Det här skulle jag inte betrakta som ett tonårshyss

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Sv: Det här skulle jag inte betrakta so ett tonårshyss

Nä, något hyss är det inte, snarare sabotage.

Vem påstår att det skulle vara ett tonårshyss?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
När jag bodde i Göteborg så var det massa sånt ett tag.

Det slutade med att en tjej som satt passagerare fick en tegelsten igenom rutan och prickade henne i ansiktet med ganska rejäla skador som följd.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
2008 i Tyskland kastade några idioter en 6-kilos stubbe från en viadukt som dödade en 33-årig tvåbarnsmamma som satt i passagerarsätet. Barnen satt i baksätet.

Om de som gör sådant här inte medvetet vill göra illa folk så är de helt enkelt för dumma för att förstå bättre. Hyss är det i alla fall inte.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Mordförsök och inget annat är vad det är. Oavsett gärningsmannens ålder.:huvet

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det där gjorde några jag känner när dom var typ 14, men dom la ett järnrör på vägen mitt i natten. Det var becksvart och järnröret slog igenom golvet på bilen som kom farandes. Idioter :gnissla

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det där gjorde några jag känner när dom var typ 14, men dom la ett järnrör på vägen mitt i natten. Det var becksvart och järnröret slog igenom golvet på bilen som kom farandes. Idioter :gnissla

Där jag växte upp fanns det ett tio meter högt hopptorn vid en badplats och varje år inspekterade dykarna botten. Varje år hittade de allehanda metallskrot under hopptornet och vid flera tillfällen hittade de spett och metallrör som satts fast i botten...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nä, något hyss är det inte, snarare sabotage.

Vem påstår att det skulle vara ett tonårshyss?

Ingen påstår det. Jag skriver att det inte är det redan i rubriken. Att bara stå och kasta snöbollar på bilar tycker jag man är för gammal för om man kommit upp i tonåren. Det är möjligtvis några småbarn kan hålla på med. Kastar man ner ett järnrör mot en kommande bil förtjänar man nästan att bli nedkastad själv av den som kommer på dem på bar gärning. Åtminstone om man kommer upp i en ålder där ens förstånd är tillräckligt för att förstå vad man gjort.

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Där jag växte upp fanns det ett tio meter högt hopptorn vid en badplats och varje år inspekterade dykarna botten. Varje år hittade de allehanda metallskrot under hopptornet och vid flera tillfällen hittade de spett och metallrör som satts fast i botten...

Klassisk skröna, finns i alla städer och alla orter. Vilka dykare skulle inspektera botten? Det som är roligt är att du fortfarande tror på det!

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Hmmm....
Jag och min tjejkompis lade 5-öringar på pendeltågsspåret.
Jefflar vad det fladdra i byxbenen när tåget drog förbi.
Blev stora pengar.

Dock inget tonårshyss, vi var bara 6 år. :fakta

Dagens ungdom. :rolleyes

:hej
/e

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Klassisk skröna, finns i alla städer och alla orter. Vilka dykare skulle inspektera botten? Det som är roligt är att du fortfarande tror på det!

Det råkar faktiskt vara sant. I min gamla hemstad genomsöker Dykarklubben ALLA kommunala/allmänna badplatser. Jag jobbade med två av dykarna. Och ja, de har hittat allt möjligt nedanför hopptornet. Dock inga järnrör, men andra ting som skulle kunna orsaka stygga skador.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Den lokala dykklubben brukade (brukar?) ha hand om skötseln av badplatserna.
Järnrör och pålar har förekommit över hela landet i vågor (phun).
Så fort det kommer en artikel i en tidning, så sprider sig fenomenet.
Folk (ungdummar) är inte så dumma som man tror.
De är ännu dummare.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Finns folk som lägger ut spikbrädor på barnstränder, så varför inte vägskyltar på hoppplatser?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Den lokala dykklubben gjorde det årligen. Jag måste ätit bra svamp eftersom jag stod på bryggan och såg när de lyfte upp cyklar och annat som dumpats...

De brukade även ha en "skrotsamlartävling" i hamnen som gick ut på att få upp så mycket cyklar och kundvagnar och dylikt.

Edit:
Var bara tvungen att göra en snabb Googling för att se om badplatsinspektion med dykare var något udda för just vår kommun men det verkar ju relativt vedertaget..

Mölndal:
"Säkerhet och skötsel
Inför badsäsongen kontrollerar en dykfirma botten vid alla badbryggor. Dykfirman säkerhetsbesiktar bottnarna och rensar från skräp."

http://www.molndal.se/medborgare/up...badplatser.4.16eccd66132d06f521880006578.html

Allingsås:
"Inför varje säsong kontrolleras badbryggorna av dykare som samtidigt söker av botten"
http://www.alingsas.se/uppleva-gora/aktiviteter-friluftsliv-och-sport/badplatser

Skellefteå
De kommunala badplatserna bottenrensas varje år och kontrolleras av dykare innan varje säsong.
http://www.skelleftea.se/default.aspx?id=13538&refid=76328

Ale kommun
"Vi använder bland annat dykare som städar och kontrollerar bottnarna. "
http://www.ale.se/uppleva-och-gora/fritid-och-idrott/fritid-och-motion/badplatser.html

Högsby kommun
"Anledningen till att hopptornen stängdes var att man upptäckte två träpålar vid Gösjöbadets hopptorn i torsdags kväll.....
...
..
Före badsäsongen gjorde dykare den sedvanliga kontrollen vid badplasterna. "

http://www.barometern.se/nyheter/hogsby/dykare-for-tredje-gangen-vid-gosjobadet-i-sommar(820293).gm

Edit:
Google hittade även ett väldigt gammal klubbtidning från någon dykklubb i Täby.
dyk.jpg

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hmmm....
Jag och min tjejkompis lade 5-öringar på pendeltågsspåret.
Jefflar vad det fladdra i byxbenen när tåget drog förbi.
Blev stora pengar.

Dock inget tonårshyss, vi var bara 6 år. :fakta

Dagens ungdom. :rolleyes

:hej
/e

Lägga mynt på tågspår har jag också gjort. Har även likt Lucky Luke lagt örat mot spåret för att försöka höra när tåget kommer. Då var man inte så gammal och förståndet inte så välutvecklat. Man fick ju aldrig någon idé att sätta något stort hinder framför järnmalmstågen som det rörde sig om. LKAB hade nog inte varit så nöjd på en då :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Utveckling:
När jag var liten så lade vi mynt på rälsen och fick stora pengar.
I grannbyn satte de en hund på spåret och fick stora försäkringspengar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det är ganska vanlig skröna att det bara är en skröna.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO