Det finns ingen rättvisa......

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
John skrev:
Jag har funderat..

Om jag skulle komma i en liknande situation, och få svaret att "vi har inte resurser" eller liknande, då skulle jag säga åt dem att skicka en ambulans istället, och säga att jag skulle skjuta dem på plats.

Hur skulle polisen reagera då? Skulle de komma snabbare.. eller skulle de fortfarande inte "ha resurser"?

Nu vet jag inte om denna historia är sann, men jag hörde om en gubbe som upptäckte ett par tjuvar som var i full färd med att stjäla hans bil, ute på gården (han bodde på en bondgård). Han ringde polisen och sa att där var ett pågående inbrott på hans gård, då hade polisen sagt -"tyvärr så har vi inga resurser till det". Då sade gubben något i stil med -"Ok, då tar jag hagelbössan och löser situationen själv. Tack ändå! *klick*"
5 min senare kom piketen + ett antal polisbilar, insladdandes på gården :banana

Som sagt, vet inte om historian är sann, men det låter ju inte helt otroligt... :3freak

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker det är rätt åt de som får stryk (i fantasin dårå) om de snor folks grejor men det som aldrig slutar förvåna mig är varför många verkar tro att de kommer acceptera att få stryk. Eller är det så att de som gastar om spö hit och dit är världsabäst på bocksning och helst tajj-bocksning dårå så att de kan knea och slå och sparcka superduperhårt på de som åcker runnt ock snor grejjor av oss hedderliga medbårjare?
Det är så jäkla fånigt så man skäms. Typ "kudde framför ansiktet när det är töntigt på tv-syndromet".

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kurt skrev:
Tätt följd av kanske? :tummenupp

haha... Kurt VS. Korvgubbe 1-0
...Oki.. det var mer en formulering för att förtydliga en åsik än ett självhävdelseförsök...!

...men men.. Du får din poäng!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Beffe skrev:
Som sagt, vet inte om historian är sann, men det låter ju inte helt otroligt... :3freak

Jag trodde den var sann ända tills nu då jag hörde den... (Jag har nämligen hört den fast i den versionen jag hörde så var det med "garage" och "jaktgevär" och inte piket utan bara patrullbilar).
Men visst kan det vara sant, Polisen ser ju i register om man har vapen hemma, och jag antar att de kommer om man säger att man ska skjuta någon.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
korvgubbe skrev:
haha... Kurt VS. Korvgubbe 1-0
...Oki.. det var mer en formulering för att förtydliga en åsik än ett självhävdelseförsök...!

...men men.. Du får din poäng!

Okej, fast mitt var också bara ett sätt att formulera en åsikt. Har inga problem med min "självhävdelse".

/fredde

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Är nog skillnad ifrån olika personer vissa människor har ju ingen spärr och tar till vilka medel som helst och tänker inte efter förrän skadan är redan skedd.

Markus skrev:
Jag tycker det är rätt åt de som får stryk (i fantasin dårå) om de snor folks grejor men det som aldrig slutar förvåna mig är varför många verkar tro att de kommer acceptera att få stryk. Eller är det så att de som gastar om spö hit och dit är världsabäst på bocksning och helst tajj-bocksning dårå så att de kan knea och slå och sparcka superduperhårt på de som åcker runnt ock snor grejjor av oss hedderliga medbårjare?
Det är så jäkla fånigt så man skäms. Typ "kudde framför ansiktet när det är töntigt på tv-syndromet".

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Markus skrev:
Jag trodde den var sann ända tills nu då jag hörde den...

Jo, finns nog många versioner av den historian, men jag tror mycket väl att polisen kan ha kommit springandes fort som faen efter att man har sagt en sån sak (särskilt då som du säger, om man har vapen som ligger i ett register)

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Markus skrev:
Polisen ser ju i register om man har vapen hemma, och jag antar att de kommer om man säger att man ska skjuta någon.

...om man inte har vapen - eller överhuvud taget inte skulle göra en sån :kocko grej - riskerar man någonting själv då?
Man hotar ju inte precis.. men riskerar man någonting på att säga så?

Förrutom att dom verkligen skulle skicka ambulans istället för polis. :tungan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
John skrev:
Förrutom att dom verkligen skulle skicka ambulans istället för polis. :tungan

Du kanske kan bli betalningsskyldig för den falska uttryckning som du trots allt orsakat. Kostar runt tusenlappen ...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
slangarn skrev:
Är nog skillnad ifrån olika personer vissa människor har ju ingen spärr och tar till vilka medel som helst och tänker inte efter förrän skadan är redan skedd.

Så är det ju otvivelaktigt, frågan är hur ofta de återfinns som frekventa besökare på internetforum.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
I vilken del av götet skedde inbrottet o vilken del av stan bodde tjuvarna? Så man vet om man ska behöva hålla extra kolla på bettan...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Markus skrev:
Eller är det så att de som gastar om spö hit och dit är världsabäst på bocksning och helst tajj-bocksning dårå så att de kan knea och slå och sparcka superduperhårt på de som åcker runnt ock snor grejjor av oss hedderliga medbårjare?

Hehe,,, jajävlar alltså,,, det här är riktig humor :lol

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
yamaha R1 09
Holger skrev:
Trist....
Med tanke på att dom nyss kommit hit o bevisen är klara borde man kunna skjutsa dom direkt till flygplatsen speciellt om dom erkänt vilket dom lär ha gjort.

Faktiskt så erkände dom inte men det fanns ju bild bevis så jag vet inte vad som händer....det e väl upp till åklagaren

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Honda VF
Beffe skrev:
Nu vet jag inte om denna historia är sann, men jag hörde om en gubbe som upptäckte ett par tjuvar som var i full färd med att stjäla hans bil, ute på gården (han bodde på en bondgård). Han ringde polisen och sa att där var ett pågående inbrott på hans gård, då hade polisen sagt -"tyvärr så har vi inga resurser till det". Då sade gubben något i stil med -"Ok, då tar jag hagelbössan och löser situationen själv. Tack ändå! *klick*"
5 min senare kom piketen + ett antal polisbilar, insladdandes på gården :banana

Det finns lite sanning i den historian. jag har en kompis vars hans flickväns ex skulle banka på hansbil samt att exet krossade ett fönster vid porten till huset. När han väl kommer in i uppgången så går exxet på dörren till lägenheten. När exet började banka på bilen så ringer polaren snuten och talar om vad som händer. Under tiden som samtalet pågår så krossas fönstret vid ytterdörren. Polaren säger då till snuten att kommer den där idioten in så skjuter jag. det tog 6 minuter så var polisen på plats. Jag käner till en annan som sköt också, han fick villkorligt.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Street skrev:
Det finns lite sanning i den historian. jag har en kompis vars hans flickväns ex skulle banka på hansbil samt att exet krossade ett fönster vid porten till huset. När han väl kommer in i uppgången så går exxet på dörren till lägenheten. När exet började banka på bilen så ringer polaren snuten och talar om vad som händer. Under tiden som samtalet pågår så krossas fönstret vid ytterdörren. Polaren säger då till snuten att kommer den där idioten in så skjuter jag. det tog 6 minuter så var polisen på plats. Jag käner till en annan som sköt också, han fick villkorligt.

känner igen dendär historien.. förutom att jag inte va hemma när de hände :va

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
yamaha R1 09
lilltryne skrev:
I vilken del av götet skedde inbrottet o vilken del av stan bodde tjuvarna? Så man vet om man ska behöva hålla extra kolla på bettan...

hojarna stod på en garage i kortedala/tjuvarna bor i bellevue

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...