Silwer
för******
Nu ska man väl inte dra för stora grejor på saken då jag hade en DT 125 ypvs som med Gianelli blev accsnabbare och då slog hojar den förlorat mot i acc tidigare, men samtidigt blev registret smalare och det var svårt att hålal hojen i dragläge över växlarna och jag slet slut på motorn fort då den varvade mätarn ut.
Nåväl, jag läste nämligen ett test där de testade NSR 125 med de olika effektrör som fanns/finns på marknaden, det var iaf en 3 olika, de körde den i bänk helt enkelt.
Många tänker ju tat det bara är att slå på ett effektrör så går hojen som ett skott.
Men gissa vilket rör som gav högst effekt med motorn i originalskick förutom bestyckning?
Jo..........originalröret, förklaringen var att tillverkaren har enorma resurser att bygga ett bra anpassat avgasystem till sin hoj jämfört med en enbart avgastillverkare som vill hålla rimliga priser.
Så de fick fram att om man inte vässade hela serien från insug genom cylinder och sen bytte rör så var det totalt bortkastade pengar förutom att visa rör ändrade effektkurvan så som Gianellit gjorde på min gamla DT.
Ett intressant test får jag säga, gjort nångång tidigt 90-tal.
Så särsklt om man inte omfattas av extremt ljudstrypna 2taktare så kan man knapast förvänta sig mer effekt med ett trimrör per definition.
Det måste till mer delar i kedjan.
Nåväl, jag läste nämligen ett test där de testade NSR 125 med de olika effektrör som fanns/finns på marknaden, det var iaf en 3 olika, de körde den i bänk helt enkelt.
Många tänker ju tat det bara är att slå på ett effektrör så går hojen som ett skott.
Men gissa vilket rör som gav högst effekt med motorn i originalskick förutom bestyckning?
Jo..........originalröret, förklaringen var att tillverkaren har enorma resurser att bygga ett bra anpassat avgasystem till sin hoj jämfört med en enbart avgastillverkare som vill hålla rimliga priser.
Så de fick fram att om man inte vässade hela serien från insug genom cylinder och sen bytte rör så var det totalt bortkastade pengar förutom att visa rör ändrade effektkurvan så som Gianellit gjorde på min gamla DT.
Ett intressant test får jag säga, gjort nångång tidigt 90-tal.
Så särsklt om man inte omfattas av extremt ljudstrypna 2taktare så kan man knapast förvänta sig mer effekt med ett trimrör per definition.
Det måste till mer delar i kedjan.