Det är sommar så se upp där ute motorcyklister.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Trafikmoralen har ju sjunkit till en extremt låg nivå i detta land. Folk kan ju faan inget om regler och hänsyn längre. Å så dessa jävla mobiler suvar och frånvarande förare.

Det går ju inte att åka till jobbet, eller annan destination, utan att man utsätts för en massa mer eller mindre farliga situationer. Varje dag! Riktigt bedrövligt!

Man undrar ju vad som behöver göras? Förbjuda mobilprat / surfande, mer informationskampanjer?
Mobiltelefonen har utvecklats från en fantastisk uppfinning till en riktig landsplåga.
Den är navet i människors liv, min kollega kan inte ens ta ögonen ifrån den när han ska dricka, han lyfter den mot taket så han inte missar en millisekund.
Själv har jag börjat ignorera min helt till och från.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ja, smartphones har slagit ut allt annat i samhället. Även sunt förnuft och ansvar är borta hos typ 99% av befolkningen.......
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Idag blev jag riktigt svettig när jag såg, det blinkade blåljus i backspegeln:rodnar

Jag hade lite bråttom till Biltema så råkade jag blåsa förbi en civil polisbil:3freak

Sedan fick jag också veta att jag hade kört om de på en skymd kurva med heldragen linje:3freak dock har jag inget minne av det:huvet men hur som helst det var väldigt dumt av mig (högerfoten var nog snabbare än hjärnan):huvet

Just då trodde jag att hela sommaren var körd:gråta men de var så sjysta att fick jag kortet tillbaka:Bugar

Efter det trodde jag också att det finns en Gud:) så tar det lugnt grabbar och tjejer där ute:) Och Va rädd om er :tummenupp
 
Last edited:

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag ful-trängde en taxi på väg hem från jobbet, gillar inte taxi-chaffisar, efter en halvtimmes köande mot slussen ful-trängde han sig tillbaka.
Vad som hände sen?
Inte ett skit, så jobbar vi i Stockholm :fakta

Taxibilar. Antingen kör dom långt under hastighetsgräns. Eller för snabbt. O skiter i trafikregler. Inte konstigt att gult ljus kallas taxi grönt :)
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Idag blev jag riktigt svettig när jag såg, det blinkade blåljus i backspegeln:rodnar

Jag hade lite bråttom till Biltema så råkade jag blåsa förbi en civil polisbil:3freak

Sedan fick jag också veta att jag hade kört om de på en skymd kurva med heldragen linje:3freak dock har jag inget minne av det:huvet men hur som helst det var väldigt dumt av mig (högerfoten var nog snabbare än hjärnan):huvet

Just då trodde jag att hela sommaren var körd:gråta men de var så sjysta att fick jag kortet tillbaka:Bugar

Efter det trodde jag också att det finns en Gud:) så tar det lugnt grabbar och tjejer där ute:) Och Va rädd om er :tummenupp

Ta i trä. Poliserna hr vart snälla mot mig än så länge. En gång för några år sen när jag skoja med en vän o brassade på för att skrämma livet ur honom under skjutsning. Dock bara en 100 meter. Men tro pelle att står det en mc polis bakom en skåpbil. Som antagligen hörde när vi kom. Hade öppen hjälm o såg nog mitt skadeglada leende. Stannade kollade kortet sen bad han mig ta det lugnt. En annan gång dock sent på natten. Låg som högst. 150 knyck på 90 väg. Tyckte motorn betedde sig konstigt o ville bara pressa den lite. Vet dock inte vilken hastighet dom snappade upp mig i. Men helt plötsligt låg det en bil i hög hastighet bakom mig. Fan polisen. Men jag orkade inte ljuga. O erkände att det gick lite snabbt. Dom släpote mig då också. Snälla typer dom där poliserna.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag har funderat på att skicka in ett förslag till metro. Att varje dag ha ett trafikregel quiz. Där det varje dag står nån trafik regel fråga ala körskolan. Där man själv eller kan jobba sig på arbetskamrater. O se vem som egentligen kan svaret. Svaret stpr självklart npn annanstans i tidningen. Tror fan. Att det hade friskat upp trafikreglerna hos gemene man.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja trafik situationen blir inte bättre då väldigt många hojar kör jäkligt vårdslöst, jag tror det är många som kör hoj på samma sätt som när dom kör bil.

Denna veckan mötte jag två yngre killar i shorts och t-shirt på en gammal slump runkar sporthoj, i mitt körfält i en skarp kurva, turligt nog gjorde min reflex att jag bytte till deras körfält och vi missade varandra (satt i bil).

Men jag fattar att man läser om 2-3 mc krascher varje dag i princip det förvånar inte mig alls.

Dom enda som verkar köra fort men ändå kontrollerat är personerna på äventyrs hojar, kan vara att dom är på lång färd o då tar det piano.

Kör lungt så ni överlever denna sommar
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har funderat på att skicka in ett förslag till metro. Att varje dag ha ett trafikregel quiz. Där det varje dag står nån trafik regel fråga ala körskolan. Där man själv eller kan jobba sig på arbetskamrater. O se vem som egentligen kan svaret. Svaret stpr självklart npn annanstans i tidningen. Tror fan. Att det hade friskat upp trafikreglerna hos gemene man.

App, app, Noll Vision säger att det inte fungerar så försök inte med det. :fakta

Det är bara passiv säkerhet som gäller för Tragikvärket... :huvet
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Ta i trä. Poliserna hr vart snälla mot mig än så länge. En gång för några år sen när jag skoja med en vän o brassade på för att skrämma livet ur honom under skjutsning. Dock bara en 100 meter. Men tro pelle att står det en mc polis bakom en skåpbil. Som antagligen hörde när vi kom. Hade öppen hjälm o såg nog mitt skadeglada leende. Stannade kollade kortet sen bad han mig ta det lugnt. En annan gång dock sent på natten. Låg som högst. 150 knyck på 90 väg. Tyckte motorn betedde sig konstigt o ville bara pressa den lite. Vet dock inte vilken hastighet dom snappade upp mig i. Men helt plötsligt låg det en bil i hög hastighet bakom mig. Fan polisen. Men jag orkade inte ljuga. O erkände att det gick lite snabbt. Dom släpote mig då också. Snälla typer dom där poliserna.

Jag håller med dig:)
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Igår var jag ute på kvällen och tog en liten sväng. Just för att slippa all trafik. Efter kl 21.00 så har man många vägar nästan för sig själv. När man kommer till en helt tom och rak landsväg är det ju svårt att låta bli att känna lite på accelerationen vilket jag självklart gjorde. Givetvis springer det ut ett rådjur ca: 20 meter framför mig tvärs över vägen precis då. Som tur är hann det över vägen i tid, men det var inte med mycket marginal. Så dagens tip är: Ta det lite lugnt även om det inte är trafik ute.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top