GuW har en bra poäng och jag är en hoarder själv så jag klandrar dig inte men jag tror det är viktigt att du inte känner dig pressad att göra klart prylarna för i så fall är jag rädd att projekten bidrar till att du mår dåligt. Nu menar jag inte att det är på det viset, du kanske gillar och trivs med och veta att du inte kommer bli sysslolös på ett tag.
Och kanske försöka var fokuserad på det projektet du jobbar med tills det är klart. Ofta blir det ju halt i ett projekt för att man måste vänta på delar men och då är det ju bra att ha nästa projekt klart för sig men att man direkt återgår till att slutföra projekt A när man får prylarna som saknas.
Absolut, och jag ska varken försöka förklara eller komma med undanflykter. Jag samlar på mig prylar, och jag har egentligen fler projekt än jag hinner med inom överskådlig framtid. Så är det, och jag vet om det. Tror dock inte att jag har ett problem, ännu
Det är inte så att jag shoppar hejvilt, tar lån för att finansiera inköpen, fyller den lilla bostadsyta jag har med skit så att jag inte själv får plats och förstör mitt liv genom att shoppa prylar. Det är bara det att jag köper sånt som intresserar mig när jag känner att tillfället är bra, och i gengäld är det många prylar som jag verkligen vill ha som dröjer flera år innan jag faktiskt köper dem just för att jag väntar in rätt objekt. Fjäderhammaren exempelvis, det har jag önskat mig en i ca 12 år och jag köpte den först nu för något år sedan när jag hittade en svinbillig till salu i grannbyn. Har inte sett någon jämförbar, vare sig i pris eller skick, till salu varken före eller efter så där känner jag helt klart att jag prickade rätt tillfälle att handla. Och ja, många av mina projekt har jag nog köpt på mig av just den anledningen... Egentligen har jag projekt så det räcker och blir över, ingen som helst brist på saker att pyssla med. Men har jag ett intresse och det råkar dyka upp ett bra objekt till rätt pris så köper jag det, för passar jag inte på där och då så kommer det antagligen kosta mig desto mer när/om jag bestämmer mig för att dra igång just det projektet. Sen får det bli stående tills jag känner för att pyssla med det, och vid det laget slipper jag leta efter lämpligt utgångsobjekt samt betala för det.
Någon press känner jag inte, jag har ingen som helst brådska att bli klar med några av mina projekt
Visst vore det kul att ha en del av dem färdiga, men de gör som sagt inte ont där de står. Alla är ju inte obrukbara heller, pontiacen exempelvis kör jag regelbundet även om jag på sikt vill ge den en bättre lack och lite annat. Det som brådskar mest är ju båten, den känner jag att jag måste få hem så jag har närmre till den och kan pyssla ordentligt för situationen med den är ohållbar. Har ju 2.5 timmar enkel väg upp till båtplatsen, så det blir en snabbtur när man har en helt ledig dag och även då hinns det knappt med någonting förrän man måste köra hem igen... Men annars så gör jag verkligen bara det jag känner för när jag känner för det
Nu var det dock inte meningen att kidnappa tråden och göra den till någon slags psykoanalys av mig, jag ville bara bjuda på mig själv och dela med mig av det jag har för mycket av i enlighet med trådämnet som vi kanske bör återgå till