Det sk "climate gate".

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag vill bara förvarna er om att det inom kort kommer dyka upp trådar som handlar om att hela idén om människopåverkad klimatförändring är bluff och hittepå. Detta eftersom det tydligen har läckt ut 60 MB mailkonversation och filer från ett forskningsinstitut, där foliehattarna tolkar innehållet som att man medvetet manipulerat forskningsresultat för att därmed ge regeringar världen över en anledning att införa massa nya skatter och, i förlängningen, inrätta något slags NWO.

Bara en liten heads up från mig till er, jag räknar med att dumheterna kommer passera stormstyrka nu i helgen. :gnissla

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
*Foliehatt på*

Vadå?!
Hela klimathistorien är ju ett enda hittepå...

*Foliehatt av*
:p

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Själv tror jag inte på det där med klimat. klimatet är bara ett påhitt. Där jag bor har vi iaf inget klimat.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag råkar veta att IP-adressen som ett av mailen kom ifrån var på ett av planen som flög in i WTC. Har någon egentligen kollat upp om terroristerna var utbildade klimatforskare? Va? va!?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hörde det hr redan förra veckan från min 9/11-foliehattskollega:
-Det sägs att det finns dokument...(redan hr visste man att det blir pinsamt)...som visar att klimathotet är en bluff.

Å andra sidan tror inte jag på det där tramset heller, egentligen är det en foliehattsåsikt att jorden går under av att man kör bil.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Det är onekligen intressant läsning...bra länk som har börjat sammanfattat möget.
http://bishophill.squarespace.com/blog/2009/11/20/climate-cuttings-33.html

Den så kallade Peer-review processen känns så där efter detta...men enligt svensk media så är det inget att hänga upp sig på bara man har den "rätta" inställningen som klimatforskare så är allt OK. Kul är det att många av namnen på stolpskotten är de forskare som varit med och sammanfattat IPCC AR4:a..

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag är ju sedan gammalt ett stort fan av foliehattar och allt vad det innebär, men jag tycker ändå att George Carlin säger det bäst:

[YOUTUBE-ID]eScDfYzMEEw[/YOUTUBE-ID]

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Pratar ni om klimakteriehotet nu?

Har sett anhopningar av äldre aggressiva damer smida planer på olika håll det senaste..

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Undrar just HUR dumma klimat-tomtarna känner sig nu när det tom. finns bevis för att de har blivit förda bakom ljuset :D

Tänk, alla energisnåla lampor DU köpt för att rädda isbjörnarna och glaciärerna... allt i onödan (med kvicksilver i, men vfan gör det?) och all etanol du tankat med (som de eldar ner regnskogen för att tillverka, men vfan gör deT?)

Meeeen det går säkert att förneka för sig själv.. kom igen nu ge inte upp DIN (aftonbladets) åsikt kan inte vara FEL.

Och ja, kärringar går igång på Al Gore stämmer bra det. Hade nån sån på en kurs en gång hon va helt tokig. Pratade om "Obestridliga bevis" och sånt.. - VHA?!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Undrar just HUR dumma klimat-tomtarna känner sig nu när det tom. finns bevis för att de har blivit förda bakom ljuset :D

Jag har ägnat helgen åt att gå igenom dessa sk bevis, och ärligt talat, man måste vara ordentligt insnöad på konspirationsteorierna för att göra den tolkningen.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jag har ägnat helgen åt att gå igenom dessa sk bevis, och ärligt talat, man måste vara ordentligt insnöad på konspirationsteorierna för att göra den tolkningen.

Vem är insnöad?

Uppenbarligen behöver du inte särskilt tillförlitlig information för att tro på AlGores koldioxid-trams eftersom det inte finns 1 bevis för att människotillverkad co2 skulle kunna förändra jordens klimat på så kort tid. Det finns däremot tusentals riktiga forskare som till skillnad från vissa andra aktivister inte får 1 spänn för att bestämt ta avstånd ifrån propagandan som Gore spridit. Informationen finns där du liksom alla andra är bara inte intresserade av den, bättre gå mainstream-media ala aftonbladet, säkert kort.

40 år sedan spreds det världen över att jorden höll på att frysa till is och att hela centraleuropa skulle vara täckt av is inom 10-15år OM OM OM

Ingen lär sig av misstagen det är problemet, folk är lika dumma nu som för 100 år sedan om inte värre.

Du har skänkt pengar till WWF rädda isbjörnarna eller hur?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Vem är insnöad?

Uppenbarligen behöver du inte särskilt tillförlitlig information för att tro på AlGores koldioxid-trams eftersom det inte finns 1 bevis för att människotillverkad co2 skulle kunna förändra jordens klimat på så kort tid. Det finns däremot tusentals riktiga forskare som till skillnad från vissa andra aktivister inte får 1 spänn för att bestämt ta avstånd ifrån propagandan som Gore spridit. Informationen finns där du liksom alla andra är bara inte intresserade av den, bättre gå mainstream-media ala aftonbladet, säkert kort.

40 år sedan spreds det världen över att jorden höll på att frysa till is och att hela centraleuropa skulle vara täckt av is inom 10-15år OM OM OM

Ingen lär sig av misstagen det är problemet, folk är lika dumma nu som för 100 år sedan om inte värre.

Du har skänkt pengar till WWF rädda isbjörnarna eller hur?

Lägg av. Har du ens läst materialet vi diskuterar?

Det som är intressantast är ändå vad som INTE står i dessa stulna mail. Inte ett ord nämns om någon global konspiration. Inte ett ord om att global uppvärmning är en bluff. Inga bevis för falsifiering av data. Det man ska bli ordentligt upprörd över är snarare att det tydligen är möjligt att ta sig in och stjäla intern kommunikation från servrar som ska vara säkrade för intrång.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Lägg av. Har du ens läst materialet vi diskuterar?

Det som är intressantast är ändå vad som INTE står i dessa stulna mail. Inte ett ord nämns om någon global konspiration. Inte ett ord om att global uppvärmning är en bluff. Inga bevis för falsifiering av data. Det man ska bli ordentligt upprörd över är snarare att det tydligen är möjligt att ta sig in och stjäla intern kommunikation från servrar som ska vara säkrade för intrång.

Det är väl skönt för dig att du inte hittar något som skulle kunna stjälpa din världsbild nu inför den stundande julen(klimatsmart jul i ditt fall hoppas jag). Själv tycker jag det tyder på rejält tilltagna skygglappar om man inte ser att det framkommer oegentligheter i dessa klimatforskares mejl...jaja COP15 verkar oavsett climategate bli ett rejält fiasko.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Det är väl skönt för dig att du inte hittar något som skulle kunna stjälpa din världsbild nu inför den stundande julen(klimatsmart jul i ditt fall hoppas jag). Själv tycker jag det tyder på rejält tilltagna skygglappar om man inte ser att det framkommer oegentligheter i dessa klimatforskares mejl...jaja COP15 verkar oavsett climategate bli ett rejält fiasko.

Om du skippar de sedvanliga svepande och oprecisa klagomålen som de sk "skeptikerna" brukar komma med och istället pekar på något konkret i detta material som skulle kunna stjälpa någons världsbild, så har vi åtminstone något att diskutera. Att hävda att någon har skygglappar är inte ett hållbart argument.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns det någon vettig någorlunda neutral info om detta att tillgå? Vad har hänt? Är det här en stor nyhet i US? Här hemma rapporteras ju inget.

Morgonens nyhetsbrev från Ann Coulter:

As we now know (and by "we" I mean "everyone with access to the Internet"), the University of East Anglia's Climatic Research Unit (CRU) has just been caught ferociously manipulating the data about the Earth's temperature.

Recently leaked e-mails from the "scientists" at CRU show that, when talking among themselves, they forthrightly admit to using a "trick" to "hide the decline" in the Earth's temperature since 1960 -- as one e-mail says. Still another describes their manipulation of the data thus: "[W]e can have a proper result, but only by including a load of garbage!"

Am I just crazy from the heat or were they trying to deceive us?

Global warming cheerleaders in the media were quick to defend the scandalous e-mails, explaining that, among scientists, the words "trick," "hide the decline" and "garbage" do not mean "trick," "hide the decline" and "garbage." These words actually mean "onion soup," "sexual submissive" and "Gary, Ind."

Hon är ju bara för skön. :hihi

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Finns det någon vettig någorlunda neutral info om detta att tillgå? Vad har hänt? Är det här en stor nyhet i US? Här hemma rapporteras ju inget.

Som vanligt är polariseringen total på internet. Det finns väl ca en miljard blogginlägg som behandlar ämnet vid det här laget, men bloggar är kanske inte förstahandsvalet för neutral information. DN körde en artikel i november dock, och New Scientist har en (bättre) artikel om det. Forumet hos Vetenskap och Folkbildning har en bra tråd om debaclet också som är klart läsvärd: Click me!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning