Det här kan bara inte vara sant, jävla satans helvete

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
Jag tror att jag skulle kunna komma runt det problemet med en ganska lätt metod, om någon har lust att sponsra med en kätting och en avbitare kan jag testa och se om det funkade.
Tänker inte skriva hur här däremot, känns onödigt att ge tips till tjuvar...

Ja man kan ju tänka ut ett par varianter på att komma runt det. Man brukar ju landa i att (tyvärr) det som gäller är att göra ens egen hoj svårare att norpa än någon annans/och att fördröja stölden.

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Lider med dig :gråta

Men annars så kan du sätta upp en sån ovanför din mc ;)
Response-To-Alarm-Sign-S-7400.gif

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag blir så trött, åter till allt pappersarbete.. Urgh

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Visar varför det är viktigt att få kedjan bort från marken så att man inte kan stödja cuttern mot backen. Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.
Vad skulle det ha för betydelse om växeln är i och du tar kopplingsgreppet? Det är ju bara att lirka lite med växelspaken så ramlar växeln ur. Det vore i så fall mycket smartare att ta kopplingsgreppet OCH växelspaken. Det blir ett jävla skruvande bara, och i ärlighetens namn, det är rätt lätt att vrida på axeln till växeltrumman med en polygrip/rörtång.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Nej, det tar säkert 20 sekunder att knipsa av en 12mm kätting.
http://www.youtube.com/watch?v=WOoEWv_QAio

Larm och spårsändare med flera olika positioneringssystem. Kätting är bara till för att hindra de allra mest oerfarna tjuvjävlarna.

Jag skrev fel, det är 14mm länkar på detectolåset, men hur som haver så måste man ha en bultsax som är modell större, vi säger >1m skaft på om det ska gå o knipsa, inget man smyger runt med. Sedan sitter ju detectolarmet stabilt runt skivan och det låset är jäkligt känsligt, räcker med att peta på däcket så går det av (o visst fan borde man hinna ifatt 4 gubbar bärandes på en hoj om man sitter 10m ifrån?

Verkar vara ett tråkigt område hojen står i dock :S

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
När jag bilade till Amsterdam fick jag rådet att ta allt av värde ur bilen och lämna den olåst.

Glassplitter från bilrutor på i stort sett varenda gata vittnade om anledningen till detta råd.

Holland är helt enkelt fullt med tjuvar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är inne lite på ngt vasst eller spetsigt man kan montera längs de bästa lyftpunkterna, löser ju inte problemet helt men det blir iallafall inte enklare att knalla omkring med.
'

Lyftpunkter? Det de gör när de snor tunga hojar är att de kör ett järnrör igenom varje fälg, sen lyfter 2p på varje sida. Lite svårt att eliminera hjulen. Skulle väl vara om man har "solida" fälgar, dvs inga ekrar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skrev fel, det är 14mm länkar på detectolåset, men hur som haver så måste man ha en bultsax som är modell större, vi säger >1m skaft på om det ska gå o knipsa, inget man smyger runt med. Sedan sitter ju detectolarmet stabilt runt skivan och det låset är jäkligt känsligt, räcker med att peta på däcket så går det av (o visst fan borde man hinna ifatt 4 gubbar bärandes på en hoj om man sitter 10m ifrån?

Verkar vara ett tråkigt område hojen står i dock :S
Japp, larmet är det enda som möjligtvis hjälper. Det tar väl drygt 10-15 sekunder att hiva på hojen på ett släp eller in i en van, så du har väl 40 sekunder på dig att hinna ut och stoppa dem om det är skickliga tjuvjävlar.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Inför framtiden;
1. Gå Krav-maga lektioner till du kan tillräckligt
2. Köp gps/radio tracker
3. Återbörda det som är ditt
4. Om samma kräck dyker upp och ska hämnas mosa alla som dyker upp
5. Bli känd som Chuck Norris/Bruce Lee/The Ghost/The Assassin, nu vill nu ingen bråka med dig längre
6. Fuck bitches
attachment.php

:yoparty :rofl

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Skulle du ta upp jakten?

Väldigt svårt o säga hur man reagerar, men ett larm är mest för att avskräcka och om dom dessutom vet att du är hemma så kanske dom avbryter? Skulle jag o 3 polare bära på 230kg motorcykel o nån kommer springande med ett baseballträ skulle jag nog avbryta det jag höll på med, men det är så klart en risk att springa ifatt tjyyyven, sånt äckligt folk kan ju vara beväpnade med något.

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
:va
Det är ju bara att peta ur växeln om man vill leda bort hojen.
Går även hyggligt att köra utan kopplingshandtag/wire.
Kräver lite planering, men funkar.
Har själv kört ett antal mil (i stadstrafik) med brusten kopplingswire.
Inte roligt, med det går.

:hej
/e

får man fråga hur man gör från stillastående? ska man springa dem första metrarna tills man uppnår 1ans hastighet på tomgång? eller sparkar man och gasar helvette?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Köp en GPS tracker och ett riktigt larm som även tjuter i fjärrkontrollen så du märker direkt när det är någon som håller på med den.. Man kan tycka att det inte ska behövas, men i samhället vi lever i så är det tyvärr nödvändigt.

Beklagar stölden, måste verkligen kännas piss =(

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
får man fråga hur man gör från stillastående? ska man springa dem första metrarna tills man uppnår 1ans hastighet på tomgång? eller sparkar man och gasar helvette?

Man döar den på ettan och sen puttar man samtidigt som man drar starten.

Har jag hört.....................

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
Inför framtiden;
1. Gå Krav-maga lektioner till du kan tillräckligt
2. Köp gps/radio tracker
3. Återbörda det som är ditt
4. Om samma kräck dyker upp och ska hämnas mosa alla som dyker upp
5. Bli känd som Chuck Norris/Bruce Lee/The Ghost/The Assassin, nu vill nu ingen bråka med dig längre
6. Fuck bitches
attachment.php

:yoparty :rofl

Check på alla punkter. :smasha

Angående lyft: ja, det är just hjulen som sätter käppar i sig själv... Bokstavligt. :rofl

Sen ska man ju inte utgå från att tjuven alltid har hela arsenalen och låta det vara en anledning att inte göra något. Allt som inte är som man förväntar sig leder till att stölden förlängs. Det finns lösningar på allt, men de ska likväl utföras. Och förhoppningsvis leder varje sekund till att "Chuck Norris/Bruce Lee/The Ghost/The Assassin" närmar sig, dvs om han kan slita sig från sina bitches :tuttar

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Visar varför det är viktigt att få kedjan bort från marken så att man inte kan stödja cuttern mot backen. Min favorit när jag parkerar ute: Lägg den i växel och ta kopplingshandtaget med.

Ehum, hur hindrar det nån att bära iväg med hojen? (efter att dom kapat kedjan som satt runt lyktstolpen och hojen)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC