Det går visst att hoppa med en Oldsmobile

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har sett den förr, men skrattar varje gång. Det ngt så djupt amerikanskt över konceptet: att för ett jättehopp över en flod välja just.....en Lincoln!?
2.5 ton tung bladfjädrad bil, cv-tal som korvkiosk och glidtal som ett piano :rofl

Men vad fan sysslar de med? Hade de ingen fysiker/matematiker som kunde ha räknat ut det på ungefär en sekund att det inte skulle fungera :va
Hoppa 1,6km liksom.... :huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men vad fan sysslar de med? Hade de ingen fysiker/matematiker som kunde ha räknat ut det på ungefär en sekund att det inte skulle fungera :va
Hoppa 1,6km liksom.... :huvet
Där har du humorn i det hela.
Snubben vill bli berömd för att ha hoppat över floden.
Lägger drösavis med pengar på att arrangera ramp och grejor.
Inser att en Licoln continental kanske inte klarar det.
Hänger på ett par raketer och små vingar i tunnplåt.
Fixat!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Där har du humorn i det hela.
Snubben vill bli berömd för att ha hoppat över floden.
Lägger drösavis med pengar på att arrangera ramp och grejor.
Inser att en Licoln continental kanske inte klarar det.
Hänger på ett par raketer och små vingar i tunnplåt.
Fixat!

Jag har undrat om det inte var så att han tillslut insåg att det var ett omöjligt mål att nå ön med den bilen, men ändå gjorde hoppet för att klara sig med hedern i behåll. Att han räknade med att hamna i vattnet.

Ty när man ser med vilken hastighet bilen dalar trots fallskärmarna så hade det ju varit än mer ohälsosamt att slå ned på torra land. :gnissla

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag har undrat om det inte var så att han tillslut insåg att det var ett omöjligt mål att nå ön med den bilen, men ändå gjorde hoppet för att klara sig med hedern i behåll. Att han räknade med att hamna i vattnet.
Det var väl Ken Carter som planerade och spenderade pengarna för hoppet. Men efter tre avbrutna försök så trodde filmteamet som sponsrade att Carter fått kalla fötter, så de satte Kenny Powers i bilen utan att meddela Carter.

Nu hade det säkerligen gått på samma sätt även om Carter hade fått köra. Carter dog för övrigt 4 år senare när han hoppade förbi landningsrampen när han skulle hoppa över en damm med en Pontiac Firebird och landade på taket.
Ty när man ser med vilken hastighet bilen dalar trots fallskärmarna så hade det ju varit än mer ohälsosamt att slå ned på torra land. :gnissla
Ser ut som det är två skärmar men att bara ena vecklas ut. Men otrevligt lär det ha varit över land i vilket fall som helst. :näsblod

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Dokumentären heter Devil at Your Heels. Här är en annan snutt som visar lite mer.
[YOUTUBE-ID]ctVkZbcwA1E[/YOUTUBE-ID]

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Det är sådär man ska passera en poliskontroll. Sen när de får tag på en någon kilometer senare så är man naken och har clownfrisyr.

En polare hade en likadan tuta i hans epa-traktor när man var runt 16... Råkade möta en polisbil i full rulle och tutan tutandes

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Fan, det finns gott om idioter...

[YOUTUBE-ID]Ci7aeg4xAKk&feature=channel[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Satan, han fick ju lyft!:skrämd

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping