Det blir till..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men varför inte teckna en försäkring hos dem som du "måste" betala även på vintern. Sen när säsongen är slut så säger du upp försäkringen så får du tillbaka pengarna. De måste betala tillbaka pengarna om du inte vill fortsätta ha din försäkring där så jag förstår inte vad som är problemet. Men hade du köpt en ducce900ss så hade det varit billigare :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Dee_cati skrev:
Men varför inte teckna en försäkring hos dem som du "måste" betala även på vintern. Sen när säsongen är slut så säger du upp försäkringen så får du tillbaka pengarna. De måste betala tillbaka pengarna om du inte vill fortsätta ha din försäkring där så jag förstår inte vad som är problemet. Men hade du köpt en ducce900ss så hade det varit billigare :D

Hade jag köpt en 900SS så hade jag haft en fan så mycket tråkigare hoj dock. :p Dessutom var din ju totalrisig och det var den enda jag kollade på. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Goines skrev:
Hade jag köpt en 900SS så hade jag haft en fan så mycket tråkigare hoj dock. :p Dessutom var din ju totalrisig och det var den enda jag kollade på. :)

ICKE! Tänk på att det är en ducce du pratar om! Så för att vara ducce så var den i bra skick jöh :D
Nu vill jag inte påstå att duccen var så speciellt rolig men en sån gammal gixxer, kan den verkligen vara rolig? Jag körde en polares 89 och den sög fetmycke pung :D Sen körde jag en annan polares 96'a och den ar itne heller rolig :( Fast det är ju modellen det är fel på och inte individuella hojarna..... typ

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Dee_cati skrev:
ICKE! Tänk på att det är en ducce du pratar om! Så för att vara ducce så var den i bra skick jöh :D
Nu vill jag inte påstå att duccen var så speciellt rolig men en sån gammal gixxer, kan den verkligen vara rolig? Jag körde en polares 89 och den sög fetmycke pung :D Sen körde jag en annan polares 96'a och den ar itne heller rolig :( Fast det är ju modellen det är fel på och inte individuella hojarna..... typ

Haha! Troligt killen. ;) Skicket var inte bra för att vara nåt alls. Vad gjorde du med den? :)

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Kan du inte teckna en halvårsförsäkring? Det borde ju bli billigare och en hojsäsong varar ju i ca. 6mån (+/- någon månad) :confused: . Det vore trist om du skulle behöva sälja hojen. Lycka till!

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Goines skrev:
Problemet är att SUSAB inte tillåter på/avställning utan det ÄR årsvis försäkring och således betalar man ~1.000:- i månaden på vintern också.

Det löser sig säkert innan min försäkring går ut. Dessutom så måste man ju få hojen fungerande innan man kan sälja den, eller hur? ;)

Jag hade också SUSAB men när de ville ha över 10000kr för hel/hel för min XF650 bytte jag till Bilsport & MC och fick ner den till ungefär 6500kr för hel/hel.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...