Det kan gå åt pipan med BMW också...

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
kolla in 3:18 tomten gasar när han bromsar....
Filmen är väl från en nybörjarkurs på grus, där en av övningarna brukar vara att åka med låst framhjul, precis som han försöker göra 3:18 in i filmen alltså. Men meningen är ju att man ska släppa bromsen innan det lutar för mycket.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
frågan är vad fn är det som händer ca 4.40. åker rakt och helt plötsligt ligger på marken. Måsta ha sett en buffel och fått kåtslag.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Dom ser ju ut att ha väldigt roligt. Kanske är filmat från någon utbildning där det ingår trevliga drycker till maten? Med det ser svårt ut i lössanden och motorcyklarna verkar tunga. Många kanske är utmattade och ramlar bara därför?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Filmen är väl från en nybörjarkurs på grus, där en av övningarna brukar vara att åka med låst framhjul, precis som han försöker göra 3:18 in i filmen alltså. Men meningen är ju att man ska släppa bromsen innan det lutar för mycket.
Det är förmodligen en korrekt analys. Men vissa saker kräver ändå en förklaring. Knäppa balanspunkter och ingen förståelse för hur gasen ska användas?

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Haha. Tja, de flesta ser ut att låsa upp framhjulet på grus kombinerat med styrutslag med styrutslag.

Det är ganska tunga hojar, så när det börjar luta på grus är det svårt att korrigera.

Ja och varför tar man den tyngsta hojen man hittar och drar ut den på grus/sand och tror att man kan köra dakar :arsele

Mvh Andreas:D

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Vad gör sånna amatörer med tunga hojar på grus. Får väl lära sig köra en lättare cross till att börja med eller en vanlig gathoj, för vissa verkar ju inte ha någon erfarenhet överhuvudtaget:va ...
Till och med instruktören välte ju när han bara skulle vända, vad är detta för ett gäng nötter egentligen, helt otroligt :rofl

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jatack det gör en annan glad!
Fan var det för fel på dem jag kör ju fan bättre på grus med min banmoppe:va
Kanske inte skall sälja allt ändå då jag tar mig iaf runt!
Provat cross banan här hemma med ten kate moppen ( jag ja vet dum i huvve o bor bland gödselstackar) gick sådär inga dykningar dock!
Men det måste ha varit fulla jenkare på film eller?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vad ska dom på två hjul att göra? Vet inte om dom har nån slags femtioårskris eller om dom bara "älskar friheten och den naturnära känslan" vilket verkar vara ett tungt argument för touringgubbar och annat löst folk för att köra MC. Töntar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024