Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Ja OK !
En Jättepudel !
Wikipedia har rätt även om jag tycker att Finland ingår i skandinavien..Norden osv..:glömdet
:krama

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Ja OK !
En Jättepudel !
Wikipedia har rätt även om jag tycker att Finland ingår i skandinavien..Norden osv..:glömdet
:krama

OT:
Ändra i wiki vet jag:7peta du kan använda din inlägg som citat, tycker en mc åkare nåt, så är det sant! Utan nån tvivel:rofl samt vem skulle tvivla på en mc-åkare:dummer

Jag trodde också Finland tillhör Skandinavien.

OT:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Finland ingår i Skandinavien!!!:fakta:fakta:fakta

Sov du på alla Geografilektioner??:rofl

Jag antog att någon skulle skriva det då det verkar vanligt förekommande att tro att Finland tillhör Skandinavien. Varför vet jag inte, de kanske sov på lektionerna :rolleyes:
Dock så är finnarna med i scandinavia om du frågar någon utböling men vi vill fan inte ha med dem :mad:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag antog att någon skulle skriva det då det verkar vanligt förekommande att tro att Finland tillhör Skandinavien. Varför vet jag inte, de kanske sov på lektionerna :rolleyes:
Dock så är finnarna med i scandinavia om du frågar någon utböling men vi vill fan inte ha med dem :mad:
Självklart ingår Finland i Skandinavien. Kolahalvön och norra Finland är ju en naturlig fortsättning på själva bergskedjan även om det inte är särskilt höga berg där.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Självklart ingår Finland i Skandinavien. Kolahalvön och norra Finland är ju en naturlig fortsättning på själva bergskedjan även om det inte är särskilt höga berg där.

Så skulle det kunna vara men nu är det ju inte så. Jag har haft diskussioner om detta tidigare, till och med diskuterat det med en geografilärare. Jag hävdar bestämt att Finland INTE är med i Skandinavien.
Att det kallas skandinaviska halvön tror jag är ett gammalt begrepp och numera grundas det istället på lingvistiken. Jag hade (har säkerligen kvar den någonstans) en väldigt intressant bok som avhandlar bland annat detta och där pekar det lite åt samma håll som vad man kallade germanien, där det var språken som avgjorde mer än kartor. Det återkommer på olika platser över hela världen men ingen kan ju säga med säkerhet då det går väldigt långt tillbaka och flera olika "källor" brukar finnas i ämnena.

Anser finnarna själva att de är skandinaver? I så fall är de verkligen inte med :mad:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år