Det mest hatade jobbet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha jag ville ha tips på bättre veterinär i närområdet, var ju sur på gamla. Och just det lyckades jag få hjälp med.

Men jag stannade för freakshowen. Jag kan säkert fixa in dig om du är nyfiken :tungan

Nä, jag borde lämna, vill inte vara en del av när de skryter att det har 30000 medlemmar.
Känns som det inte kan leda till något gott att gå med där, även om jag förstår lytes-aspekten.

Skall sova på saken.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ingift veterinär i släkten slutar som veterinär och börjar sälja medicin till veterinärer istället, såklart för lönen men enligt uppgift mycket för säljkrav på behandlingar i jobbet som veterinär.
Anställd på en av de två? stora kedjorna.

Andra välbetalda jobb för veterinärer finns inom livsmedelsproduktion och läkemedelsutveckling - dock brukar andra veterinärer se ned på dem och anser sig själva bättre eftersom de väljer djurens väl framför den egna lönen…

Generellt sett är det inte konstigt att det blir dyrare när försäkringar blir vanligare - vi ser samma utveckling när det handlar om offentliga medel och sjukförsäkringar.

Sen tycker jag nog man skulle kunna vara något mindre restriktiv när det gäller vård av djur i hemmet. Finns det någon anledning att en skötsam djurhållare inte skulle få injicera smärtstillande, lugnande, muskelavslappnande, osv vid akut behov?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag har ju inga detaljer här, men hur tycker du att man skall prissätta en hyresfastighet som man gör omfattande renoveringar av? Man kan så klart inte stå risken själv och i synnerhet inte på landet, hyresgästen betalar alltid för justeringar i lokalen på endera sätt.

Om hyresgästen väljer att flytta efter hyresperioden och lokalen är ombyggd till en vårdcentral och efterföljande hyresgäst är en mäklare så förstår man väl att hela ombyggnationen kommer belasta hyresgästen och det under kontraktstiden.

Vad kostar det att bygga om en villa till vårdcentral och hur lång är hyresperioden? Utan den information är det omöjligt att veta om det är dyrt.
Har en fru med eget fastighetsbolag, jobbar själv inom logistik med att hyra ut kundanpassade lagerytor så jag vet vad saker och ting kostar vad det gäller kundanpassning. Skulle snabbt bli av med jobbet om jag gjorde som man gör här i kommunen när något ska anpassas (lyft luren och ring byggfirman man har ramavtal med). Frågade för en gångs skull byggfirman som har ramavtalet med kommunen om ett jobb, jodå de var bara 4 gånger så dyra som den jag anlitade, och det var en helt rekorderlig byggfirma med där man kunde prata svenska med alla anställda. Vad det gäller vårdcentralen så vet inte jag heller hur långt kontraktet är och det spelar såklart roll. Men om man behöver anpassa en villa för som du föreslog för 1-2 miljoner då tycker jag man valt fel lokal, alternativt ska hyreskontraktet vara väääldigt långt. För här utanför tullarna kan man få mycket gjort för de pengarna.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Naturligtvis borde man få parkera så snart städningen är genomförd,
Du har ju helt rätt i det, men du behöver också förstå att det inte är enbart "städning" dessa servicedagar gäller utan det kan vara precis allt från vägbygge och reparationer till trädbeskärning och lampbyten. Jag har dessvärre inget bra argument annat än att man behöver lämna just den gatan fri den dagen mellan 8-16.

Jag vill också tillägga att som erfaren p-vakt, när jag ser att gatan t ex blivt sopad, eller plogad nyligen, och bilar har parkerat efteråt, så lämnar vi gatan. Poängen med reglerna är ju trots allt för att lämna tillträde för diverse åtgäder, när som helst dom kan ske.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
32000kr kostade tjejens tredje fralla å han fyllde 2 år i dagarna. Boxer är nog lite billigare men hon är 8 år nu så svårt att jämföra
Fransk bulldog kanske är närmare hipsterkorsning i kundspektrat, så det låter iofs rimligt. Jag betalade 19' för en Belgisk vallhund (Malinois) för nästan precis tre år sedan, men det är från en uppfödare som fokuserar mycket mer på hundarna och köparna än på pengarna de drar in.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Ok, fick prisuppgiften från någon SVT dokumentär där folk pröjsade halva det ordinarie priset för en smuggelhund från något östland som, surprise, visade sig ha ett gäng icke lättbotade hälsoproblem och mörkade papper om bakgrund, vaccinationer och tester. Men då var det säkert en sån, var viss hipstervarning på de lurade ägarna.
Ja, de som driver valpfabriker och har fulimport av hundar från andra länder till sverige som huvudsyssla ligger på min lista av mest hatade jobb iaf.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Du har ju helt rätt i det, men du behöver också förstå att det inte är enbart "städning" dessa servicedagar gäller utan det kan vara precis allt från vägbygge och reparationer till trädbeskärning och lampbyten. Jag har dessvärre inget bra argument annat än att man behöver lämna just den gatan fri den dagen mellan 8-16.

Jag vill också tillägga att som erfaren p-vakt, när jag ser att gatan t ex blivt sopad, eller plogad nyligen, och bilar har parkerat efteråt, så lämnar vi gatan. Poängen med reglerna är ju trots allt för att lämna tillträde för diverse åtgäder, när som helst dom kan ske.
Det där är det ju inte alla p-vakter som praktiserar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det värsta med datasäkerhetsmänniskor är att de lever i en helt annan värld än alla andra... :gnissla

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det där är det ju inte alla p-vakter som praktiserar.
Tyvärr, så är det. Trösten då blir väl att man faktiskt har möjlighet att bestrida ärendet. Om man har tiden och orken.

.. samt blir ju alla avgifterna högre också. När jag började låg t ex "Korsning" och "Övergångställe" samt "stoppförbud" på 900 kr, eller om det var 1000 kr. I dag ligger det på 1300 kr. Jag undra hur mycket det kan höjas innan det blir skottpengar på mig .. 😎

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
HR-personal...........?

Ny listetta utan konkurrens och mer specifikt de som har den intetsägande titeln HR partner...

Säkra uppgifter från kamrater i Svartöstan gör nämligen gällande att det är just en sådan som har drivit igenom tramset med att inte säga "god jul" på SSAB...

Sannolikt har denne för företaget oerhört viktige person lagt ner mängder med högavlönade arbetstimmar på denna otroligt väsentliga fråga och sedan kommit till den eminenta slutsatsen - vi avråder våra anställda från att säga "god jul" till varandra, så att inte någon asylinvandrad människa av utomeuropeisk härkomst råkar bli stött av den religion och den kultur vi har haft i många generationer...

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
En liten tanke går till KOF (Kultur och Fritid) i Botkyrka senaste halvåret. Ingen här som följer skandalen? Jag skulle inte vilja jobba i den kommunen idag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Telefonförsäljare... Finns det en mer hatad yrkeskategori??

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457