Det återkommande höstfenomenet på sporthoj.com

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Nu kommer jag nog ses som lika trist å tråkig som dig, men jävligt bra skrivet! :tummenupp Sporthoj.com ska handla om motorcyklar, hojåkning och prylarna runt det, annat dravel finns det lunarstorm, knullkontakt.com mm till! :fakta

Håller fullständigt med!!:yoparty

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Det jag menade med mitt inlägg var att det för en motorcykelintresserad inte är ngn lågsäsong på vintern. Men för en motorcykelkonsument, som blott har hojen som ett motorredskap för körupplevelser, likt ett datorspel, kan jag tro att vintern är en sysslolös period.

Det är ju på vintern den motorcykelintresserade förbättrar hojen, bygger en ny hoj, ja kanske tom bygger ett bromsbänkrum som tex anderssonturbo eller kamikazekid visar i sin trådar.

Andra motorcykelintresserade läser projekttrådar och önskar att de själva hade kunskap och framförallt pengar till att köra igång något eget projekt... :gnissla.

chaufför

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
2009 BMW K1300S
Jag tog ut BMW:n igår och körde i två timmar.8 grader varmt. Jag frös inte ett dugg. Skönt med värmehandtagen.På starkaste läget blir det nästan för varmt! Sen mådde man som en prins efteråt!

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Borde inte det här trådet vara i "överflödiga diskussioner".....lite ironisk när man tänker på det

....kommer säkert bli bannad nu

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Nu kommer jag nog ses som lika trist å tråkig som dig, men jävligt bra skrivet! :tummenupp Sporthoj.com ska handla om motorcyklar, hojåkning och prylarna runt det, annat dravel finns det lunarstorm, knullkontakt.com mm till! :fakta

Och sporthoj.com handlar primärt om just det :tummenupp
"Annat dravel" har vi ju OT-forumet till, och den indelningen tycker jag är bra så länge det inte spårar ur fullständigt, men det har vi moderatorer till. Som hojåkare har man olika djup i sitt mc-intresse, och med stor sannolikhet även andra intressen eller problem som man vill diskutera med just likasinnade (alltså hojåkare). Det kan vara vad som helst, för min egen del t.ex. snowboard & whisky :) ...eller den något udda definitionen av "skitjobb" :rodnar

Det jag menade med mitt inlägg var att det för en motorcykelintresserad inte är ngn lågsäsong på vintern. Men för en motorcykelkonsument, som blott har hojen som ett motorredskap för körupplevelser, likt ett datorspel, kan jag tro att vintern är en sysslolös period.

Det är ju på vintern den motorcykelintresserade förbättrar hojen, bygger en ny hoj, ja kanske tom bygger ett bromsbänkrum som tex anderssonturbo eller kamikazekid visar i sin trådar.

Och där har vi en definition, grovt räknat. :) Och så funkar det väl också på SH? Vissa lever genuint för sitt hojintresse, sommar som vinter, medans andra växlar till annat under "off-season", men ändå är aktiva på SH, vilket för hemsidans & sponsorers räkning ändå är övervägande positivt?

Enligt Jürgen hör undertecknad definitivt till gruppen "motorcykelkonsument", och det ser jag inte som ett skällsord. Jag köper mc och vill njuta och utvecklas av åkandet, på bana såväl som gata - med minimalt mekande, det finns det andra som kan bättre, och jag är inte heller intresserad. På vintern har jag andra intressen. Och så måste det få vara.

Detta innebär att jag, så som flertalet, ändå följer vad som händer på SH mc-relaterat under vintern, men definitivt lägger mer tid i OT-forumet på helt ej-mc-relaterade trådar, ibland med noll substans... :rolleyes:

Rätt eller fel? Vart gränsen går är upp till ägarna av SH och dess moderatorer. Och, våra synpunkter. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad har hänt Mattias, har du gått och blivit vuxen?:D

Kan inte annat än hålla med dock, bra skrivet:tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det verkar som om SH får gå igenom Höstfenomenet två ggr i år. Tydligen har PMS (Parkerad Motorcykel Syndrom) brutit ut här på SH även under April 2012. Troligen p.g.a. besvikelse över långvarigt skitväder i hufvudstadsregionen. Det börjar dock bli dags att påminna om det första inlägget i denna tråd igen, då mängden urspårade gnälltrådar börjar bli väldigt många.

Vad man kanske bör tänka på innan man skriver i något forum överhuvudtaget, är att det är idag lättare än någonsin att spåra ett inlägg man har skrivit. Personer som du inte vill skall se vad du skriver, kan mycket lättare spåra dina kommentarer. Sociala medier typ Facebook samkör information (lagligt eller olagligt) om dig och säljer det vidare. Du kan sedan få denna information kastad emot dig i t.e.x. en anställningsintervju.

Idag kräver många arbetsgivare att få kontrollera i brottsregistret, en del vill köra en UC- kontroll. Det är nog inte långt borta med en 'Social Conduct' -kontroll där t.ex. en arbetsgivare betalar för en granskning av en persons uppförande i sociala medier och internetforum.

Jag skulle i alla fall dra mig för att anställa någon som öppet hävdar sin rätt att systematiskt begå trafikbrott och pratar skit om polisen. Det är en sak att begå någon dumhet ibland. Det gör vi alla. Det är en helt annan sak att sitta och hävda, att man har rätt att begå dumheter i öppna forum. Även om inte lagen kan döma dig så kommer din omgivning att göra det.

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nu har i alla fall hösten kommit till sporthoj.com :gnissla

Kan ingen uppfinna en ad-block fast som fungerar som en idiottråds-block?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har i alla fall hösten kommit till sporthoj.com :gnissla

Kan ingen uppfinna en ad-block fast som fungerar som en idiottråds-block?

Använd "Rapportera inlägg" istället så är det större chans att saker och ting blir åtgärdade då moderator inte kan läsa precis allt. Om det nu handlar om regelbrott.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ska man va riktigt kreativ tycker ja man ska typ browsa alla trådar och se vilket kul combo man skulle kunna åstadkomma..typ hybrid mellan olika trådar...t ex

Jag har aldrig kört fortare än 80 förbi en 50 skylt.
Har transportstyrelsen totalt tappat förståndet!?!

På hösten och vintern kan man skapa rätt kul kombinationer utan att sticka ut hakan...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Använd "Rapportera inlägg" istället så är det större chans att saker och ting blir åtgärdade då moderator inte kan läsa precis allt. Om det nu handlar om regelbrott.

Det handlar väl egentligen inte om något regelbrott.

Känns bara som att det startas fler hål-i-huvudettrådar nu på hösten samt att fler har attityden att det är ett provokationsforum istället för ett diskussionsforum.

Man har väl lite sig själv att skylla som överhuvudtaget läser vissa trådar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och nu är den här säsongen igång för fullt känns det som... :D Vad sägs om att starta en samlingstråd där man kan nominera fram de "bästa" (sämsta?) off-season trådarna?:banana :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...