Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Genväg tydligen, men det visar ju på folks övertro till fyrhjulsdrift på personvagnar.

Bara att lägga på iskedjorna på däcken och tuffa vidare, de där bilarna har ju AWD, så på låg växel och alla hjulen drivande borde de kunna tugga sig fram med vettiga däck... Eller iskedjor. ;) Faaast, då blir det ju inte så mycket snabbare att ta genvägen när man måste ta sig tid att stanna och lägga på kedjor på däcken och sedan hålla en bra hastighet genom terrängen...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Bara att lägga på iskedjorna på däcken och tuffa vidare, de där bilarna har ju AWD, så på låg växel och alla hjulen drivande borde de kunna tugga sig fram med vettiga däck... Eller iskedjor. ;) Faaast, då blir det ju inte så mycket snabbare att ta genvägen när man måste ta sig tid att stanna och lägga på kedjor på däcken och sedan hålla en bra hastighet genom terrängen...

Man kan ju undra om länsman någon gång har trampat i tung komprimerad kramsnö innan dom provade att köra i den.

Jag har gjort samma misstag, fast jag var iof. kanske sisådär tolv tretton år gammal.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
http://youtu.be/2bVujJ_vvIw

De verkar inte ha de bästa vinterdäcken direkt, och vad i hela friden skulle de ut på en åker att göra? :va

Jag tycker inte ens det ser ut som att dom har vinterdäck. I så fall någon taskig kontinental variant som är gjord för att köra på asfaltvägar med lite lätt snöslask på. Däcken ser lite för sommardäckaktiga ut tycker jag.

Sen tycker jag att det ser ut som att dom är totala noviser på hur man kör i taskigt väglag också. Om det börjar slira så gasar man inte mer. Så fort man märker att det slirar så slutar man gasa och försöker smyga iväg. Om det felar så försöker man "gunga" sig iväg. Börjar det slira så kommer ihärdigt gasande inte att leda till något annat än att man gräver ner sig i 9 fall av 10.

Jag är rätt övertygad om att jag inte skulle fastnat där med min bil. Men då har jag å andra sidan ordentliga dubbade vinterdäck.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Ryska trafikolyckor Juli 2012, del8

:galen
http://www.youtube.com/watch?v=-Xe6YL_fUd4&feature=player_embedded

russiancerealbox.jpg

*Inget roligt klipp, innehåller ganska våldsamma krasher!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!