det här med att hälsa..

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Låg bakom 2 stycken hojar igår..äldre gixxers tror jag..och dom mötte massor av hojar....va fan ingen som hälsa...är det verkligen så många som gör det?...

btw så såg ja en HD kille släppte styret med båda händerna och höll sig på hjulen :D

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Jocke W skrev:
Låg bakom 2 stycken hojar igår..äldre gixxers tror jag..och dom mötte massor av hojar....va fan ingen som hälsa...är det verkligen så många som gör det?...

btw så såg ja en HD kille släppte styret med båda händerna och höll sig på hjulen :D

Man skall väll hälsa om man kan, det tillhör väll att åka båge :va

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
I går åkte jag 25mil från Skara till Norrköping. Jag hällsar alltid på alla, men de som kör H-D eller liknande vägrar ju att hällsa på en som kör race-hoj. Bara två av ca 10 glidare jag hällsade tillbaka. Men jag ger inte upp, jag hällsar vidare :D

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag bor i Sollentuna och jag försöker hälsa mot så många jag kan. Men jag håller med om att det är inte ofta någon hälsar tillbaks här. Jajja, vi får fortsätta kampen om den trevliga vinken :hej

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Får väll skaffa en skylt som du kan dra upp när dem inte hälsar

"LÄR DIG HÄLSA FÖRFAN!" ellern ått :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Farsan min körde före mig på sin CBX igår, några mötande hälsade bara på mig, det är lite fånigt tycker jag, hälsar bara sporthojare på sporthojare?!

Skitskraj Mike

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
GSX-R 1000k4
exakt

tycker oxå de e förjävlingt.. åkte runt igår o hälsade på hur många glidare som helst.. 2/10 hälsade kanske, till slut gav jag upp för o testa om nån hejade först.. INTE DÅ! va e de för jävla stil!?? ska ut idag o prova igen.. :mad:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
:hej Slutsats: Alla MÅSTE hälsa på alla med motorcyklar för att skapa bra en stämning i trafiken. :hej

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag brukar hälsa på alla jag ser, de allra flesta hälsar tillbaks :hej
Undantaget är dom där jättetuffa grabbarna på HD... Dom är ju så tuffa så det är löjligt att hälsa, eller hur? :rolleyes: :dummer

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Ehhh... Jag hälsar inte... :rodnar
Kör iochförsig varken sporthoj eller glidare...
Hoppas man e ursäktad under tiden man övningskör... :(
Sen ska det jävlar i det fladdras vilt med både armar och ben när jag ser tvåhjulingar...
:hoppa :hoppa :hoppa

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
NSR_Martin skrev:
Jag brukar hälsa på alla jag ser, de allra flesta hälsar tillbaks :hej
Undantaget är dom där jättetuffa grabbarna på HD... Dom är ju så tuffa så det är löjligt att hälsa, eller hur? :rolleyes: :dummer

Dom e för rädda för o släppa taget om styret! Jag blir så lycklig när jag ser en annan som delar mitt intresse så jag hälsar oavsett vad dom åker för något bara det är 2 hjul i backen så räcker det för mig :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
hocke skrev:
Dom e för rädda för o släppa taget om styret! Jag blir så lycklig när jag ser en annan som delar mitt intresse så jag hälsar oavsett vad dom åker för något bara det är 2 hjul i backen så räcker det för mig :)

Det är väll så, vissa anstränger sig lite och lyfter på fingrarna och hälsar på så sätt utan att släppa styret :gnissla

Jag har nog hälsat på varenda hoj jag mött, hehe...Bara ett fåtal HD-snubbar som inte hälsat tillbaks...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Medin skrev:
I går åkte jag 25mil från Skara till Norrköping. Jag hällsar alltid på alla, men de som kör H-D eller liknande vägrar ju att hällsa på en som kör race-hoj. Bara två av ca 10 glidare jag hällsade tillbaka. Men jag ger inte upp, jag hällsar vidare :D

Man får ju planera sin hälsning lite.
Gamla gubbar som kör custom måste man hälsa tidigt på aå dom kan hälsa tillbaka i lugn och ro utan att ramla av hojen. Och hälsar dom inte tillbaka kan man ju alltid köra ikapp dom och knacka dom på axeln och därefter ta dom i hand. :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dom enda som inte hälsar är inskränkta glidarförare som vill att man ska tro att de tillhör nåt kriminellt MC-gäng :kocko

Klart det kanske inte behövs mitt inne i stan, men annars hör det till god sed att hälsa.

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Här på den övre delen av västkusten hälsar då alla på varandra,
till och med Mc snutarna vinkar glatt när man möter dom långt över hastighetsgränserna. Kanske är nånting med luften ?
Tycker det är lite det som är gemenskapen med att köra hoj, dom åren jag har kört så har jag haft den insynen att hoj folk hälsar på hojfolk. Men visst, det finns ju olika versioner av "hälsa", vissa vevar med armen så man kan tro det är humlor i hjälmen på dom, andra gör ett avslappnat lyftande av 3 fingrar på vänsterhanden, och det räcker =)

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
Att HD-åkare inte hälsar beror nog på att det är lika svårt som att köra skottkärra med en hand!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy