Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

Ja OK !
En Jättepudel !
Wikipedia har rätt även om jag tycker att Finland ingår i skandinavien..Norden osv..:glömdet
:krama

OT:
Ändra i wiki vet jag:7peta du kan använda din inlägg som citat, tycker en mc åkare nåt, så är det sant! Utan nån tvivel:rofl samt vem skulle tvivla på en mc-åkare:dummer

Jag trodde också Finland tillhör Skandinavien.

OT:

Finland ingår i Skandinavien!!!:fakta:fakta:fakta

Sov du på alla Geografilektioner??:rofl

Jag antog att någon skulle skriva det då det verkar vanligt förekommande att tro att Finland tillhör Skandinavien. Varför vet jag inte, de kanske sov på lektionerna :rolleyes:
Dock så är finnarna med i scandinavia om du frågar någon utböling men vi vill fan inte ha med dem :mad:

Jag antog att någon skulle skriva det då det verkar vanligt förekommande att tro att Finland tillhör Skandinavien. Varför vet jag inte, de kanske sov på lektionerna :rolleyes:
Dock så är finnarna med i scandinavia om du frågar någon utböling men vi vill fan inte ha med dem :mad:
Självklart ingår Finland i Skandinavien. Kolahalvön och norra Finland är ju en naturlig fortsättning på själva bergskedjan även om det inte är särskilt höga berg där.

Självklart ingår Finland i Skandinavien. Kolahalvön och norra Finland är ju en naturlig fortsättning på själva bergskedjan även om det inte är särskilt höga berg där.

Så skulle det kunna vara men nu är det ju inte så. Jag har haft diskussioner om detta tidigare, till och med diskuterat det med en geografilärare. Jag hävdar bestämt att Finland INTE är med i Skandinavien.
Att det kallas skandinaviska halvön tror jag är ett gammalt begrepp och numera grundas det istället på lingvistiken. Jag hade (har säkerligen kvar den någonstans) en väldigt intressant bok som avhandlar bland annat detta och där pekar det lite åt samma håll som vad man kallade germanien, där det var språken som avgjorde mer än kartor. Det återkommer på olika platser över hela världen men ingen kan ju säga med säkerhet då det går väldigt långt tillbaka och flera olika "källor" brukar finnas i ämnena.

Anser finnarna själva att de är skandinaver? I så fall är de verkligen inte med :mad:

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick