Det ringde på dörren...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det ringde på dörren aldeles nyss och jag stog och rakade mig klädd i bara fillingarna. Jag smyger in i sovrummet och hämtar min morgonrock samtidigt som jag funderar på om jag skall skruva ner volymen på stereon. Äh, är det en granne som klagar är det försent att skruva ner nu ändå... Jag öppnar dörren och lutar mig mot dörrkarmen medan jag säger med ett leende: -Hej!
Utanför står det en liten propert klädd "dam" med en papperslapp i handen som tittar upp på mig med stora ögon och sedan igenom mig in i lägenheten. Ur högtalarna strömmar Inflames -You are better off dead på hyffsat hög volym...

- Ehh, jag har nog ringt på fel dörr svarar hon och ler klart besvärad.
- Ok, svarar jag och stänger dörren med ett jätteflin på läpparna. :D

Haha! Jag undrar om det inte var en frikyrklig typ som ville rädda en vilsen själ en måndag?! Den som öppnade var jag! :hihi

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
JoS skrev:
Ur högtalarna strömmar Inflames -You are better off dead på hyffsat hög volym...

Haha! Jag undrar om det inte var en frikyrklig typ som ville rädda en vilsen själ en måndag?! Den som öppnade var jag! :hihi
Hehehe... :Rockbanan

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Du skulle säkert må bra av om en liten frikyrklig dam pratade förnuft med dig... ;-)

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Dom där kristna är fanimej inte kloka.. :)

http://sffs3.tripod.com/bmetal.htm

ett litet citat ur texten...

Rent visuellt är det inte svårt att se koppling mellan dessa två musikgenrer och den homosexuella läggningen. De ungdomar som sysslar med detta är ofta långhåriga, bär precis som de tyska mc-bögarna läderkläder samt har en egendomlig förkärlek för make-up. Röstläget hos sångarna är ofta mycket ljust och bara det i sig självt bör peka på en minimal manlighet.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haha! Tur som f*n att jag inte diggar black metal så mycket då. :D

Lime: Jag växte upp i Årsta i Uppsala. Det är samma stadsdel där Livets Ord finns och verkar. Det har pratats förnuft med mig mer än en gång kan jag lugnt berätta och resultatet låter tydligen vänta på sig. :D

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Nalken skrev:
Dom där kristna är fanimej inte kloka.. :)

http://sffs3.tripod.com/bmetal.htm

ett litet citat ur texten...

Rent visuellt är det inte svårt att se koppling mellan dessa två musikgenrer och den homosexuella läggningen. De ungdomar som sysslar med detta är ofta långhåriga, bär precis som de tyska mc-bögarna läderkläder samt har en egendomlig förkärlek för make-up. Röstläget hos sångarna är ofta mycket ljust och bara det i sig självt bör peka på en minimal manlighet.
He,he...Du vet väl att det där är en fakesida va'?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
JoS skrev:
Det ringde på dörren aldeles nyss och jag stog och rakade mig klädd i bara fillingarna. Jag smyger in i sovrummet och hämtar min morgonrock samtidigt som jag funderar på om jag skall skruva ner volymen på stereon. Äh, är det en granne som klagar är det försent att skruva ner nu ändå... Jag öppnar dörren och lutar mig mot dörrkarmen medan jag säger med ett leende: -Hej!
Utanför står det en liten propert klädd "dam" med en papperslapp i handen som tittar upp på mig med stora ögon och sedan igenom mig in i lägenheten. Ur högtalarna strömmar Inflames -You are better off dead på hyffsat hög volym...

- Ehh, jag har nog ringt på fel dörr svarar hon och ler klart besvärad.
- Ok, svarar jag och stänger dörren med ett jätteflin på läpparna. :D

Och Det som historien inte berättar att hon plingade på en gång till efteråt och bad att få komma in på en kopp thé och lite "holabandola" :hihi

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
JoS skrev:
... med en papperslapp i handen som tittar upp på mig med stora ögon och sedan igenom mig in i lägenheten...

Helt klart en Rysk inbrotts tjyv - som nu är runt ocjh kollar på dom som INTE kör R1.
Här i Vaxholm står det på papperslappen att dom vill sälja en tavla - och att dom vill ha 20 kronor till mat... :fatta!
Går du då in i huset och tar upp din portmonä är den töm innan du hinnar att råpa POLITI..
Är det inte så - liggar du ille te - då borrar dom ut ditt lås på natten medens du liggar i drömmeland.. helt utroligt som dom är överallt här i Roslagen just nu...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nja, den här tanten pratade svenska.

Och hur vet hon att jag inte kör en R1'a? :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...