Krisse
Medlem
Hoppas allt löser sig!
Du bör ha fått din beskärda polisdel för den här sommaren. Tycker iaf jag. Så nu borde det vara lugnt.
...............
Har jag en polismagnet inopererad i arslet eller? ............
Både du och jag vet att den halvan av sporthojsförarna fullkomligt skiter i trafiksäkerheten/Polisen.Det de borde fundera på är den andra halvan sporthojsförare som åker hem och skruvar bort skylten och ger dem fingret och försvinner på bakhjulet nästa gång de kommer å drygar sig. Hur har deras agerande då höjt trafiksäkerheten?
Redander är en klar förbrytartyp.
Lås in honom!
Både du och jag vet att den halvan av sporthojsförarna fullkomligt skiter i trafiksäkerheten/Polisen.
Jag håller med om en del av vad du skriver, men det är de som stannar som får ta all skit för det som de som inte stannar orsakar.Nu är de ju inte så många som hälften men jag vet flera som ändrat sin inställning till att stanna å ta böter de sista åren.
Om vi bortser från extramfall som hur jag körde sporthoj i trafiken för några år sen eller körningar typ GR och pratar mer om vanlig sporthojstouring som ofta innebär typ 150-160 på 90 vägar och kanske uppåt 200 stundtals på motorväg.
I de fallen tycker jag inte att straffen står i proportion till brotten. Om man är "duktig" å stannar så blir det flera tusen i böter (vilket de flesta kan ta) men också minst 3 månader utan körkort vilket inte är lika enkelt att lösa om man måste köra i jobbet mm.
Om man väljer att inte stanna så jagas man som om man vore en galen mördare som måste stoppas till varje pris och det hot mot omgivningens säkerhet som poliserna då skapar är ofta mycket större än det ursprungliga brottets hot. Här utsätts oskyldiga för en förhöjd fara pga att polisens stolthet har sårats och han blir förbannad när inte han får som han vill.
Ett typexempel är mc-polisen som prejjade en cross och craschade i Björklinge förra månaden.
Här ska inte låsas in. Jag ska ju fan på semester ; )
när jag kollar tider på sbps hemsida så finns det flera redan denna vecka...
Jag har hört att sitta inburad i Sverige är som att vara på semester. Så ja, jag tror dej när du säger det
Ett typexempel är mc-polisen som prejjade en cross och craschade i Björklinge förra månaden.
Det är möjligt, men äter dessa fångar fish&chips med en pint öl varje kväll?
Var på besiktningen idag och hojjen gick igenom så min semester är räddad!
Fan va skönt. Argh va skönt!
Nästa hoj blir en snabb jävel . . .
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!