Det här drömde jag inatt...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Såg ingen tråd om drömmar så jag gör en.

Jag börjar med 2 drömmar jag hade inatt:

1. Jag hade en Segway med Hayabusa-motor. Den gick utav helvete.

2. Jag drömde att Carola hade en barnteater (som gick uruselt) i en medeltida version av Karlskoga. Jag krossade hela byggnaden med en robot liknande den som Beastie Boys har i videon till Intergalactic. Sen blev min robot attackerad av en Imperial Walker så jag fick fly.
Hamnade i en skitskum butik i Rusta-stuk där man fick en lott i entrén. Min lott fick första pris. Första priset i de andra butikerna i samma kedja vann en 350000:-´s BMW. Jag vann en militärgrön ryggsäck med inbyggd pall...och inbyggdhjälm!? (tänk Simfire västen, ni som gjort lumpen) Jag blev regalt förbannad.

Fyll på med era drömmar :)

[YOUTUBE-ID]qORYO0atB6g[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bra tråd! Jag drömmer sjukt mycket men oftast så vansinnigt att jag är orolig att bli inspärrad om någon får reda på det.

Ofta drömmer jag att jag uppfinner saker bl.a. ett multiverktyg med svänghjul som är helt mekaninskt och inte behöver el samt en pormaskborttagare som funkar ungefär som en tännsug :gnissla

Dessutom har jag återkommande platser i de lite mer dramatiska drömmarna som till exempel en ganska rutten idrotsläktare som är uppbyggd av burtonrör och där jag som "unge" springer omkring under med andra barn medan föräldrar sitter på läktaren och kollar något jippo. I ena änden av läktaren finns i stället för burtonställningen ett betongfundament med en liten ingång som är en lång, krokig, smal gång som leder till vårat H-Q. När jag kryper in där fastnar man hela tiden i olika obekväma och trånga vinklar men eftersom jag vet att jag varit där inne försöker jag krypa vidare.

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Min bästa dröm gick ut på att jag var en skiva av en potatis, som låg perfekt sked med en annan skivad potatis.
Vi låg där i gratängen och göttade oss i grädden och den smälta osten. Fan, vad jag njöt.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Bra tråd! Jag drömmer sjukt mycket men oftast så vansinnigt att jag är orolig att bli inspärrad om någon får reda på det.

Shit..då lider du förmodligen av samma åkomma som mig. :eek:

Det är väl satan vad drömmar kan innehålla allehanda tokigheter.

Vissa är förstås trevligare än andra. T.ex drömde jag en gång att jag köpte Valentino Rossis gamla avlagda löparskor. :) Det var en trevlig dröm.

Ber att få återkomma i drömärendet.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Det är samma här. Man tjänner sig lätt utvecklingsstörd ibland när man vaknar. Det blir ju inte bättre när man tittar i spegeln heller... :näsblod

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
jag brukar ofta drömma samma sak då jag ska somna in....
Drömmer att jag står på en brygga en fin sommar dag och heltplötsligt tappar jag balansen och ramlar ut i vattnet. Fan vad jag sprattlar till för att sedan kunna somna på riktigt.

Bara jag så har sådana skumma insomningsdrömmar?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Visserligen inte inatt, men för en tid sedan hade jag en vecka där varje natts dröm hade ett återkommande tema: Postapokalyptiskt samhälle med någon form av monster (typ zombies), och varje natt slutade med att jag skar halsen av mig:va Typ, varje natt sket det sig så totalt (antingen blev man omringad av zombies och hade helt enkelt ingen annan utväg, eller så blev man obotligt plågsamt och hastigt sjuk eller liknande) att mitt enda val var att ta livet av mig, så varje natt i en veckas tid skar jag halsen av mig. Och ni vet hur man i vanliga drömmar vaknar när man gör sig illa, ramlar eller rentav dör? Icke sa nicke, jag fick minsann känna på hur det var att gurgla sitt eget blod och sakta kvävas på det/förblöda ett par gånger om...:gnissla Det var ganska obehagligt:näsblod

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Jag drömde inatt att jag hade ett eget litet krig mot en skitstor gräshoppa, eller den var typ 10cm och skitstor!
Jag var beväpnad med en sprayburk radar och den hade ingenting, men småkryp är skitäckliga och den spelade helt klart på det!
Efter att ha lyckats undkomma gräshoppan ett tag lyckades jag ta mig in i huset, dock så slank den onda gräshoppan med men jag fick ner den på marken och utdelade en dödlig dusch radar så den låg och kravlade på golvet. slut. Riktigt obehagligt dedär

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag vaknar alltid med stånd, så jag önskar att jag kunde minnas mina drömmar :(

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Min bästa dröm gick ut på att jag var en skiva av en potatis, som låg perfekt sked med en annan skivad potatis.
Vi låg där i gratängen och göttade oss i grädden och den smälta osten. Fan, vad jag njöt.

:rofl

Fast det låter faktiskt sjukt nice!

Själv kommer jag sällan ihåg drömmar numera.

Men för några år sedan sov jag hos mitt ex (precis blivit tillsammans) och hade någon dröm som slutade med att jag föll utför ett stup och dog.
Det är inte särskilt trevligt att vakna med en riktigt geniun känsla av ångest. :näsblod

Önskar att jag kom ihåg mina drömmar bättre, det är säkert mycket kul man missar!

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag intresserade mig för lucida drömmar för ett tag sen och lyckades få två stycken, sedan rann det ut i sanden

I den ena flög jag bara och njöt, i den andra surfade jag på ett hav av kokain då det var det första jag kom på när jag insåg att jag drömde.

Någon som pysslar med lucida?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Drömmer nästan varje natt, och kommer oftast ihåg drömmarna också. I natt drömde jag att jag av någon underlig anledning hade hamnat i ett vattenhinder på en terrängbana (jag hade inte hästen med mig, så jag vet inte hur jag hamnade där). Jag kunde inte ta mig upp, för kanterna varför höga, och alla idioter som var där och red sket fullkomligt i att jag låg där,så jag fick trycka mig mot ena kanten för att inte hästarna skulle landa på mig. Min ena stallkompis var med och red där, och när jag vaknade kändes det så verkligt att jag ville ringa och skälla ut henne. :)

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Drömmer nästan varje natt, och kommer oftast ihåg drömmarna också. I natt drömde jag att jag av någon underlig anledning hade hamnat i ett vattenhinder på en terrängbana (jag hade inte hästen med mig, så jag vet inte hur jag hamnade där). Jag kunde inte ta mig upp, för kanterna varför höga, och alla idioter som var där och red sket fullkomligt i att jag låg där,så jag fick trycka mig mot ena kanten för att inte hästarna skulle landa på mig. Min ena stallkompis var med och red där, och när jag vaknade kändes det så verkligt att jag ville ringa och skälla ut henne. :)

Alla drömmer alla nätter!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag intresserade mig för lucida drömmar för ett tag sen och lyckades få två stycken, sedan rann det ut i sanden

I den ena flög jag bara och njöt, i den andra surfade jag på ett hav av kokain då det var det första jag kom på när jag insåg att jag drömde.

Någon som pysslar med lucida?

Jag var stjärngosse på Lucia när jag var liten, men det var länge sedan nu :rolleyes:

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
oneflew.jpg

Smagatusk

Guest
Typ, varje natt sket det sig så totalt (antingen blev man omringad av zombies och hade helt enkelt ingen annan utväg, eller så blev man obotligt plågsamt och hastigt sjuk eller liknande) att mitt enda val var att ta livet av mig,

Kuggat på några tentor eller? :D

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...