckor. Ta nu hand om dig ordentligt! :pannkyss

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
gött att du är ok och blir återställd....... fan den där kurvan har man gasat både en och två gånger i

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Glad att höra att allt gick bra med dig. :tummenupp

Hälsningar

Farsgubbens jobbkompis

Last edited:

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
RF 900 rgv 250
Orsaken till varför jag rammlade vet jag inte, det kan ha varit bakhjulet som fick punka, eller att vinden tog tag i nåt utav hjulen, men jag vet inte.

Tur att det inte gick SÅ illa med dig.

Välkommen till dom omdömeslösa försäkringsutnyttjandes skara:)

Krya på dig

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...