Kuritas
Mansplaining MC
Pr0bz skrev:Grymt smart. Kan hitta på roliga saker när jag inte har något att göra.
Skriv en bok!
Pr0bz skrev:Grymt smart. Kan hitta på roliga saker när jag inte har något att göra.
Thundercat skrev:Varför vill du göra intryck av att du kör berusad då?
Thundercat skrev:Varför vill du göra intryck av att du kör berusad då?
GuW skrev:För att han liksom "Adnan" ska använda bilderna för att vinna credz på Lunar.
Det är något som går just nu, antingen förstör man materiella saker som bilar och t-bane vagnar, eller så filmar man med mobilen när man sparkar på någon som ligger, eller när man sexuellt antastar en fjortistjej...
Och i sken av det framstår ju det här som ett snilledrag, förutom då att han hade bilen full av polare som kunde ha blivit skadade.
Pr0bz skrev:Hej jag heter GuW och köp på bakhjulet för gamla tanter i 200. Vem klagar då? När ni kör på bakhjulet osv, hur oanvarigt är inte det? Samma princip.
GuW skrev:Inse, du har gjort bort dig som en omogen fjortis inför en massa vuxna människor på ett offentligt forum, ät den skit som kastas på dig, eller kryp under en mossig sten och göm dig tills det hela förhoppningsvis är glömt.
GuW skrev:När skröt jag sist om det med bild på ett offentligt forum?
Inse, du har gjort bort dig som en omogen fjortis inför en massa vuxna människor på ett offentligt forum, ät den skit som kastas på dig, eller kryp under en mossig sten och göm dig tills det hela förhoppningsvis är glömt.
IronMike skrev:...trafiklagar gäller endast vägar. Man FÅR köra onykter på en åker med bil, det du torskar för kan vara skadegörelse eller dylikt - men rattfylla är allmän väg.
![]()
Då borde det ju vara samma på sjön, liksom där finns ju inte så många båtar man kan köra in i...IronMike skrev:Haha ser ut som mig på golfbanan förra vintern.... Vem har sagt något om att det är olagligt att köra berusad "out of bounds" ?
![]()
...trafiklagar gäller endast vägar. Man FÅR köra onykter på en åker med bil, det du torskar för kan vara skadegörelse eller dylikt - men rattfylla är allmän väg.
![]()
Sjön är en annan sak... Där är det för det första lagstadgat! Där finns andra människor, samt syfte att framföra ett motordrivet fordon av befolkningen.Solid snake skrev:Då borde det ju vara samma på sjön, liksom där finns ju inte så många båtar man kan köra in i...
IronMike skrev:...trafiklagar gäller endast vägar. Man FÅR köra onykter på en åker med bil, det du torskar för kan vara skadegörelse eller dylikt - men rattfylla är allmän väg.
![]()
fille600 skrev:Jag tror att du har fel. Trafikförordningen:
3 kap. Bestämmelser för trafik med fordon
Gemensamma bestämmelser
1 § Fordon får inte föras av den som på grund av sjukdom,
uttröttning, påverkan av alkohol, andra stimulerande eller
bedövande ämnen eller av andra skäl inte kan föra fordonet på
ett betryggande sätt.
Såvitt jag kan se så gäller detta generellt, utan undantag.
Om jag inte minns fel så var det så att Aschberg var tvungen att åka till Danmark för att testa hur det var att köra på fyllan. Ännu längre tillbaks i tiden fick den gamle hjälten från "trafikmagasinet" Perstad åka till USA för att pröva. Han vart rätt tankad och satte sig i baksätet istället för ratten vid 0.8 promille.![]()
Under förutsättning, allmän väg eller enskild väg - som förväntas bli brukade av andra fordon kanske? - där är det otydligt.....vad som gäller.fille600 skrev:Jag tror att du har fel. Trafikförordningen:
3 kap. Bestämmelser för trafik med fordon
Gemensamma bestämmelser
1 § Fordon får inte föras av den som på grund av sjukdom,
uttröttning, påverkan av alkohol, andra stimulerande eller
bedövande ämnen eller av andra skäl inte kan föra fordonet på
ett betryggande sätt.
Såvitt jag kan se så gäller detta generellt, utan undantag.
Det är möjligt att det är så. Har dock själv inte för avsikt att testa var gränserna går.IronMike skrev:Nja.. det gäller allmän väg.
.
Jag vettefan, men det är min uppfattning, samt vad jag hört av de som är jävligt insatta i juridik..Alex 6R skrev:Nej man får inte köra full/berusad under nåra omständigheter i sverige. kolla bla på robban Aschberg när han för några år sedan var tvungen att åka över till danmark för att testa hur man påverkades av alkohol när man kör bil, i inhägnat område vart det. Då man inte fick göra detta, inte ens med speciella tillstånd och inhägnat område i Sverige. Man kan i princip åka fast för rattfylla om man kör sin åkergräsklippare på fyllan och polisen tar en. Dock högst ovanligt men ändå..
vanlig uppfattingen bland en del är att så fort det blir "inhägnat område" fårman göra vad fan man vill..
IronMike skrev:Jag tror att en duktig advokat skulle fimpla bort all anklagelse sålänge man inte kört på allmän väg.
Kleiv skrev:Det är jag helt övertygad om att han skulle, iaf om ingen har kommit till skada.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |