Det står en bil på min p-plats

Kia skrev:
Det verkar som om vi P-lisor är rätt bra att ha ibland ialla fall då?? Ha det i tanken nästa gång du ger oss fingret, nästa gång är det nån som tjyv parkerar på din plats. *ler* ;) :Bugar :yoparty

Du kan väl skriva ut en bot på 22 miljarder, försvinner biljäveln för det? :mad:

(Ovanstående inlägg är skrivet med en blandning av allvar och skämt. Tänk på det INNAN du svarar på det. ;) )

Gustav1 skrev:
Du kan väl skriva ut en bot på 22 miljarder, försvinner biljäveln för det? :mad:

(Ovanstående inlägg är skrivet med en blandning av allvar och skämt. Tänk på det INNAN du svarar på det. ;) )

Efter ett antal lappar bogseras bilen och problemet bort... Spelar inte mig nån roll va bötes beloppet ligger på, jag får ju ändå ut min lön... :tungan

Kia skrev:
Efter ett antal lappar bogseras bilen och problemet bort... Spelar inte mig nån roll va bötes beloppet ligger på, jag får ju ändå ut min lön... :tungan

Jojo, men faktum kvarstår. Bara för att du sätter en lapp på bilen så försvinner den inte direkt.
Det gör den däremot med hjälp av en bärgningsbil. Därför borde lapplisor avskaffas och bärgningsföretagen borde få någon sorts fullmakt att flytta bilar utan att fråga först. Bra va!?

Ring bärgarn å säg att du har tappat bort nycklarna till din bil, så den behöver tas till verkstad, han bogserar då iväg den till närmaste verkstad av det märket som bilen nu råkar ha. sedan slutar du bry dig om det :tummenupp

Om du har en större bil än den som står på din plats så dra bort skiten då, jag hatar när folk står på min plats. Eller fäst bogserlinan i kofongaren i stället och slit bort skiten och lägg den på taket. :machinegu :kulspruta :smasha sönder bilfan och pissa i tanken!!fanjävlarhelvete vad jag elda upp mig........ Ring Adnan Gangster och kolla om han kan hjälpa dig

en kompis hade blivit inparkerad av en gammal golf för ett tag sen...vi löste det genom att en anna kompis kröp in genom bakluckan -som inte var låst- och lossade p-bromsen å la ur växel...sen var det bara att rulla ivär den

kan man inte utfärda egna p-böter när dom har snott ens plats så man får 300 spänn själv.

Twosaint skrev:
Jag bodde väldigt centralt tidigare, hade min p-plats 30meter från stans gågata. Det var jämt nån biljävel som parkerat på min plats. Oftast ställde jag mig bara på nån annans. Men en dag vart jag less då parkerade jag kloss emot bakom en fet bmw 740. Gick upp och började laga mat, kikade ut ur fönstret då ser jag hur en fet kärring står utanför och försöker lotsa en ännu fetare gubbe runt med den feta 740:n. Var rätt kul att se för det tog lång tid med automaten och det fanns ingen chans att han skulle kunna komma runt.
Drog på mig jackan och gick ut och ställde mig och tittade på dom.

Efter nån minut gick jag dit "Ser ut att gå tungt det där" sa jag "jo det är lite trångt sa tanten och smålog" " ja just det" betraktade dom en stund till. Du jag har en lösning på erat problem, det där är en hyrd parkering som jag betalar för varje månad och så gott som varenda jävla dag nu under vintern/julen så står det nån parkerad på min plats och jag är jävligt less på det. "Betala mig 300 spänn så flyttar jag bilen där" sa jag och höll upp nyckelknippan tro på fan gubben utan att säga nånting drog upp börsen slet upp 300 spänn och lämnade över dom till mig med skamsen blick och bad om ursäkt. Jag fick lite dåligt samvete men var samtidigt förbannad så jag gav tillbaka 200 spänn och sa åt honom att inte parkera där fler ggr.

:tummenupp :lol

Neb Jones skrev:
Har denna helgen råkat ut för ett hyfsat irriterat moment, nämligen att nån har tagit min förhyrda parkeringsplats utanför lägenheten. Här är man på väg hem från ett trevligt glöggande (alkoholfritt givetvis pga bil) med polarna och ska parkera bilen och ser en bil ståendes på min plats! Det är andra helgen denna månad som nån tar sig friheten att ställa sin bil på min plats.
:4skrika

Hur mycket sprängdeg behöver du?

Har en bekant som har bra metoder för sånt där.

Bil nr 1: ställde en betongris direkt bakom bilen. :D

Bil nr 2: Lämpade ett STORT skoplass med snö bakom bilen, hehe.

Vet inte vad han gjorde sen, men det hade avsed effekt iaf :tummenupp

En bra ide är annars en fake parkeringsbot, jag har en sådan nånstans...
Scannade in en vanlig bot och ändrade texten en hel del...
Om någon är intresserad kan jag nog leta reda på den ?

Egne tomt

Cyberdog skrev:
Jag blev just påminnd om att jag har en hel tomt 1500kvm

Jag har åsså egen tomt men det har inte hindrat folk som ska på något möte i församlingsgården eller som ska in på kyrkogården att parkera i min carport eller på någon av mina utfarter.

En av gångerna jag gått in på ett mötet och frågade vem som ställt sig på min tomt reagerade till slut en gammal farbror och sa att han snart skulle flytta sin bil.
Då svarade jag att den ska flyttas nu eller så ställer jag min bil bakom och blockerar den så att du inte kan köra hem.
Då fick jag till svar att han var från Landskorna så han visste inte att han inte fick parkera på min tomt!!!!! :lol
Vad svarar man då?

Numera skriver jag ett litet brev och sätter på vindrutan att de parkerat på en utfart och det får man visst inte göra enligt lagen. Jag uppskattar om ni nästa gång parkerar på någon av de markerade parkeringsplatser som finns på kyrkans två parkeringsplatser. Tack på förhand husägaren

Om man vill vara riktigt elakt och hämnas så häll ett kg blå krita i intaget till ventilationen... sen när snubben startar bilen så *poffff* mkt blått mkt överallt.. hahahaha, man lär ju se vem som parkat där...hahaha :lol

Josafan skrev:
Om man vill vara riktigt elakt och hämnas så häll ett kg blå krita i intaget till ventilationen... sen när snubben startar bilen så *poffff* mkt blått mkt överallt.. hahahaha, man lär ju se vem som parkat där...hahaha :lol

Surströmmings-spad lär också vara bra, speciellt vintertid då det tar ett tag innan den goa doften sprider sig inne i bilen. (om man nu kan få tag på syrströmming den årstiden)
Dock kan väl bilen anses som förbrukad sen, eftersom det inte lär gå att sanera bort den ljuvliga doften av norrländsk delikatess.

Vill man vara riktigt jävlig (läs olaglig), så är det bara att pensla hela bilen med bromsvätska = färgen löses upp :hihi

Kanske lite väl överdrivet men..

Min värd skriver en snäll lapp om att det är ett olämpligt ställe att ha bilen på. Och han skulle vara tacksam om den flyttas vid tillfälle.
Räcker helt och hållet.
Den jävlen som penslade en bil med bromsvätska för att den var felparkerad hamnar direkt på min utelista.
Och bromsvätska löser inte direkt upp lack.

Victor skrev:
Min värd skriver en snäll lapp om att det är ett olämpligt ställe att ha bilen på. Och han skulle vara tacksam om den flyttas vid tillfälle.
Räcker helt och hållet.
Den jävlen som penslade en bil med bromsvätska för att den var felparkerad hamnar direkt på min utelista.

Nej men den fräter som satan.

Förlåt då :7peta

Nu tror jag visserligen jag skrev det nånstans tidigare i tråden, men alla ni som har 'jättefiffiga' lösningar på att sabba felparkerarens bil.. vad tror ni händer med er egen bil sen när ni får tillgång till er egen ruta igen efter att ha utfört ett sådant 'hyss'?

Last edited:
Victor skrev:
Räcker helt och hållet.

mm en gubbe här på gården la en lapp mot min nylackade motorhuv och började skriva med kulspetspenna, hade det inte varit för att morsan var med mig så hade jag nog ristat mitt namn med min rostiga morakniv på hans bil. Vart en ganska het diskussion om det där, jag hade parkerat bilen på sidan om parkeringen just därför att den var nylackad och ville inte ha dörruppslag i sidan på den.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa