Det finns farligare saker än MC

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
ÖverGÅNGsställe är väl ändå rätt svårt att missuppfatta till att det är helt riksfritt att cykla över utan att se sig för.

Dessutom finns det nog en miljon cyklister som helt enkelt inte kan bromsa sin cykel!? De sitter där och paddlar emot med ena benet i marken och vinglar som en rysk pilot. Fyfan.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
St: Eriksgatan / Fleminggatan är ett tydligt exempel på varför körkort för cykel borde införas.
 

MomsAngel_RR

påskynda växthusefekten, kör mer tvåtakt
Gick med
7 May 2010
Ort
nyköping
Hoj
aprilia sx
dock så blir inte skadorna så stora när man trampar av egen maskin, såvida det inte smäller me nått i stil med köra fort och brutalhårtmongostopp i typ en bil så är det nog rätt ofarligt, tycker dock att om man inte kan cykla utan att köra in i stolpar, trotoarkanter mm som de flesta skador står för så ska man fan inte cykla, om det nu är så farligt att cykla så är det väll ingen mening med hjälmtvång, förbjud cykeln istället.

skämt åsido så är det nog rätt harmlöst
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
dock så blir inte skadorna så stora när man trampar av egen maskin, såvida det inte smäller me nått i stil med köra fort och brutalhårtmongostopp i typ en bil så är det nog rätt ofarligt, tycker dock att om man inte kan cykla utan att köra in i stolpar, trotoarkanter mm som de flesta skador står för så ska man fan inte cykla, om det nu är så farligt att cykla så är det väll ingen mening med hjälmtvång, förbjud cykeln istället.

skämt åsido så är det nog rätt harmlöst

Som sagt så är nog inte problemet att du själv som cyklist trillar utan att du skiter i alla regler och klipper (som i artikeln) en bildörr, blir påkörd osv
 

MomsAngel_RR

påskynda växthusefekten, kör mer tvåtakt
Gick med
7 May 2010
Ort
nyköping
Hoj
aprilia sx
Som sagt så är nog inte problemet att du själv som cyklist trillar utan att du skiter i alla regler och klipper (som i artikeln) en bildörr, blir påkörd osv

alsolut :) fast såpass många skador måste va inräknat med "singelolyckor" med cykeln oxå, fast vad vet jag :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Majoriteten av de som cyklar är väl upp till 16 så jag är inte förvånad alls
 

jetson

Guest
Hehe jo men på cykel skiter man i rött ljus/stoppskyltar osv

Man bara brassar satan och inget ska få sänka snittfarten! Har dock aldrig krockat och alla krascherna har varit på vintern
 
Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Det som jag förundras över mest just nu är varför man förvånas över att man kan få fortkörningsböter på cykel????!!! Dom har väl samma jävla skyldighet att hålla hastighetsgränserna som alla andra fordon eller?? Med tanke på dom klena bromsarna som är på en cykel borde dom inte hålla över 30 kmh.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
6000 cyklister skadas i trafiken varje år kontra 1000 motorcyklister. Jag skulle faktiskt lätt sätta en peng på att det finns mer än 6 ggr fler cyklister än motorcyklister så tycker det luktar lite "kvällstidningsstatistik".

Sen är jag tämligen övertygad om att idioter på cykel främst är ett storstadsproblem, till stor del. Samt att de flesta är ute i rusningstrafik till och från jobbet då olycksrisken och stressen är som störst.
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
"klena bromsarna"?
Du vet inte mycket om cyklar, va :) ?

Om vanliga Svenssoncyklar har jag en hel del erfarenhet av och det är inte mycket till bromsar på dom. Jag har en standardcykel som du kan prova när jag knuffar upp dig tll 58 kmh och du gör en hård inbromsning då. Du kommer bli mäkta förvånad hur pissiga bromsarna är då.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Fyfan vilken värdelös artickel! :tummenner Som att säga att det är fler kineser som skadar sig än svenskar, och skita i det faktum att det finns 9miljoner svenskar och dryga en miljard kineser. :huvet
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Fyfan vilken värdelös artickel! :tummenner Som att säga att det är fler kineser som skadar sig än svenskar, och skita i det faktum att det finns 9miljoner svenskar och dryga en miljard kineser. :huvet


Ja det dör ju betydligt fler kineser än svenskar varje år!:O

Så det är tur att man inte en en kinesisk cyklist som röker och umgås med flodhästar och hänger under kokosnötsträd.
För då borde ju dödligheten vara 100%? Eller vänta nu...:va
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top