Det kostar nu 1800:-

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Du bör ha fått din beskärda polisdel för den här sommaren. Tycker iaf jag. Så nu borde det vara lugnt. :pannkyss

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag har varit hos mamma i tre dagar nu & har inte sett en enda polis på hela vägen hem eller under min tid där. Däremot så stod de en bit utanför Uppsala då jag åkte upp. Blev tack & lov varnad så jag klarade mej denna gång.

Det otroliga är bara att när jag åker hem igen, då hinner jag bara se skylten Uppsala så bara vimlar det av dem. Fy fan, de har blivit som ett otäckt virus som det inte går att blir kvitt :mad:

Du bör ha fått din beskärda polisdel för den här sommaren. Tycker iaf jag. Så nu borde det vara lugnt. :pannkyss

Tack för ditt meddelande på hojen. Det var lite kul, jag skrattade gott för mej själv :)

Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
...............
Har jag en polismagnet inopererad i arslet eller? ............

Jag tror att det kan vara lite så att de här poliserna blir så oerhört irriterade när inte alla som de vill njuta av att läxa upp och ge böter stannar och tar den skiten utan helt enkelt avviker att det får gå ut över sånna som dig istället.

I ditt fall har ju poliserna lyckats, deras taskiga elaka agerande får ju faktiskt till följd att du nästan lyckas hålla 70 fast du åker på en avskiljd motorväg utan möte där man lätt kan hålla det dubbla med en sporthoj utan att det behöver bli farligt. Dessutom kommer du att åka omkring resten av sommaren med den stora skylten tydligt placerad så de lätt kan ta ditt nummer nästa gång du passerar någon av dem 9 km/h för fort.

Det de borde fundera på är den andra halvan sporthojsförare som åker hem och skruvar bort skylten och ger dem fingret och försvinner på bakhjulet nästa gång de kommer å drygar sig. Hur har deras agerande då höjt trafiksäkerheten?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det de borde fundera på är den andra halvan sporthojsförare som åker hem och skruvar bort skylten och ger dem fingret och försvinner på bakhjulet nästa gång de kommer å drygar sig. Hur har deras agerande då höjt trafiksäkerheten?
Både du och jag vet att den halvan av sporthojsförarna fullkomligt skiter i trafiksäkerheten/Polisen.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är nog som Kreuger säger. De tuffar till sig och sprätter runt när något på sporthoj stannat istället för att bara dragit iväg. Det är den känsla jag har fått från de som jag haft kontakt med på senare år. Resultatet av den charmkampanjen plus rejält höjda böter får säkerligen en motsatt effekt på ganska många...

Grattis polisen! :tummenupp

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Vad tycker ni att polisen ska göra då?
Vad skulle få er att stanna nästa gång ni vinkas in av polisen?

Missförstå mig rätt, jag är inte för skyhöga böter och otrevliga poliser men jag tycker inte heller att man kan få göra precis som man vill bara för att man kör sporthoj.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Ja sa det förut i någon tråd tidigare, när det "bara" kostade 400 spänn för miniskylt och någon på forumet frågade om han skulle sätta på miniskylt eller inte. Det är inte värt att åka omkring och vara nervös för att bli stoppad pga skylten. Hellre vv skylt än böter och ombesiktning. Det är ändå bara kosmetiskt och fåfängt och man kör inte bättre för att man har miniskylt.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Nummerplåt???:confused:
Stanna??:va :arsele

Att: Redan.
Är det inte bara o åka in på "obokad efterkontroll" på sbp?? Det gör jag dom gånger blåvingarna haft något o anmärka på..

Tänkte annars på de du sa att de inte fanns tid o bes förrens om 1,5 mån, jag har körförbud på min hoj (pga tiden gått ut, inget annat:) ) o när jag kollar tider på sbps hemsida så finns det flera redan denna vecka...

Hoppas du får ordning på "skiten" o att du inte fått alltför mycket respekt för polisen.........:D De ska man inte ha..:tungan

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Både du och jag vet att den halvan av sporthojsförarna fullkomligt skiter i trafiksäkerheten/Polisen.

