Äsch, förkylning handlar helt enklet om inställning. Inställning!
Jag blir aldrig förkyld, sant.
Inte ens när jag för en tid sen var och hälsade på en polare som var fruktansvärt förkyld och låg svag i sin soffa som om han låg inför döden och hostade frenetiskt och snorade överallt.
Jag var i närheten av denna person under flera dagar men var aldrig orolig för att bli förkyld då jag helt enklet bestämt mig för att inte bli det.
På kvällen kom jag på att jag hade glömt min tandborste hemma och lånade den döendes tandborste, inte ens det bet på mig!
Jag blev inte förkyld, jag tillåter helt enkelt inte mig att bli det.
Så fort jag känner minsta lilla symptom, vilket är mycket sällan så köper jag alla produkter som finns.
Hostmedicin, halstabletter, nässpray, echinagard, vicks salva, ja allt och tar dessa i doser flera ggr om.
Sen går det aldrig längre än så, jag blir inte sjuk.
När andra ungar i skolan fick magkatarr, halsfluss, öroninfalmation, influensan mm blev jag aldrig smittad eller sjuk. Har bara varit hemma en enda gång
under mitt 27åriga liv och det var förra vintern föll jag offer för vinterspysjukan.
Då togs min sjukoskuld.
Att det dessutom inte fanns nåt botemedel mot det gjorde mig förbannad, "bara att vänta ut det". Hell no!!
Här ska det inte väntas något!!!
Var bara hemma i 2 dagar och sen bestämde jag mig för att det fick vara nog.
Usch, kände mig svag säkert i 2 veckor och gick ner 6 kg på denna tid och kunde knappt äta ens dricka en klunk vatten under denna tid men ligga hemma och ynka var inget alternativ.
Nu är jag klar med att briljera hur bra jag är.