Det behövs ett "Humor-forum"

Status
Ej öppen för fler svar.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Det finns behov av ett ställe där man kan stoppa in troll-trådar och liknande. Ett ställe där man kan ställa korkade frågor och få dumma svar. Där man undrar hur ofta luften behöver bytas i däcken, där någon med välutvecklat motoröra till 100% kan berätta för en Ducce-ägare att " - Hallå du behöver lämna in din hoj på verkstan, den går bara på två cylindrar" eller varför förgasarhästar är starkare än insprutningsditon

Som det är nu så blir vissa trådar med korkade frågor som KRÄVER ett dumt svar trådstoppade osv

Här nedan är ett exempel på en tråd som skulle platsat på mitt "Humor/troll-forum"

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260821-V%E4lja-banhoj

Jag (och andra) gav det svar som han förtjänade, men måste erkänna att jag hade rätt roligt när jag skrev det. Och vem vet............ TS kanske hade en tråkig dag och ville se vad han fick för svar och att frågan var ställd som ett skämt. Man kan ju hoppas.

Visst finns det utrymme för en sidostickare som detta även på sporthoj !!!!!!!

Nu finns det en tråd som jag skulle betalt pengar för att läsa, men tyvärr missade jag den. Förmodligen hade den platsat i detta forum som jag efterfrågar.
Alltså det jag menar är att det bör finnas plats för en lekstuga även i ett finare bostadsområde så att säga.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?261466-G%E5r-min-450-cross-d%E5ligt

"Varför inte låta tråden leva, men placera den i ett fack där det framgår att svaren är oseriösa pga att frågan helt uppenbart är det."

Last edited:

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
Jag gav det svar som han förtjänade, men måste erkänna att jag hade rätt roligt när jag skrev det. Och vem vet............ TS kanske hade en tråkig dag och ville se vad han fick för svar och att frågan var ställd som ett skämt. Man kan ju hoppas.
eller ville du bara va dum :arsele varför tror du det finns forum jo för alla kan ju inte va lika bra som du och då skriver man här och förmodligen få svar på sin fråga

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
problemet är att om man har en forumsdel där man trollar så är det inte speciellt roligt? tappar liksom sin poäng, då är det roligare att vara oseriös i seriösa trådar

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Tycker att man skulle få ha kvar trådar som man klart och tydligt ser där man trollar vilket båda dessa trådarna visar tydligt! :huvet för då får man roliga trådar och ändå seriösa trådar :tummenupp

sportbike

Guest
Att trådarna inte blir roligare än dom är beror helt enkelt på att folk inte är roligare än så.
Om nån frågar vad han ska köpa för banhoj och får svaret "hur gammal är din mamma" så tycker iaf jag att det inte är speciellt kul.
Som att se färg torka, typ.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag gav det svar som han förtjänade, men måste erkänna att jag hade rätt roligt när jag skrev det. Och vem vet............ TS kanske hade en tråkig dag och ville se vad han fick för svar och att frågan var ställd som ett skämt. Man kan ju hoppas.
eller ville du bara va dum :arsele varför tror du det finns forum jo för alla kan ju inte va lika bra som du och då skriver man här och förmodligen få svar på sin fråga

Har du läst tråden ?

TS frågade efter vilken sporthoj 07-08 som var bäst, han skulle använda denna på bana. Är det BMW S1000RR/Honda CBR1000RRA/Kawasaki ZX-10R/KTM RC8R/MV Agusta F4 1000R/Suzuki GSX-R 1000 som han ska inhandla, vad tror panelen

Sedan i nästa mening lägger han till att han skulle kunnat använda sin R1:a av 99 års modell, men att han är lite osäker då det är alldeles för mycket effekt och ett för grymt chassi. Den är helt enkelt FÖR potent.

Lägg av................................

Tog du reda på detta innan du kräkte ur dig att jag var dum och att "alla kan ju inte va lika bra som du och då skriver man här och förmodligen få svar på sin fråga"

Anledningen till att jag startade denna tråden är att jag blev nyfiken på vad som stod i det nedre inlägget som jag länkade till - Vad var det som gjorde att 90 procent av inläggen är borttagna.

Sedan undrar jag hur ett ämne som handlar om hojfrågor/sporthoj.com bättre platsar bland ämnen som "socialdemokratiska samhällen är trevligare" och "ångrar du din tatuering"

Sedan svar till sportbike

"Att trådarna inte blir roligare än dom är beror helt enkelt på att folk inte är roligare än så.
Om nån frågar vad han ska köpa för banhoj och får svaret "hur gammal är din mamma" så tycker iaf jag att det inte är speciellt kul.
Som att se färg torka, typ. "

Om någon ställer en seriös fråga om vilken hoj han ska ha och berättar sina förutsättningar, ålder, erfarenhet osv så är det väl inget som motiverar ett dumt svar ?!?!?!?

Hur skulle du själv svarat på frågeställningen om vilken hoj denne kille skulle behövt då !!!!!!!!!!!! Är det en RC8R han ska ha eller ?

Last edited:

sportbike

Guest
"Som det är nu så blir vissa trådar med korkade frågor som KRÄVER ett dumt svar trådstoppade osv"

Varför kräver en "dum" fråga ett dumt svar som kan resultera i en olycka?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jo i denna tråden är det en person som frågar vilken hoj han ska ha och jag har läst igenom tråden, endast seriösa trevliga svar. Kanske pga att han inte säger att en RC8R är simplare än en R1-99

http://www.sporthoj.com/forum/showt...av-quot-dr%F6mhojen-quot-r%E5d-och-tips/page2

Varför skulle någon svara på ett sätt som kan skapa en olycka - Nä det undrar jag med. Är det någon som har gjort det ?. Gjorde jag det i nedanstående tråd ?