Nu är de ju inte så många som hälften men jag vet flera som ändrat sin inställning till att stanna å ta böter de sista åren.

Om vi bortser från extramfall som hur jag körde sporthoj i trafiken för några år sen eller körningar typ GR och pratar mer om vanlig sporthojstouring som ofta innebär typ 150-160 på 90 vägar och kanske uppåt 200 stundtals på motorväg.

I de fallen tycker jag inte att straffen står i proportion till brotten. Om man är "duktig" å stannar så blir det flera tusen i böter (vilket de flesta kan ta) men också minst 3 månader utan körkort vilket inte är lika enkelt att lösa om man måste köra i jobbet mm.

Om man väljer att inte stanna så jagas man som om man vore en galen mördare som måste stoppas till varje pris och det hot mot omgivningens säkerhet som poliserna då skapar är ofta mycket större än det ursprungliga brottets hot. Här utsätts oskyldiga för en förhöjd fara pga att polisens stolthet har sårats och han blir förbannad när inte han får som han vill.

Ett typexempel är mc-polisen som prejjade en cross och craschade i Björklinge förra månaden.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Nu är de ju inte så många som hälften men jag vet flera som ändrat sin inställning till att stanna å ta böter de sista åren.

Om vi bortser från extramfall som hur jag körde sporthoj i trafiken för några år sen eller körningar typ GR och pratar mer om vanlig sporthojstouring som ofta innebär typ 150-160 på 90 vägar och kanske uppåt 200 stundtals på motorväg.

I de fallen tycker jag inte att straffen står i proportion till brotten. Om man är "duktig" å stannar så blir det flera tusen i böter (vilket de flesta kan ta) men också minst 3 månader utan körkort vilket inte är lika enkelt att lösa om man måste köra i jobbet mm.

Om man väljer att inte stanna så jagas man som om man vore en galen mördare som måste stoppas till varje pris och det hot mot omgivningens säkerhet som poliserna då skapar är ofta mycket större än det ursprungliga brottets hot. Här utsätts oskyldiga för en förhöjd fara pga att polisens stolthet har sårats och han blir förbannad när inte han får som han vill.

Ett typexempel är mc-polisen som prejjade en cross och craschade i Björklinge förra månaden.
Jag håller med om en del av vad du skriver, men det är de som stannar som får ta all skit för det som de som inte stannar orsakar.
Detta måste du också förstå.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
när jag kollar tider på sbps hemsida så finns det flera redan denna vecka...

Loggade in igår kväll efter du skrev detta och det fanns drös med tider ju :va
Ska besiktigas nu kl 13:00 så jag kommer nog iväg iaf på söndag som planerat!

Jag har hört att sitta inburad i Sverige är som att vara på semester. Så ja, jag tror dej när du säger det :D

Det är möjligt, men äter dessa fångar fish&chips med en pint öl varje kväll?

Jag tycker det är lite bra med civil olydnad så det inte blir någon
jävla militär stat som bara bestämmer regler som ingen vill ha!

Man får hoppas att tillräckligt många drar snuten så de förstår att vi inte vill ha
skyhöga böter eller 0 tollerans i trafiken!
Det är förfan farligt att leva, och jag vill inte bli omhändertagen som en liten bebis
som inte kan styra eller ställa i mitt egna liv. Usch o tvi på förmyndigareSverige

Inte helt politiskt korrekt, men det skiter jag i!

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Var på besiktningen idag och hojjen gick igenom så min semester är räddad!
Fan va skönt. Argh va skönt!

Nästa hoj blir en snabb jävel . . .

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jag kan rätta in mig i ledet om de som ej kommer att stanna något mer!
Varför?
Jo polisen har nu sett till att ta ännu en huligan på snabb mc fått pikta...?
Medans de släpper folk som parkerar på huvudled 90km/h och vet om att de har bilar tätt bakom sig och en o en annan mc.
Så nu e det slut stannat (Om jag inte vet/ser att det e alko kontroll)
För deras stolthet o klanteri har kostat mig lappen och en RR sässong.
Man kanske skall köra krom istället de kommer undan med det mesta.
Just my 2 cent.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...