Det börjar bli för mycket "FIDDY" på detta minimotoforum.

Status
Ej öppen för fler svar.

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Swedie skrev:
Döper hellre om detta forum till Minimoto / Fiddy.

All for it? Vote now...

Och snälla söta rara småglin. Registrera er inte för att diskutera här på SH. Det är ett komplement endast till de som redan kör Sporthoj och som råkar ha en minimoto (eller fiddy).

Klart de ska vara här... Vi kör trots allt ihop för det mesta.
Det var inte så allvarligt menat att dela på det.

Tycker bara det liiite konstigt att så många MM-trådar förvandlas till
Fiddy-trådar... :D

Dessutom har både intresset för, och antal förare ökat enormt för Fiddy
de senaste åren.
Men det finns faktiskt gott om forum för båda lägren om man vill vara ifred.

PEACE :pannkyss
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Men är det störande att vi är här på forumet? Jag tror dom flesta håller sig till denna minimotodelen av forumet. Sen att fiddys hänger här tycker jag personligen inte är nått fel.
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Swedie skrev:
Döper hellre om detta forum till Minimoto / Fiddy.

All for it? Vote now...

Och snälla söta rara småglin. Registrera er inte för att diskutera här på SH. Det är ett komplement endast till de som redan kör Sporthoj och som råkar ha en minimoto (eller fiddy).


Gäller det alltså att man måste ha en sporthoj för att använda det här forumet? Frågan är hur många som skriver på supermotardforumet som har en sporthoj ståendes hemma i sitt garage?
LÖJLIGT LÖJLIGT
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Jag förstår inte varför ni inte använder svenska minimotoforumet att diskutera minimoto på istället det är ju därför det är där och jag tycker det är synd att DET inte används mer!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
soa skrev:
Gäller det alltså att man måste ha en sporthoj för att använda det här forumet? Frågan är hur många som skriver på supermotardforumet som har en sporthoj ståendes hemma i sitt garage?
LÖJLIGT LÖJLIGT

:Rockbanan
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
soa skrev:
Jag förstår inte varför ni inte använder svenska minimotoforumet att diskutera minimoto på istället det är ju därför det är där och jag tycker det är synd att DET inte används mer!


Svarar igen då det kanske var lite otydligt vad detta minimotoforum var till för från början. :pannkyss

"Detta forum är till för support eller generella diskussioner för dom som köpt minimotos via Sporthoj.com."

Alltså gruppköpet av kina minimoto :)

Sen tycker iaf jag att det kvittar om man diskuterar fiddy eller minimoto bara man tar det i den här forum delen då jag har både fiddy och minimoto :tummenupp
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Stoppsladd skrev:
Svarar igen då det kanske var lite otydligt vad detta minimotoforum var till för från början. :pannkyss

"Detta forum är till för support eller generella diskussioner för dom som köpt minimotos via Sporthoj.com."

Alltså gruppköpet av kina minimoto :)

Sen tycker iaf jag att det kvittar om man diskuterar fiddy eller minimoto bara man tar det i den här forum delen då jag har både fiddy och minimoto :tummenupp


Du kanske ska läsa igen vad jag skrev !!!
(svenska minimotoforumet står det)
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
soa skrev:
Du kanske ska läsa igen vad jag skrev !!!
(svenska minimotoforumet står det)

Ja ursäkta då men jag menade raden ovanför. Var nog en hel del som köpte minimotos utan att ha sporthoj om man menar så.
Och att börja tjöta om att folk som åker motard då i sådant fall måste ha en sporthoj ståendes hemma är enl mig bara löjligt.

Hur som helst så kom denna forum del till då många hade frågor och ideer ang köpet genom W-motoracing och skulle användas till det. Sporthoj eller ej.
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Stoppsladd skrev:
Ja ursäkta då men jag menade raden ovanför. Var nog en hel del som köpte minimotos utan att ha sporthoj om man menar så.
Och att börja tjöta om att folk som åker motard då i sådant fall måste ha en sporthoj ståendes hemma är enl mig bara löjligt.

Hur som helst så kom denna forum del till då många hade frågor och ideer ang köpet genom W-motoracing och skulle användas till det. Sporthoj eller ej.


Jag sa inte att dom måste ha en sporthoj hemma i garaget !! jag gjorde bara en jämförelse av det som swedie skrev!!
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Är det så himla jobbigt om vi använder forumet här då?? Det är väl bara bra desto fler som använder det eller?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag skrev att småbarn som har dröm om att äga minimotos inte ska registrera sig. Det är ett komplement för Sporthojsåkare. Jag hindrar väl egentligen ingen att registrera sig. Men rekommenderar inte alla att göra det, då det är lättare för vissa att åka ut utan att ana det.
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Men vi är ju ett gäng som är seriösa och kör SM tom. Är det inte okej om vi är här då? Vi är ju inga småbarn med drömmar om att ha en minimoto. :)
Swedie skrev:
Jag skrev att småbarn som har dröm om att äga minimotos inte ska registrera sig. Det är ett komplement för Sporthojsåkare. Jag hindrar väl egentligen ingen att registrera sig. Men rekommenderar inte alla att göra det, då det är lättare för vissa att åka ut utan att ana det.
 

Racer_man

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Minimoto 14e
Ni med era fiddys kan ju bara gå å lägga er för det här forumet e bara till för minimoto och om ni nu vill vara med så får ni väl ta å skapa ett eget Fiddyforum!! :mad:
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Racer_man skrev:
Ni med era fiddys kan ju bara gå å lägga er för det här forumet e bara till för minimoto och om ni nu vill vara med så får ni väl ta å skapa ett eget Fiddyforum!! :mad:

:dummer :dummer
Jaha så det är du som skapat minimoto forumet :Bugar :lol

Nä Swedie ta och byt namn på detta forum till minimoto/Fiddy forum!
Det fins nog plats så det räcker åt båda parter!
Och man väljer ju själv vilka inlägg man vill läsa!
Så står det något om Fiddy så ge fan i och läsa det då! om det nu är så jobbigt!
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Racer_man skrev:
Ni med era fiddys kan ju bara gå å lägga er för det här forumet e bara till för minimoto och om ni nu vill vara med så får ni väl ta å skapa ett eget Fiddyforum!! :mad:



Det finns fiddy.se att diskutera på. Känns dock som en ända stor djungel där det diskuteras likt småbarn om vem som har bäst hoj. Lite för mycket "min pappa har större kuk än din pappa" snack.

Tycker diskutionen här håller bättre nivå. Ser hellre diskutionerna kring fiddy på detta forumet än i supermotard/offroad forumet i alla fall.

Ska man vara riktigt petig, så var väl detta forumet till för w-motoracing´s gruppköp från början.

Ska det vara så svårt och sammsas om ett forum? Eller det kanske är lite sandlådenivå du och resterande som gnäller vill ha i framtiden?
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Håller med ändra till minimoto/fiddy, världen går inte under för det.
 

Racer_man

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Minimoto 14e
Lika bra att bara byta namnet till Minimoto/Fiddy forum för annars så blir det ju typ att om man nu har en minimoto och kanske behöver lite tips å så ser man denna sidan då! Åå man bara "shoohoo äntligen!!" men sen när man väl kommer in på forumet så e det nästan bara en massa fiddy's som står med på forumet! Ååå det kan vara rätt så störande faktist!! Så det e väl lika bra att byta namn sånnafall!!
 

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
Meli skrev:
Men vi är ju ett gäng som är seriösa och kör SM tom. Är det inte okej om vi är här då? Vi är ju inga småbarn med drömmar om att ha en minimoto. :)

Min åsikt om detta är:
Ett forum fungerar som en knutpunkt för folk med liknande intressen. Jag tycker att det är mycket positivt att även de seriösare åkarna använder detta, då det finns många olika kunskapsnivåer här. Kan en lite mindre kunnig få hjälp eller råd, måste väl det ses som positivt. Att de som är seriösa svarar med stort allvar och korrekt på mer eller mindre dumma inlägg är väl just det som gör dem seriösa.
Ang. Fiddy har ju detta exploderat mer än någon kunnat ana, men samma där att människor med gemensamma intressen har någonstans att ventilera sig måste ju gynna sporten, som det ju är. På hög eller låg nivå.
Den som står för sidan kan ju inte heller direkt bli missnöjd av att fler använder sig av deras forum, annonspengar är ju adrig fel?! Att tanken från början kanske inte idag är vad den var kallas utveckling. Ett steg i utvecklingen är ju att byta namn på tråden eller kanske skapa en ny....

Själv är jag tacksam för att denna sidan finns, då den ger mig bra respons på hur ett projekt som mitt eget, går hem i stugorna där ute.

Fortsätt med ert jobb, för ni gör det bra!

Mvh Joakim
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top