Hur skulle du själv svarat på frågeställningen om vilken hoj denne kille skulle behövt då !!!!!!!!!!!! Är det en RC8R han ska ha eller ?

Varför inte låta tråden leva, men placera den i ett fack där det framgår att svaren är oseriösa pga att frågan helt uppenbart är det.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
"Som det är nu så blir vissa trådar med korkade frågor som KRÄVER ett dumt svar trådstoppade osv"

Varför kräver en "dum" fråga ett dumt svar som kan resultera i en olycka?

Nu hänger jag inte med, skulle det vara så att någon skulle svara på ett sätt som skulle kunna sätta frågeställaren i fara förstår jag om det tas bort.

Men som sagt, ställer man en småkorkad fråga så får man stå ut med glirningarna som följer, ta till sig att man frågade korkat och komplettera eller förbättra frågan.

Som det är nu kan man bete sig lite hur korkat som helst och ingen vågar skriva något för det går inte att besvara vettigt, varvid frågeställaren ser resten av forumet som en samling korkade individer som inte vet något.

För det är ju aldrig frågeställarens fel att det spårar ur.....

Blir lite skyddad verkstad i många fall, och den som är skyddad är precis samma individ som skulle blivit det i verkstaden.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Tack Skäggot

Äntligen nån som förstår

Jag kommer med ett lättfattligt och bra förslag för att få slut på svar som kan äventyra säkerheten och tillföra energi till en i övrigt bra sajt.
Sedan får jag sitta och försvara mig och får mothugg där man nästan börjar undra om personen som svarar verkligen läst mitt förslag och tagit del av mina exempel.
fan otroligt.

"Varför inte låta tråden leva, men placera den i ett fack där det framgår att svaren är oseriösa pga att frågan helt uppenbart är det."

Förstår man inte detta så är man inte läskunnig,

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det finns inga dumma frågor, bara spydiga svar :yoparty

TS menar att vissa trådar bör placeras i en "Wall of Shame" del i OT, typ..... (jag kan ha fattat fel förvisso :död )
Mekfrågor som spårar ur dras till den delen, Nash fotpinnar typ etc etc
Även nya "seriösa" frågor om diodblinkers och liknande upprepningar platsar ju där :tummenupp

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Ähh

Förklara istället varför det inte är ett bra förslag. Och gärna ett där du försöker ge ett seriöst svar på frågan från killen som jag länkar till.

Jag kommer alltså med ETT FÖRSLAG - och vissa som svarar har inte ens bemödat sig med att studera länken. Då blir det en omöjlighet att föra en diskussion i ämnet. Svaren blir klyschor som "det finns inga dumma frågor". Men då har man ju bara slängt ur sig något utan att ta till sig andemeningen i vad jag menade.

sportbike

Guest
Om vi nu har ett dumskalleforum för dumskallefrågor, vem skulle ställa en seriös fråga där, om vi nu antar att vederbörande verkligen känner sig dum att ställa frågan?

"Hur hårt ska jag dra oljepluggen på min hoj"?
-Med fingrarna, hahaha.
Är det humor?

Alltså, jag är helt öppen för en diskussion i frågan, jag förstår bara inte nyttan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om vi nu har ett dumskalleforum för dumskallefrågor, vem skulle ställa en seriös fråga där, om vi nu antar att vederbörande verkligen känner sig dum att ställa frågan?

"Hur hårt ska jag dra oljepluggen på min hoj"?
-Med fingrarna, hahaha.
Är det humor?

Alltså, jag är helt öppen för en diskussion i frågan, jag förstår bara inte nyttan.

Meningen är att tråden skall flyttas dit, inte startas det.

Ungefär som att ta för givet att frågan ställs av ett troll och därför bör hanteras utifrån de premisserna.

sportbike

Guest
Jag reggade mig till exempel på ett märkesforum på bilar och undrade seriöst hur man kopplade ur halvljusautomatiken på min bil.

Fick några syrliga svar typ: öööh, vafan skaru göra det för, halvljus är det lag på, jävla troll osv.
Loggade jag nånsin in igen?
Nope, och det kanske inte den nya medlemmen här heller gör.

sportbike

Guest
Ungefär som att ta för givet att frågan ställs av ett troll och därför bör hanteras utifrån de premisserna.

Ok,hej nya medlem vill du ha teknisk hjälp så ställ en fråga i Teknikforumet.

Om vi tycker du är ett troll eller dum i huvet, ställ en fråga i dumihuvet-forumet.

Så?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Det är väl ingen dum fråga. Alltså du missförstår mig HELA tiden.

Det är ju en i allra högsta grad seriös fråga, varför skulle någon svara dumt på en sådan ?

Har du verkligen förstått min ide - Annars SNÄLLA : LÄS LÄNKEN och återkom

Jag vet tyvärr snart inte hur jag ska formulera mig för att det ska framgå vad jag menar när jag skriver att vissa frågor som bytesintervall i däcken kanske inte kräver ett seriöst svar. Och att det i allra högsta grad finns ett fack för dessa där det FRAMGÅR att svaren är oseriösa.

sportbike

Guest
Det är väl ingen dum fråga. Alltså du missförstår mig HELA tiden.

Det är ju en i allra högsta grad seriös fråga, varför skulle någon svara dumt på en sådan ?

Har du verkligen förstått min ide - Annars SNÄLLA : LÄS LÄNKEN och återkom

Jag vet tyvärr snart inte hur jag ska formulera mig för att det ska framgå vad jag menar när jag skriver att vissa frågor som bytesintervall i däcken kanske inte kräver ett seriöst svar. Och att det i allra högsta grad finns ett fack för dessa där det FRAMGÅR att svaren är oseriösa.

Jag fattar, du fattar, problemet är att alla inte fattar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad