Det e få som söker mc tjänst hos polisen. Kom igen nu

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR750f RC24
Snackade med en polis på MC-mässan. De visade upp sina cyklar å jag frågade efter gixxen som ghostrider kör med :tungan . De hadde ingen sån :mad: Men iaf förutom det så nände han att det e få som söker MC-tjänst på polishögskolan, vilket han tyckete var väldigt synd. Kom igen nu å sök in. Tänk vad kul att göra samhället en tjänst samt få köra som fan helt lagligt. Jaga lite bilar :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
P@itor skrev:
Snackade med en polis på MC-mässan. De visade upp sina cyklar å jag frågade efter gixxen som ghostrider kör med :tungan . De hadde ingen sån :mad: Men iaf förutom det så nände han att det e få som söker MC-tjänst på polishögskolan, vilket han tyckete var väldigt synd. Kom igen nu å sök in. Tänk vad kul att göra samhället en tjänst samt få köra som fan helt lagligt. Jaga lite bilar :yoparty


Vadå?? Beat the enemy by becoming the enemy???

Verkar dumt att bli blå FÖR att begå tjänstefel och bli arbetslös av den anledningen!
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Dawg skrev:
Vadå?? Beat the enemy by becoming the enemy???

Verkar dumt att bli blå FÖR att begå tjänstefel och bli arbetslös av den anledningen!

Aja, hålla sig i skinnet o enbart kör fan när man har befogenhet =P Och hoppas på att det är en dålig Porsche eller liknande man får jaga lite då och då :yoparty

Haha
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Tänk vad vackert det skulle vara om alla Mc-poliser var på från SH och höll sina egna om ryggen.. lite korruption är fan på sin plats!
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag skulle vilja bli snut av anledingen att jag skulle vara en sjysst snut! :)
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
If you can´t fight them - join them..... :pannkyss
 

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
P@itor skrev:
Snackade med en polis på MC-mässan. De visade upp sina cyklar å jag frågade efter gixxen som ghostrider kör med :tungan . De hadde ingen sån :mad: Men iaf förutom det så nände han att det e få som söker MC-tjänst på polishögskolan, vilket han tyckete var väldigt synd. Kom igen nu å sök in. Tänk vad kul att göra samhället en tjänst samt få köra som fan helt lagligt. Jaga lite bilar :yoparty

Man söker inte mc-tjänst på polishögskolan. Det är en vidareutbildning för de som redan är utbildade poliser. Det brukar faktiskt vara tvärt om, att det är flera som söker än vad dom har platser till.

Det finns lite info med bilder på http://www.kjelle.com för den som är intresserad...
 

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR750f RC24
motardkungen skrev:
Man söker inte mc-tjänst på polishögskolan. Det är en vidareutbildning för de som redan är utbildade poliser...
mm kan kanske vara det han menade
motardkungen skrev:
...Det brukar faktiskt vara tvärt om, att det är flera som söker än vad dom har platser till.

Det finns lite info med bilder på http://www.kjelle.com för den som är intresserad...
ok, ja det verkar skumt. Polisen jag snackade med trodde att det berodde på allt ensamarbete och att man måste ta många beslut själv.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Zana skrev:
Jag skulle vilja bli snut av anledingen att jag skulle vara en sjysst snut! :)
Det skulle jag vilja se...
Är du alldeles säker på att du skulle vilja ha ett jobb där alla ljuger för dig??
Hur länge skulle det dröja innan du blev lika cynisk som TV-copsen?
 

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
En liten fråga, kanske OT men men:
Kan en mc/polis köra för fort när han inte jobbar utan att bli av med jobbet eller nåt i den stilen?
 

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Sandviken
Hoj
Yamaha XV Virago 125
Jag har inget imot att bli mc snut. Tänk att få göra det man älskar och samtidigt få pengar för det! Själv tycker jag att skade glädje är den bästa glädjen så åka runt och jaga mopedister så dom blir av med lämpet och moppen beslagtagen måste va skit skojj! :yoparty
 

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
P@itor skrev:
Snackade med en polis på MC-mässan. De visade upp sina cyklar å jag frågade efter gixxen som ghostrider kör med :tungan . De hadde ingen sån :mad: Men iaf förutom det så nände han att det e få som söker MC-tjänst på polishögskolan, vilket han tyckete var väldigt synd. Kom igen nu å sök in. Tänk vad kul att göra samhället en tjänst samt få köra som fan helt lagligt. Jaga lite bilar :yoparty

man kanske anar en viss polishojsbluff när snubben ghostrider jagar ger upp precis där de ställt upp en kamera :)
 
Gick med
19 Dec 2005
Ort
skåne
Hoj
yamaha yzfr1 2007
polis

vem vil köra stora tunga bmw-honda :kocko när man kan köra sporthoj o köra som man vil ändå :yoparty
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
alexandersen skrev:
vem vil köra stora tunga bmw-honda :kocko när man kan köra sporthoj o köra som man vil ändå :yoparty


Vill stavas med 2 L och polisen kör inte bara tunga BMW eller Honda nuförtiden.

:kocko
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
motardkungen skrev:
Man söker inte mc-tjänst på polishögskolan. Det är en vidareutbildning för de som redan är utbildade poliser. Det brukar faktiskt vara tvärt om, att det är flera som söker än vad dom har platser till.

Det finns lite info med bilder på http://www.kjelle.com för den som är intresserad...

http://www.Xjell.com, menar du? :tummenupp



Ontopic. Det hade varit ganska ballt att vara mc-polis. Dock nackdelar..
Vad gör man på vintern? :brinnerup
Ensamarbete. :(

Dock är fördelarna ganska uppenbara. Blir krüm på att köra, tjänste-disco-hoj med Xjell-kåpor, och fetrespect av m0ppefuck0n. :hihi
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det vore inte dumt alls att vara mc-polis, dom dagar det är fint väder och man får köra av sig. Det är nog mindre roligt dom dagar det hällregnar och man står å väntar nånstans hela passet :( Eller när man ensam stoppat ett våldsamt rattfyllo nånstans på skogen :(
 

sandstream

Guest
Hoztic skrev:
Eller när man ensam stoppat ett våldsamt rattfyllo nånstans på skogen :(
Det skulle nog vara en av de roligare händelserna.
Kedja fast puckot näck och säga att man kommer tillbaka om några timmar :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top