Det finns snälla poliser!!!

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Jahapp nu e man hemma efter en rejäl söndags runda.
Men på vägen hem var det nära att säsongen tog ett tidigt slut i år.
Tog motorvägen hem från Hbg och av nån andledning tänkte jag, Ja tar norra avfarten idag och kör igenom stan...normalt tar jag södra då det är närmare för mig.
Sagt o gjort av norra avfarten och tuffar på mot Landskrona.
En liten bit in så har dom tappat ett helt meningslöst trafikljuse mitt i en av gatorna som e helt rak för övrigt..
Vid ljuset står en enda bil och vänntar på att det ska slå om, jag ställer mig sällt bakom och när det slår om till grönt så vrider jag lite på rullen och kör om han då det vart helt fritt i motsatt körfällt.
Drar lite snabbt på gasen 1:an-2:an sen släpper inför en rondell och tar vänster.
Nu uppmärksammar jag dock att jag e förföljd...hmmm hojtjuv eller nån som vill rejsa tänker jag..
Då kommer blåljuset i frammrutan..FACK!
Jaja bara att stanna..mitt liv är värt mer än en smitning, jag blinkar och går in till sidan å stannar.
Polisen kommer ut ur bilen tittar surt på mig och säger...

P:Vad fan håller du på med?
Jag: Huh?
P:Hur fort får man köra i städer?
J:50.....
P:Vet du hur fort du körde!
J:Nä ska jag vara ärlig så tittade jag inte på mätaren...
P:Jag klockade dig på 90..
J:Huh nänä jag höll fan inte 90.
P: Jodå jag kan vittna på det!
J: okej..
Vid det här laget tänker jag för mig själv jahapp då ska man upp i rätten och brottas mot staten nu då.

Det roliga är att jag bruker hålla hastigheterna där men drog lite hårt i rullen för omkörningen och killometerna i timmen rusar snabbt på en literhoj.

P:Sen körde du om mig på ett övergångställe där borta.
Ups...det såg fan inte jag :gnissla
P: Vad fan tänkte du på.
J: Helt ärligt så tänkte jag nog inte så mycket, Har varigt ute och kört hela dagen så jag är trött i huvudet och har hemmlängtan.
P: Ja men om man e trött så ska man väl ta det lungt eller?
J: Jo men som sagt huvudet funkar inte alltid som det ska när man är trött.
P: Får se på körkortet..
Nu börjar det komma åskådare med..jippie..
Polisen går och sätter sig i bilen och jag får sitta kvar där och vännta medans folk står och glor.

Nu börjar tankarna flöda i min skalle...
Fan Knutstorp på tisdag och Anderstorp den fjärde..SATAN...
Undra vad den böteslappen kommer hammna på? Sparkontot tål fan inte fler smällar.
90 på 50 väg, omkörning på övergångs ställe...
Det här blir inte billigt.
Sen hur länge kommer dom dra lappen..Jävlar :huvet

Han kommer tillbaka efter 5 min eller nått.
P: Du är en snäll kille va?
J: Jo det är jag väl, jag har inget smutts i registert iaf.
P: Ska jag ta ditt körkort nu eller sen?
J: Du får hemskt gärna låta bli det :Bugar
P: Den här gången ska jag va snäll men ta det för fan lungt hädanefter..
J: Shysst som fan :tummenupp

Fatta kom undan med en varning WOHOO!!!!:banana:banana:banana

Så det finns shyssta poliser där ute. Och än en gång bättre att stanna direkt istället för att smita då att stanna kan bli en mer smärtfri lösning :)

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
haha, ditt tänka där med knuddan o anders, haha hade tänkt exakt likadant om det hänt mig, ingen mer hoj för mig innan knuddan på tisdag. men inte behöver man körkort på knuddan va, allså det e ingen som kollar en där??

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
tittar & åker
Ja alla poliser är inte knäppa, dom flesta ja träffat på är trevlig:)

ut o köp en lott med dig nu för du hade en jävla tur:yoparty

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
:) Hade ju en liknande händelse för ett tag sen.

Wilcan får döda mig för detta men dom är fakiskt mäniskor prexis som alla oss andra:tummenupp.

Sen finns det rötägg över allt även hos oss.

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Yamaha FZ1
Finns många hyggliga poliser,ett bevis var i lördags kväll när vi träffade på en hygglig prick! Skönt o höra att de inte blev några böter, annars hade din helg varit fulländad!:tummenupp

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Finns många hyggliga poliser,ett bevis var i lördags kväll när vi träffade på en hygglig prick! Skönt o höra att de inte blev några böter, annars hade din helg varit fulländad!:tummenupp

Ja jag har aldrig träffat nån idiot... Ta i trä:)

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Han visste kanske att han hade svag bevisning och ville skrämmas
Sen varför måste dom komma fram o fråga vafan håller du på med. Ja tydligen körde jag snabbare än man får vafan håller du på med.

Poliser e till för att se till att regler efterföljs inte moralpredika. Hatar deras jevla predikningar. Vadå bara för han säger det e dumt ska man lyssna på han då. Hans jobb e o sätta dit dig för fortkörning inte berätta hur jevla dumt det är. Hans personliga åsikt spelar väl fan ingen roll bah

Har faktiskt inget emot poliser man väljer om man vill bryta mot lagen det e deras jobb att sätta dit en. Tar emot böter utan gnäll sålänge dom e trevliga men när dom ska börja berätta hur dum man e som gjorde så kan dom dra skiter väl i din åsikt tydligen valde jag att göra som jag gjorde för ja ville

Last edited:

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Har du funderat på att det kanske är på grund av folk med en sån inställning som poliserna är lite trötta på folk som gör som de vill? :rolleyes:
Väljer man att strunta i regler och göra som man vill förtjänar man en tillrättavisning. Kan man inte ta den så ska man inte vara badass heller :glömdet

Last edited:

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Har du funderat på att det kanske är på grund av folk med en sån inställning som poliserna är lite trötta på folk som gör som de vill? :rolleyes:
Väljer man att strunta i regler och göra som man vill förtjänar man en tillrättavisning. Kan man inte ta den så ska man inte vara badass heller :glömdet

återigen deras jobb är att se till att lagen följs inte att tillrättavisa mig
som jag skrev jag e hur trevlig som helst när dom ger mig böter för att jag körde för snabbt för jag e helt med på att det e mitt eget fel, men vilken rätt har dom att kalla folk idioter osv det ingår inte i deras jobb, bara för dom är poliser innebär inte at dom står över alla andra och har rätt att ha en nedvärderande attityd. jag vet väl att jag tar en risk om jag kör snabbara än man får tror dom på allvar att man e så dum i huvudet att man inte har insett det förren just dom påpekar det ?

ps för övrigt e det inte såna som jag då jag försöker va trevlig mot poliser oavsett man e bara osmart om man tjafsar med dom och gör dom mer irriterade då dom trots allt har makten att hitta på mer dom kan sätta dit en för. sen va jag tycker inne i mitt huvud är en annan sak

Last edited:

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
jag vet väl att jag tar en risk om jag kör snabbara än man får tror dom på allvar att man e så dum i huvudet att man inte har insett det förren just dom påpekar det ?
Jag fattar vad du menar, och jag håller givetvis inte alltid hastigheterna heller. Polisen vet såklart att föraren känner till att man inte får köra för fort. Föraren vet givetvis att han utsätter sig själv och alla andra för en stor risk, men han väljer att köra så fort ändå, för att han känner för det. Ordet idiot ligger ju faktiskt ganska nära till hands :D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...