Barris
Nordenpaketet!
Jahapp nu e man hemma efter en rejäl söndags runda.
Men på vägen hem var det nära att säsongen tog ett tidigt slut i år.
Tog motorvägen hem från Hbg och av nån andledning tänkte jag, Ja tar norra avfarten idag och kör igenom stan...normalt tar jag södra då det är närmare för mig.
Sagt o gjort av norra avfarten och tuffar på mot Landskrona.
En liten bit in så har dom tappat ett helt meningslöst trafikljuse mitt i en av gatorna som e helt rak för övrigt..
Vid ljuset står en enda bil och vänntar på att det ska slå om, jag ställer mig sällt bakom och när det slår om till grönt så vrider jag lite på rullen och kör om han då det vart helt fritt i motsatt körfällt.
Drar lite snabbt på gasen 1:an-2:an sen släpper inför en rondell och tar vänster.
Nu uppmärksammar jag dock att jag e förföljd...hmmm hojtjuv eller nån som vill rejsa tänker jag..
Då kommer blåljuset i frammrutan..FACK!
Jaja bara att stanna..mitt liv är värt mer än en smitning, jag blinkar och går in till sidan å stannar.
Polisen kommer ut ur bilen tittar surt på mig och säger...
P:Vad fan håller du på med?
Jag: Huh?
P:Hur fort får man köra i städer?
J:50.....
P:Vet du hur fort du körde!
J:Nä ska jag vara ärlig så tittade jag inte på mätaren...
P:Jag klockade dig på 90..
J:Huh nänä jag höll fan inte 90.
P: Jodå jag kan vittna på det!
J: okej..
Vid det här laget tänker jag för mig själv jahapp då ska man upp i rätten och brottas mot staten nu då.
Det roliga är att jag bruker hålla hastigheterna där men drog lite hårt i rullen för omkörningen och killometerna i timmen rusar snabbt på en literhoj.
P:Sen körde du om mig på ett övergångställe där borta.
Ups...det såg fan inte jag
P: Vad fan tänkte du på.
J: Helt ärligt så tänkte jag nog inte så mycket, Har varigt ute och kört hela dagen så jag är trött i huvudet och har hemmlängtan.
P: Ja men om man e trött så ska man väl ta det lungt eller?
J: Jo men som sagt huvudet funkar inte alltid som det ska när man är trött.
P: Får se på körkortet..
Nu börjar det komma åskådare med..jippie..
Polisen går och sätter sig i bilen och jag får sitta kvar där och vännta medans folk står och glor.
Nu börjar tankarna flöda i min skalle...
Fan Knutstorp på tisdag och Anderstorp den fjärde..SATAN...
Undra vad den böteslappen kommer hammna på? Sparkontot tål fan inte fler smällar.
90 på 50 väg, omkörning på övergångs ställe...
Det här blir inte billigt.
Sen hur länge kommer dom dra lappen..Jävlar
Han kommer tillbaka efter 5 min eller nått.
P: Du är en snäll kille va?
J: Jo det är jag väl, jag har inget smutts i registert iaf.
P: Ska jag ta ditt körkort nu eller sen?
J: Du får hemskt gärna låta bli det
P: Den här gången ska jag va snäll men ta det för fan lungt hädanefter..
J: Shysst som fan
Fatta kom undan med en varning WOHOO!!!!
Så det finns shyssta poliser där ute. Och än en gång bättre att stanna direkt istället för att smita då att stanna kan bli en mer smärtfri lösning
Men på vägen hem var det nära att säsongen tog ett tidigt slut i år.
Tog motorvägen hem från Hbg och av nån andledning tänkte jag, Ja tar norra avfarten idag och kör igenom stan...normalt tar jag södra då det är närmare för mig.
Sagt o gjort av norra avfarten och tuffar på mot Landskrona.
En liten bit in så har dom tappat ett helt meningslöst trafikljuse mitt i en av gatorna som e helt rak för övrigt..
Vid ljuset står en enda bil och vänntar på att det ska slå om, jag ställer mig sällt bakom och när det slår om till grönt så vrider jag lite på rullen och kör om han då det vart helt fritt i motsatt körfällt.
Drar lite snabbt på gasen 1:an-2:an sen släpper inför en rondell och tar vänster.
Nu uppmärksammar jag dock att jag e förföljd...hmmm hojtjuv eller nån som vill rejsa tänker jag..
Då kommer blåljuset i frammrutan..FACK!
Jaja bara att stanna..mitt liv är värt mer än en smitning, jag blinkar och går in till sidan å stannar.
Polisen kommer ut ur bilen tittar surt på mig och säger...
P:Vad fan håller du på med?
Jag: Huh?
P:Hur fort får man köra i städer?
J:50.....
P:Vet du hur fort du körde!
J:Nä ska jag vara ärlig så tittade jag inte på mätaren...
P:Jag klockade dig på 90..
J:Huh nänä jag höll fan inte 90.
P: Jodå jag kan vittna på det!
J: okej..
Vid det här laget tänker jag för mig själv jahapp då ska man upp i rätten och brottas mot staten nu då.
Det roliga är att jag bruker hålla hastigheterna där men drog lite hårt i rullen för omkörningen och killometerna i timmen rusar snabbt på en literhoj.
P:Sen körde du om mig på ett övergångställe där borta.
Ups...det såg fan inte jag
P: Vad fan tänkte du på.
J: Helt ärligt så tänkte jag nog inte så mycket, Har varigt ute och kört hela dagen så jag är trött i huvudet och har hemmlängtan.
P: Ja men om man e trött så ska man väl ta det lungt eller?
J: Jo men som sagt huvudet funkar inte alltid som det ska när man är trött.
P: Får se på körkortet..
Nu börjar det komma åskådare med..jippie..
Polisen går och sätter sig i bilen och jag får sitta kvar där och vännta medans folk står och glor.
Nu börjar tankarna flöda i min skalle...
Fan Knutstorp på tisdag och Anderstorp den fjärde..SATAN...
Undra vad den böteslappen kommer hammna på? Sparkontot tål fan inte fler smällar.
90 på 50 väg, omkörning på övergångs ställe...
Det här blir inte billigt.
Sen hur länge kommer dom dra lappen..Jävlar
Han kommer tillbaka efter 5 min eller nått.
P: Du är en snäll kille va?
J: Jo det är jag väl, jag har inget smutts i registert iaf.
P: Ska jag ta ditt körkort nu eller sen?
J: Du får hemskt gärna låta bli det
P: Den här gången ska jag va snäll men ta det för fan lungt hädanefter..
J: Shysst som fan
Fatta kom undan med en varning WOHOO!!!!
Så det finns shyssta poliser där ute. Och än en gång bättre att stanna direkt istället för att smita då att stanna kan bli en mer smärtfri lösning