Det här kan bara inte vara sant, jävla satans helvete

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ursäkta ordval men om ni följt min tidigare tråd så blev min hoj stulen. Efter 1003020 timmar med elände så fick jag tillbaka den. Nu (undertiden) jag var vaken, blev den stulen igen, den var parkerad utanför dörren (under taket) med två lås, ett kedjelås genom hjulet och ett skivbromslås båda med 4 stjärnor eller mer.

Det som måste hänt är alltså att fyra personer bokstavligt talat lyft hela hojen och burit den 10 meter in i en skåpbil klockan 12 på natten där folk ser dom utanför mitt hus......

Jag vill bara lägga mig ner och gråta nu. Jag har harft så mycket problem, kostnader och tid.... och så händer det här, det kan inte vara sant. Jag vill bara gråta.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Cyklar bokstavligen till polisstationen nu. Mitt i natten, någon timme efter att hojen blev stulen igen.

segisen

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2012
Hoj
honda hornet 600, suzuki gsxr 600
fan va surt! lider med dej...
du får börja göra som mig och ha den inomhus 3meter från sängen

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
........................................... funderar starkt på att lämna den här jävla skithålan och åka hem till Sverige.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Kan inte sova, skakar av ilska. Alldeles för många tankar, varför, hur, den var låst, utanför dörren, jag var vaken. Är så otroligt arg.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Fyfan stackarn .. Hur blev den stulen förra gången.. Kanske är samma förövare

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Man kan ju tycka att det är ett märkligt sammanträffande att du fick hojen stulen igen efter så kort tid. Men det var nog stundens ingivelse för någon. Tänk på att det inte finns några lås i världen som hindrar en dedicerad tjuv. Jäkligt tråkigt att du får ta en vända till med försäkringsbolaget och all annan tidsödande ältande om varför du blev drabbad igen efter så kort tid etc.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Bara att hoppas att hojjen aldrig mer dyker upp så att du kan inleda nästa säsong med att köra en ny hoj :)
Man måste försöka se de positiva som kan komma ut av allt elände.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Man kan ju tycka att det är ett märkligt sammanträffande att du fick hojen stulen igen efter så kort tid. Men det var nog stundens ingivelse för någon.
Inte märkligt alls, tyvärr.
Det finns statistik som säger att blir man en gång drabbad ökar risken markant att det skall upprepas.
Ett hus i närhten hade två inbrott på knappt två veckor Endast detta hus drabbades...
En fd arbetsplats rensades på datorer. När de nya kom stals de också innan de ens blev uppackade..

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Lider med dig.

Tyvärr verkar det ju som att det inte spelar någon roll vad du gör, hojen blir stulen ändå. Kanske inte bästa området att parkera en hoj på gatan på? Kanske lika bra att du väntar med hoj tills du flyttat hem till Sverige igen, för att bespara dig mer lidande? Bara en tanke..

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
CBR600F, CRF1000L, "NR750"
Kan inte sova, skakar av ilska. Alldeles för många tankar, varför, hur, den var låst, utanför dörren, jag var vaken. Är så otroligt arg.

Såja, andas nu!
Ta en stor konjak och försök släppa eländet.
Jag blev själv av med hojen precis när säsongen skulle börja (var ett tag sen nu...1994) och det kändes som livet tog slut.
Men guess what? Det gjorde det inte. Bara ett av livets alla små hinder som man får ta sig igenom.
(och ärligt talat ett, i ett större perspektiv, litet problem. Tänk om du få ett besked att du fått en obotlig sjukdom...)
Alltså:
Släpp eländet, gå vidare, se fram emot nästa säsong istället.:tummenupp

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Lider med dig!:krama

Men, har sagt det förut och tåls att sägas igen. Installera en GPS-puck i hojen!!:fakta

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Fan va surt ! :gnissla

Tjacka en BMW Scarver som nästa hoj så slipper du få hojjen stulen iaf :fakta

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Surt, lider med dig!
Blev själv av med min i slutet av April :gnissla och var utan hoj i nästan 1,5 månad när suget att köra var som störst ... och ja, de har varit på den igen, men nu är den kedjad vid en pelare och har larm, så då var det väl inte lika lätt att sno den.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Surt som fan. :/
Ett tips är att investera i ett larm till nästa hoj, och positionering.
Lite truppminor hade varit najs om det var lagligt med...

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Trist!
Trist land :(

Trampat runt i dom flesta länderna i europa, både på den västra sidan och östra. Holland är det enda landet där jag blivit bestulen....

Var inget allvarligt för min del, mer än ett regnställ. Blev dock så jäkla sur och kände mig kränkt, så pass att jag åkte omedelbarbums hem. Sen dess undviker jag det landet, åtminstone att stanna.....

Res hem, eller ha med dig bara det du har på dig så länge du är där.....

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
Först: Så jäkla nedrigt, x2

Jag har funderat en del på det här, verkar som att just själva lyftet är svårt att göra något åt, det man hade velat är ju att förvägra enkla lyftpunkter. Det är ju inte världens enklaste pjäs att bära iväg med om man inte är ett helt crew.

Jag är inne lite på ngt vasst eller spetsigt man kan montera längs de bästa lyftpunkterna, löser ju inte problemet helt men det blir iallafall inte enklare att knalla omkring med.

Det är dags att bli lite mer gammaltestamentlig, höja insatsen med lite sköna försåtmineringar. Ser hellre att de slår itu bågen och lämnar handen i pant.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...