det här med att hälsa..

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
skummigt allstså, jag tycker att 90procent av alla som kör hoj hälsar tebax. Även Killarna från HA gör det juh.

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
hmm.
Jag hälsar glatt på de flesta hojar jag möter, så länge jag kan göra det utan att köra av vägen. Och jag tycker att nästan alla hälsar tillbaka, visst är det nån enstaka som inte gör det men det kan ju faktiskt va så att han inte ens märkte att han mötte en hoj överhuvudtaget.
Jag tycker att hälsandet mellan oss hojåkare är underbart, så fortsätt hälsa på varandra nu!
:banana

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
det är trevligt när man "vinkar" till varandra på något sätt....kul att mc förare håller ihop...fast jag håller med om att vissaglidare är riktigt dåliga på det...ajaj på er...god natt 06:45 :fyllisar

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Hälsar alltid... :) och folk hälsar faktiskt nästan alltid tillbaka... men är det någon som INTE hälsar tillbaka så kan du ge dig fan på att han åker Harley Parkinson.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Har alltid hälsat när det är läge, det kommer jag fortsätta med oxå.
Men var och en väljer juh givetvis själv, får man ingen vink tillbaka så förstör inte det min dag iaf.
//Tobbe

Mika

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
ZX6R
Hur ska man hälsa när man möter 10 hojar på rad :va
Själv så håller jag ut handen tills sista bågen susat för bi, kan dock bli lite jobbigt om man möter 100 st. :eek:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Klart man hälsar. Gemenskapen mellan hojåkare är härlig. Det är som gemenskapen mellan seglare. Sitter man i segelbåt hälsar man glatt på alla seglare, kör man hoj hälsar man glatt på alla hojåkare.

Sen att inte alla jävlar hälsar tillbaka får man skita i, hälften av gångerna lär de ha missat hälsningen pga att de ser något konstigt bakom krönet eller nått sånt. :D

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Jag hälsar alltid :hej :hej :hej och allt blir mycket roligare :D :tummenupp

Olleminator

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
CBR 600F -98
Poppo.

Brukar försöka hälsa på MC-polisen när jag kör, har inte fått en enda vink tillbaka... Släpp kylskåpet Farbror Blå!!!

Att få vänliga vinkar av alla andra hojåkare är så fruktansvärt RÄTT!! När man kom ut på vägarna efter uppkörningen började man ganska snabbt förstå att glidare inte gärna vinkar tillbaka... :fatta! Även om man fortsätter och hälsa på glidare så växer min tro om att dom ser ner på en, bara för att man kör sport...

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Olleminator skrev:
Brukar försöka hälsa på MC-polisen när jag kör, har inte fått en enda vink tillbaka... Släpp kylskåpet Farbror Blå!!!

Tycker MC-snutarna brukar hälsa tillbaka, iaf om man kommer i 'rätt' hastighet. :D

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
klart man hälsar, om man inte kommer i väldigt dumt läge vill säga, hälsa e ju bra för magen! :hej :yoparty

Finns det inte nåt forum för glidar hojar där vi kan påpeka att vi gärna hälsar på dom oxå! att det skulle va mkt trevligare om dom oxå hälsade?!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
bmwjohan skrev:
jag hälsar alltid. jag tycker att det kanske är 20% som hälsar tillbax. inte mer.

idag hälsade jag på ett gäng glidarhojar. jag låg på tanken och pressade 200+, ändå så släppte jag lite med vänsterhanden och vinkade. ingen vinkade tillbax :mad:

Översättning: 70km/h i uppförsbacke, glidarhojjarna var i själva verket mopeder med högt styre. :7peta

Tycker man ska hälsa även på 125-förare, upplevde att det blev betydligt fler som hälsade på en när man bytte till större cykel. Däremot blev det lika/sämre bland de som åker custom.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Klart man hälsar på alla med mc, har iofs lagt märke till samma sak som dom flesta här....glidare hälsar inte speciellt ofta tebax :FU

Var ute igår och jag tror varenda kotte jag mötte hälsade, t.o.m "spättan" som åkte bakpå med nån har jag för mig körde ut näven :tummenupp

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
ja just det!

Mika skrev:
Hur ska man hälsa när man möter 10 hojar på rad :va
Själv så håller jag ut handen tills sista bågen susat för bi, kan dock bli lite jobbigt om man möter 100 st. :eek:

har oxå funderat på hur man ska bete sig i en sådan sits. jag kom till slutsatsen att göra som dig! så vi får hålla ut! ut med näven!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hälsar på alla utom glidare... men om de hälsar först så hälsar jag tillbaks

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...