Det har hänt. På allvar alltså!

MikkE

Guest
Tycker att jag mkt väl kan kosta på mig att skriva satans massa så ni får läsa om mitt.. eh... Äventyr!?

Herr Mikael Johansson, snubben som har skrivit i den ena efter den andra tråden om att kanske köpa en motard men senare för att ändra sig lite och gå över till streetfighter. Men varför inte ändra sig en gång till och kanske satsa på en ny Kawasaki ER6a? NEJ! Vi satsar alla korten på en sprojlans Honda CBR600RR eller Triumph Daytona 675 eftersom att ekonomin kommer att finnas.. kanske?

När man sedan fick reda på ett möte på jobbet för en kort tid sedan att över 40 personer kommer att varslas bort så tog man tillbaka planerna med hojköp då jag var en av de som inte jobbat i över ett år där. Fy fan för den väntan samma vecka som mötet var och jag var helt inställd på att jag skulle ryka. Nähä då! Micke blir kvar =)

Planerna på att köpa hoj började komma tillbaka men inte lika glödhett som innan. Dock så surfar jag runt på nätet och kollar in lite mc-handlare, landar tillslut på Bike i Trollhättan och checkar lite på begagnatmarknaden och där är den.... En Honda CBR600F från -98 för ett ok pris, tycker jag iaf, 39.900 svenska kronor. Blir genast kåt och skickar iväg lite info och bilder till kompisen vbg_snake och säger att jag har blitt mkt intresserad av den. Kanske köp t.o.m. i början på aprilmånad då löning kommit. När han sedan pushar på mig lite om att varför jag är så jävla lam med att vänta och dra ut på saker och ting och inte köper den på en gång, så tänker jag till litegrann med en extra hjärncell och skickar iväg ett mail till Ola på Bike på tisdag kväll. På torsdag morgon/förmiddag har jag fortfarande inte fått svar utan ringer istället från jobbet och får svar. Dock hade han sjukt mkt att göra just då och tog mitt nummer för att ringa upp senare. Ok, no problemo!

Klockan blir 11, klockan blir 14, stämplar ut, sticker hem till bunkern, klockan blir 16 och nu blir jag lite irriterad. Tar telen och ringer upp igen. Ola svarar på en gång och tydligen har han försökt få tag på mig men bara kommit till mitt mobilsvar. Bra Micke! Lägger mobilen där jag inte har mottagning i lägenheten. Doh!! Jag berättar iaf som det är att jag vill köpa hojen och Ola snackar på om diverse saker med kontraktet som vi gjorde över telefon. Han lägger sedan till ett presentkort på 5.000 kronor OCH ett till presentkort på 15% rabatt på tillbehör!! Hur cool är inte det!! Ola är grymt trevlig och det gjorde att allt kändes rätt med allting!

Nu idag (läs igår) så stack man till jobbet efter att inte ha kunnat sova så speciellt bra, vart trött hela dagen med fjärilar i magen. Stämpalde ut en timme tidigare, kl 12, jag och vbg_snake sticker hem för att byta om och duscha, samt packa lite saker.
Bilen avgår kl 13 med destination Bike i Trollhättan. Fy fan va jobbigt det vart de sista milen med en fet klump vid solarplexus. Skulle detta verkligen ske? Micke köpa hoj? Va fan, jag är ju fotomuppen som alltid velat ha men inte köpt =S

Väl framme möter jag Ola och han ser direkt att det är jag som ska ha Hondan. Kanske också för att jag bara stirrar på den haha! Han drar ut den så att jag kan reka, känna och klämma lite på den innan kontrakt skrivs. Alla papper klara, bara skriva under och betala kontantinsatsen.
Sedan vart det shoppa loss på lite skyddsutrustning. Hade ju presentcheckar och lite extracash på mig.
Slutade med en Lazer Fiber-Pro Maori, Oxtar T.C.S. EVO RX, Halvarssons handskar och Dainese ryggplatta. Skinnställ har jag redan av märke Arlen Ness. Jävla märkesmix det blev nu då? =)

Klär på mig allt, startar hojen, känner feelingen, i med växeln och börjar åka iväg. Kändes iaf sjukt overkligt att JAG nu äger en egen hoj, har all utrustning =)
Jag håller mig bakom 'snake' som kör bilen och vi håller ett lugnt tempo. Visst ja! Det har självklart börjat regna en del också och det blir ganska så kallt efter ett tag när det också är 5 grader med vindar som får en att hoppa sidles. Kul som fan! *host*.
Känner iaf på hojen hur den reagerar på gasen, hur bromsarna känns, hur det är att svänga osv. Har sedan tidigare bara kört som störst en KTM 6XX i snö/på is =) Lär mig iofs snabbt. Efter ett tag så kommer vi till jordens raksträcka på motorvägen och inga bilar är inom synhåll förutom 'snake'. Va fan, måste ju prova lite. Ner till fyran, gasar på och det går fort. Säger inte hur fort hihi Men så länge jag kände att allt stämde så körde jag på en kort kort stund. Visst ja, racade lite med en M3a senare som jag fick pisk av =)

Nu är man hemma, välmående och fortfarande hel. Blir till att ta det lugnt till en början och ser mkt fram mot lite varmare grader!!
Det som kommer att fixas till senare är annan hållare till regplåten och lite najsigare blinkers fram och bak. Finns det att köpa ensits sits?

Vill också tacka Ola på Bike Trollhättan för en jävligt enkel och bra försäljning. Jag vart grymt nöjd!
Ska ni handla hoj där, kontakta Ola :tummenupp
Även till söta 'Bellan' som hjäpte till med utrustningen =)

Bilder tagna idag (7-10 grader, sol, blå himmel, en del vindbyar):

Stolt!
mikke_1.jpg

Läckert azz!
mikke_2.jpg

Posar
mikke_3.jpg



Fartfyllda hälsningar från den gladaste Micke!!
16/3-07

:yoparty
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Kul att du köpt hoj men lite dumt att köra utan kortet.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Grattis till hojen men.. hum vänta nu ?? Ute och köra själv utan A-kort ??!!?!

Hum hum...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Trodde först någon dött.

Känner igen den känslan när man sätter sig för första gången :yoparty
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Äntligen din jävel. Du är bara ca 3 år sen :tungan

Grattis som fan till hojen och allt. ta kortet och kom hem sen så vi kan gasa lite :tummenupp
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
haha din berätellse ger mig good feelings hehe o man ser på pose bilden hur genomglad du e....
Nice grattis
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Grattis till bågen!:tummenupp
Har själv haft en svart 97a. Jäkligt bra hoj! Saknar den..
/B)
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
känner igen mig själv när jag läser detta... :tummenupp

Grattis! Men ta det lugnt nu i början! :hojsmilie
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Grattis! :) till din hoj! :tummenupp

EDIT: Har du inget A-kort ännu? Förmodar att du ska övningsköra med den.
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Grattis till köpet. Det är alltid trevligt att ha sig en "ny" hoj. :tummenupp



Även jag har handlat hoj av Ola. Men det var innan han började på Bike i Trollhättan.
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Grattis!!

Har själv en likadan fast en 95a. Fin, lättkörd hoj som jag är grymt nöjd med. Du kommer få många skööööna mil :tummenupp

/paco
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top