Det går inte fort men framåt !!!

Godis Kungen

Godis är bra för mig (SÄKERT)
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Nu äntligen börjar det hända saker :tummenupp För 2 veckor sedan började jag skruva isär min Yamaha för den ska fixas iordning inför nästa år.
Det ska lackas och renoveras, jag ska nog inte ändra på hojen i övrigt då jag tycker att den är lite fräsig. :yoparty
Har någon tipps och ideér så skriv jag lyssnar jag e ingen super meck men en sak vet jag jag ska nog inte lyfta i motorn själv den va rätt tung att ta bort. :)
Jag har ju bara skruvat cross förr och det va inga tunga saker !!! :va

Jaja, det kommer väll fler bilder på projektet så håll ut !!! :fyllisar :fyllisar

Hmmm, omvdet inte är några bilder nu så vet jag inte hur man gör, jag hatar datorer ibland. :huvet :mad: :huvet

Bifogat

• P10-12-05_16.38.jpg
    P10-12-05_16.38.jpg
    85.9 KB · Visningar: 464
  • P10-12-05_17.39.jpg
    P10-12-05_17.39.jpg
    83.6 KB · Visningar: 567

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Hoztic skrev:
Med bakhjulet på kan man väl rulla på ramen, och ha lite styrsel i den också? Fast det funkar ju inte om man har några rör som går under motorn :(

Hmmm, Tack för hjälpen men lite sent !!! :huvet Nu vet jag till nästa gång. Jag lär inte plocka i motorn själv.

Ingen som vet hur man plockar bort framgaffeln på bästa sätt ??

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Godis Kungen skrev:
Ingen som vet hur man plockar bort framgaffeln på bästa sätt ??
Spänn fast hojen i taket eller palla upp den på något sätt.
Ta bort framhjulet.
Lossa alla bultar som håller gaffeln.
Ta loss gaffeln, en i taget.

Riktigt simpelt att göra.

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Wiseguy skrev:
Spänn fast hojen i taket eller palla upp den på något sätt.
Ta bort framhjulet.
Lossa alla bultar som håller gaffeln.
Ta loss gaffeln, en i taget.

Riktigt simpelt att göra.

Tack tack !!!
Jag får väll se om jag kan lösa detta smidigt

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Hej alla !!

Nu e Hojen inne för att fixas i färgen (ramen och Svingen) har lite bilder men inga på datorn. :fatta! Jaja Jag släpade iaf upp hojen i mitt gäst rum då tjejen sov så nu har jag ett rum som nu mer är MC: rummet :tummenupp
Kommer snart bilder men väntar lite efter som jag inte orkar ladda in dom i datorn. Ha det gött alla !!!

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Gött att se att det går framåt, skynda på bara för våren kommer snabbare än man tror och vips så alla ute och kör utom du...

Btw Tack för senast :fyllisar

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Adde-Gbg skrev:
Gött att se att det går framåt, skynda på bara för våren kommer snabbare än man tror och vips så alla ute och kör utom du...

Btw Tack för senast :fyllisar

Tack Själv du !!!

Den ska bli klar till April för då ska bilen in på lite små fix så jag jobbar för fullt. :fyllisar Jaja nu kommer lite bilder.
Ramen är på Blästring och på väg till pullver lack. Jag har bestämt färg på ramen och svingarmen men inget annat så får väll se vad det blir av den.

Kommer fler bilder då jag är redo, snart e det ju hojmässa och då får man nog olika idéer. ha det GÖTT så länge

Oj fel bild kom med men vafan han kan ha lite kredit ibland för att han står ut och vänta på mig då jag skruvar i TIMMAR.

:va :argpådato

Skulle ju va en bild på svingarmen hur grisig den kan va med olja och skit :hihi

Bifogat

• P04-01-06_21. 7[1].jpg
    P04-01-06_21. 7[1].jpg
    65 KB · Visningar: 147
  • P04-01-06_21. 7_edited.jpg
    P04-01-06_21. 7_edited.jpg
    71.7 KB · Visningar: 129
  • P26-12-05_13.10.jpg
    P26-12-05_13.10.jpg
    45.8 KB · Visningar: 199

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Godis Kungen skrev:
Tack Själv du !!!

Den ska bli klar till April för då ska bilen in på lite små fix så jag jobbar för fullt. :fyllisar Jaja nu kommer lite bilder.
Ramen är på Blästring och på väg till pullver lack. Jag har bestämt färg på ramen och svingarmen men inget annat så får väll se vad det blir av den.

Kommer fler bilder då jag är redo, snart e det ju hojmässa och då får man nog olika idéer. ha det GÖTT så länge

Oj fel bild kom med men vafan han kan ha lite kredit ibland för att han står ut och vänta på mig då jag skruvar i TIMMAR.

:va :argpådato

Skulle ju va en bild på svingarmen hur grisig den kan va med olja och skit :hihi
Se till att de som pulverlackar vet vad de gör och maskerar lagerbanorna ordentligt innan blästring och lack, man har en del att göra annars.

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Gustav O skrev:
Se till att de som pulverlackar vet vad de gör och maskerar lagerbanorna ordentligt innan blästring och lack, man har en del att göra annars.

Jag har tagit bort lager och sånt byta allt då jag ändå håller på :)
Onödigt !?! vist men vafan det blir nytt. :yoparty :fyllisar

morecore skrev:
pulverlacka ramen svart!

Klart jag ska ha den svart !!!! :banana Jag har massa idéer på hur jag ska lacka, massa härliga tankar i min lilla skalle.

Det lutar åt mattsvart och KLAR röd (Lite saker röda och på rätt "ställe") men jag vill se ramen innan jag börjar med lackning av tank skärmar osv. I Huvet så är den hur ball som hälst men man vet inte riktigt om det passar då jag glömt Linjerna på hojen. :fatta! :fatta!
VI får se snart ska den lackas iaf.

Det kommer bilder då jag hämtat ramen. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Godis Kungen skrev:
Jag har tagit bort lager och sånt byta allt då jag ändå håller på :)
Onödigt !?! vist men vafan det blir nytt. :yoparty :fyllisar
Jag skrev lagerbanor men menade såklart de platser där lagren ska sitta i tex styrhuvud etc. Du vill ju ha så bra presspassning som möjligt och så ska man inte glömma alla gängade hål.
Det blir nog grimt!

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Gustav O skrev:
Jag skrev lagerbanor men menade såklart de platser där lagren ska sitta i tex styrhuvud etc. Du vill ju ha så bra presspassning som möjligt och så ska man inte glömma alla gängade hål.
Det blir nog grimt!

Jaja, det är klart !!! Hahaha jag får fasiken kämpa annars.

IDAG får jag hämta ramen hos gubben som blästrat den !!!! JIHHHAAAAA
Han va iof inte så lycklig. Har säkert haft lite jobb med den :fyllisar :fyllisar

Last edited:

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Hoppas hoppas hoppas.

Imorgon får jag troligtvis hämta min ram och svingarmen hos pulver lakeringen. :tummenupp Kommer bilder på min nya svart ram då iaf.
Har legat lite lågt med skruvandet dom senaste 2 veckorna men känner nu att jag ska skaffa lite nya lager och kabel hållare till alla el-sladdar som trots allt finns på en gammal hoj :fyllisar

Har funderat lite på lacka arbetet och om jag ska lacka den svart och röd som jag funderat på eller om man ska köpa sig lite Sikkens Carat :banana
som skiftar lite och med nått mer skoj. Vi får la se vad som komma skall, ny färg blir det.

Tack Adde-GBG så jag fick komma ut och göra ett märke i ramen så jag fick lite att göra nu i vinter. :D :D Iof fick du oxå det efter det trevliga på skogsstigen och full fart på Hondan :fyllisar :tummenupp :lol :lol

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
:arsele Det har tagit lite tid med att få delarna från pulver lackeraren, men nu e det hemma och jag är i full gång med montering, sätter i lite nya lager och putsar på kronan. Det känns inte som at det är så mycket kvar men vafan,

JAG HAR INTE BÖRJAT SLIPA TANK OCH PLAST :kocko :huvet :fatta!
Det ska ju lackas. Sen är det ju alltid den trevliga motorn att rengöra och serva lite, samma sak med avgassystemet. Vafan hinner jag och så ska jag försöka få in lite bilder oxå.

Föresten är det någon i Götet som är duktig på att skruva motor ?!?! Jag e inte så super på det så någon som vill ?!?! byte av kopling kolvringar och sånt smått. PM mig om det är någon som har förslag på vad detta kan kosta.

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    70 KB · Visningar: 74
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    65.4 KB · Visningar: 65
  • Bild 006.jpg
    Bild 006.jpg
    74.5 KB · Visningar: 55

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Godis Kungen skrev:
Föresten är det någon i Götet som är duktig på att skruva motor ?!?! Jag e inte så super på det så någon som vill ?!?! byte av kopling kolvringar och sånt smått. PM mig om det är någon som har förslag på vad detta kan kosta.
Lägg in den där förfrågan i din signatur så borde du få något svar.

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Wiseguy skrev:
Lägg in den där förfrågan i din signatur så borde du få något svar.

Hur fan gör man det ?!?!? :va Jag hatar datorer ju, jag vet inte ska nog skruva själv iaf. Motorn står i LGH och väntar på att få bli putsad på. :tummenupp :tummenupp

Men tack för tipset :Bugar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...