"Det här åt jag idag!"-tråden

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Finsmakarfrukost på rester från igår.

c8af24905e0f69d4f56fe3ed90f7062f.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
View attachment 1000009421.jpg

Nu blir det chili con carne till middag resten av månaden. Om det nu fortfarande kallas Chili con carne efter mina kompromisser med receptet.

Älgkött kanske var lite slösaktigt för övriga ingredienser gör väl att man knappast märker att det är älg men det var vad jag hade hemma. För lite röd paprika hemma så en gul fick följa med. Sen tycker inte dottern om bönor så jag slängde i lite majs och tog därefter undan lite åt henne innan jag slängde i bönorna och mera chili. Mixade bönor gillar jag bättre än vita i chilin.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi firade Mor i helgen.
Åt baconlindad kycklingfilé med potatiskaka på västerbottenost, rödvinssås, nån röra (guacamole?) och stekta grönsker.

Gott, men jag är ingen connoisseur, svullar hellre.

(Ja, tallerken är vänd åt fel håll på bilden.)

Bifogat

• Screenshot_20231002-111446_Gallery.jpg
    Screenshot_20231002-111446_Gallery.jpg
    850.5 KB · Visningar: 15

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När ska hajpen med "finburgare" gå över?

Om man inte lyckas med köttfärssmeten så att burgarna håller ihop så kallar man der "smashed-burgers" och tar extra betalt...

Det är ju ändå tillbehören som gör burgaren till 90%, folk skulle betala 150:- för en av Scans frysta burgarskivor om du mosade den lite och la shitakisvamp och picklad rödlök på den och dränkte allt i grillsås.

Grovt strimlad och friterad potatis är inte heller något större hantverk.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kom ihåg en gång när jag stod o glodde på kyldisken, vore smarrigt med högrevsbörgers vore det. I.a.f. så kika jag över axeln, kanske gick något tjusigt förbi men var inte det intressanta..

Kampanj!!1 Högrevsburgare***
-?
Klev fram, då var det färdigformade högrevare, vakumförpackade ej frysta med ett lägre kg-pris än färsen. Båda från Svedala och ingen hade särskilt kort datum.

Det var lite knepigt men gott, inte i c a var det heller.. var nog willsys faktiskt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
När ska hajpen med "finburgare" gå över?

Om man inte lyckas med köttfärssmeten så att burgarna håller ihop så kallar man der "smashed-burgers" och tar extra betalt...

Det är ju ändå tillbehören som gör burgaren till 90%, folk skulle betala 150:- för en av Scans frysta burgarskivor om du mosade den lite och la shitakisvamp och picklad rödlök på den och dränkte allt i grillsås.

Grovt strimlad och friterad potatis är inte heller något större hantverk.
Sett till hur många burgarkedjor som kursar och lägger ner nu skulle man kanske kunna säga att hajpen är på väg att gå över.

Tecknen på att fenomenet hade peakat fanns ju för flera år sedan - man slutar kalla något för "...branschen" utan istället "...scenen" och maten tillreds av burgarmästare i hipsterskägg, svarta biltemahandskar och sotarmössa som lägger på locket på burgaren med samma pose som när en schweizisk urmakare monterar ett mycket litet kugghjul i en exklusiv klocka. Men likväl är det bara en simpel burgare.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sett till hur många burgarkedjor som kursar och lägger ner nu skulle man kanske kunna säga att hajpen är på väg att gå över.

Tecknen på att fenomenet hade peakat fanns ju för flera år sedan - man slutar kalla något för "...branschen" utan istället "...scenen" och maten tillreds av burgarmästare i hipsterskägg, svarta biltemahandskar och sotarmössa som lägger på locket på burgaren med samma pose som när en schweizisk urmakare monterar ett mycket litet kugghjul i en exklusiv klocka. Men likväl är det bara en simpel burgare.
Är det nån skillnad på att vända pressad köttfärs på McD/max/KinkyBurger mot fancyhaken?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fårkött 😋

Fårmat med digitala köksskjutmåttet och snabbvinkel, odugligt ämne att bibehålla formen dock.
(barnpassning så kul spaghetti med hål i till)
20250105_145218.jpg20250105_145417.jpg20250105_145538.jpg20250105_145726.jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...