Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag har ställt frågan om vad hans airspeed är, inget svar ännu, men jag tror hans korrektionsmöjligheter är begränsade i alla plan, det där är gränsfall....tippar farten på över 200 knyck..

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
[YOUTUBE-ID]8ZlGl4V5oVI&hd=1[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]LhJuHFMCpd8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]3ZvL58nBC68&hd=1[/YOUTUBE-ID]

:rolleyes:
[YOUTUBE-ID]NhhbrUKN_Zw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]yO9wOid1DMU&hd=1[/YOUTUBE-ID]

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har ställt frågan om vad hans airspeed är, inget svar ännu, men jag tror hans korrektionsmöjligheter är begränsade i alla plan, det där är gränsfall....tippar farten på över 200 knyck..

Nja, 180-200 når du om du ligger på mage utan overall i fritt fall. Har du wingsuit så omvandlar du ungefär hälften till framåtfart. Så ungefär 100-150 km/h är nog mer rätt.

Fredrik von Schalensee vann SM i speed skydiving i förrgår, alltså "fall så fort du kan rakt ner". Snittfart 416,195 km/h över 1000 m fallhöjd. Det är fort det. :)

http://sfnyheter.blogspot.com/2011/08/sm-speedresultat.html

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nja, 180-200 når du om du ligger på mage utan overall i fritt fall. Har du wingsuit så omvandlar du ungefär hälften till framåtfart. Så ungefär 100-150 km/h är nog mer rätt.

Fredrik von Schalensee vann SM i speed skydiving i förrgår, alltså "fall så fort du kan rakt ner". Snittfart 416,195 km/h över 1000 m fallhöjd. Det är fort det. :)

Har du glömt termen "den relativa fartvinden".

Jag tror han ligger en betydande bit över 200. Snarare slickar han 3-hundringen.

På den tiden jag hoppade mycket skärm var rekordet i fallhastighet (dvs nedåt) för wingsuit 11 km/t under en kort stund. Då har ju fallhastigheten omgenererts till fart framåt. Bara när man trackar utan flygoverall så når man betydligt högre farter än 180-200 som i klassiskt frifall kan anses som den lägsta farten när man ligger på mage och fångar luft.

Eller snackar du ren fallhastighet? Men ska man i så fall falla i 100-150 km/h och samtidigt klara av den där sträcken över land så måste framåtfarten ligga på en 500 blås vilket jag har svårt att tro.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...